حوادث

آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور / اعلام مرگ ۹ تن از سوی مدیریت بحران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور از جان باختن 9 نفر در سانحه جوی خبر داد.

اسماعیل نجار در گفت وگو با سرگرمی برای همه. وی در تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده جمهوریت گفت. پیش از شروع بارندگی ها، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، سازمان مدیریت بحران هشدارهای لازم را به تمامی مناطق داده و تاکید کرد که لازم است. “آماده باش.” این مناطق نیز آماده بودند و قبل از شروع بارندگی جلسات هماهنگی تشکیل شد.

او ادامه داد. گزارش سازمان هواشناسی کشور از میزان بارش ها از 7 دی ماه تا 13 دی ماه سال جاری نشان می دهد که در هفت روز گذشته در استان های بوشهر، فارس و هرمزگان حداکثر میانگین انباشته بارش هفتگی در مقادیری بوده است. 86.8 و 72.4 میلی متر از 92.9 ثبت شده است که در برخی شهرها بی سابقه است.

نجار با بیان اینکه پیش بینی بارش در این مدت 61.6 میلی متر برآورد شده است، گفت: سهم بارندگی در هفته گذشته 20.5 میلی متر بوده که 26 درصد از کل برداشت را تامین کرده است. البته در حدود یک پنجم کشور کمتر از 21 میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود. به عنوان مثال در شهرستان نهبندان در 12 ساعت 80 میلی متر بارندگی داشتیم که برابر با 3.5 میلی متر بارندگی در این شهرستان در این مدت است. در میناب در 48 ساعت 272 میلی متر و در عسلویه در همین مدت 128 میلی متر داشتیم که بی سابقه است.

وی با بیان اینکه 30 استان کشور به جز سمنان درگیر سیل هستند، گفت: بختیار، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد به شهروندان کمک کردند. در مجموع 101 شهر و 309 منطقه تحت تأثیر قرار گرفتند.

نجار گفت: در استان‌های هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و سیستان و بلوچستان دو مورد کمک‌رسانی شده است.

وی همچنین تعداد قربانیان را 10 نفر اعلام کرد. «آمارهای دریافتی تا کنون حاکی از فوت 9 نفر است. پیش از این گزارش شده بود که یک کودک جان خود را از دست داده است که همانطور که مشخص شد زنده است، احتمالاً به همین دلیل است که 10 نفر گزارش شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه به زیرساخت ها، خدمات، کشاورزی و منازل خساراتی وارد شده است، گفت: اقدامات لازم برای ارزیابی خسارات در حال انجام است. خوشبختانه مشکل قطعی برق خیلی جاها حل شده و مخابرات برقرار شده است. به دلیل شرایط بهداشتی، جریان آب در برخی مناطق متوقف شده و چندین مسیر مواصلاتی همچنان مسدود است و اقداماتی برای راه اندازی مجدد آنها در حال انجام است.

او ادامه داد. وی افزود: در این مدت به حدود 35 هزار نفر در مناطق سیل‌خیز، سایر مناطقی که تحت تأثیر سایر مداخلات جوی مانند برف و کولاک قرار گرفته‌اند، خدمات امدادی ارائه شد.

به گفته این نجار، خدمات امداد و نجات از گل و لای همچنان آماده است و امدادگران در حال انجام وظیفه رزمی هستند.

انتهای پیام: