آرشیوسازی با کرونا در معرض دگرگونی قرار گرفته است

هادی خانیکی معتقد است که شیوع ویروس کورونا صنعت چاپ و نشر ، مدیریت اسناد و بایگانی را در معرض تغییر قرار داده است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، با استناد به روابط عمومی بایگانی کتابخانه ملی ایران ، هادی خانیک ، جامعه‌شناس و استاد علوم ارتباطات گفت: بسته شدن کتابخانه‌ها شوک بزرگی برای افکار عمومی بود. كتابخانه ها شوك بزرگی برای عموم بود ، اما دیجیتالی شدن منابع باعث می شود منابع از طریق فضای مجازی در دسترس عموم قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه الزامات مدیریت الکترونیکی منجر به ظهور اکثر منابع دیجیتالی شده است ، گفت: “قبل از شیوع کرونا ویروس ها در سراسر جهان ، یک رقابت نه چندان آرام بین فرهنگ مجازی ،” فرهنگ کلاسیک (فرهنگ عادی) “وجود داشته است. در رسانه ها آشکار است که ما شاهد رقابت بین “رسانه مجازی” روزنامه نگاری کلاسیک هستیم ، اما قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا روند را عمیق تر کرده است.

خانیك در مورد تأثیر ویروس “كرونا” بر فعالیت كتابخانه ها در فرآیند مطالعه كتاب توضیح داد. در ایران ، مطالعه نسخه های مجازی کتابها قبل از شیوع ویروس “کرونا” آغاز شد و در گذشته فایلهای کتاب pdf به سود سایتهای مجازی یا شبکه های افراد علاقه مند بارگذاری شد. اما با شیوع ویروس Corona ، ناگهان اهمیت بیشتری پیدا کرد ، زیرا به دلیل لزوم ردیابی آنها به سوابق بهداشتی ، نسخه های کتابی و کتابی یافت نشد.

او تأکید کرد “سرعت کتاب خواندن را نمی توان با شاخص های قبلی سنجید. “این واقعیت که تیراژ کتاب پایین است به معنای پایین بودن میانگین کتاب خواندن در کشور نیست ، زیرا هم اکنون کتاب ها از طریق فضای مجازی در دسترس هستند.”

خانیک تأکید کرد. “اجبار برای یادگیری وضعیت فعلی منجر به اجبار مطالعه می شود ، به این معنی که ما باید برای محصولات فرهنگی پیش برویم.” در چنین شرایطی صنعت نشر و مدیریت اسناد و بایگانی دستخوش تغییرات کاملی می شود.

خانیک با یادآوری اهمیت حل مسئله داده ، مسئله انتشار و آموزش باز به این نتیجه رسید. “امروز ، وب سایت ها به سمت باز کردن داده ها حرکت کرده اند ، بنابراین ما با ارائه های مجازی و آنلاین سروکار داریم.”

انتهای پیام: