اقتصادی

آخرین وضعیت سد کرخه و تامین آب مناطق پایین دست

سرگرمی برای همه / خوزستان معاون مطالعات پایه و برنامه های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه اکنون حدود 70 درصد سد کرخه خالی است ، گفت: “هنگامی که از برنامه مدیریت خشکسالی انحرافی وجود دارد ، خطر تأمین آب باید افزایش یابد. ماههای آینده

علی شهبازی در گفت وگو با سرگرمی برای همه ، با اشاره به وضعیت اخیر خروجی سد آب کرخه در رودخانه کرخه ، اظهار داشت: “در حدود دو هفته ، خروجی سد کرخه به یک طرح مدیریت خشکسالی با 160 دولت افزایش یافته است. “C / m در یک ثانیه.

او افزود. “در فاز اول که از دو هفته پیش آغاز شد ، تخلیه آب از سد ارک خارخه حدود 130 متر مکعب در ثانیه بود و در فاز دوم طی هفته گذشته به حدود 160 متر مکعب در ثانیه رسید.”

معاون مطالعات پایه و برنامه های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت. “طبق برنامه مدیریت خشکسالی خوزستان ، خروجی سد کرخه باید 75 متر مکعب در ثانیه باشد ، اما به دلیل مشکلات موجود در داخل سد کرخه ، دلیل برداشت بی رویه آب بود ، تخلیه آب از سد افزایش یافت.

شهبازی اظهار داشت. به دلیل مشکلات مربوط به حقوق اساسی آب در حوزه کرکه ، از جمله زهکشی حورالعظیم ، دام و دام و غیره ، طی دو هفته گذشته مجبور شده ایم میزان انتشار آب را افزایش دهیم تا حق آب کاهش یابد. این افراد و بخشها

وی ادامه داد که نیازهای آبرسانی عمومی تا ماه ژوئن تأمین می شود ، اما مشکلات تأمین آب در ماه جولای منجر به این واقعیت شد که رهاسازی آب باعث افزایش حق آب حورالعظیم می شود ، وی ادامه داد. در حال حاضر ، دبی یکی از شاخه های رودخانه کارچه است ، حدود 35 متر مکعب در ثانیه است ، البته این روند رو به رشد است و بیش از آنچه که تالاب به آن نیاز دارد.

معاون مطالعات پایه و منابع جامع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به وضعیت اخیر سد کرخه گفت: “وقتی انحرافی از برنامه مدیریت خشکسالی وجود دارد ، خطر تأمین آب باید در آینده نزدیک افزایش یابد. ماه ها ، اما ما به طور منظم نظارت خواهیم کرد تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

شهبازی متذکر شد. در حال حاضر ، حدود 70 درصد از سد مخزن کرخه خالی است.

انتهای پیام: