۲۰ درصد مدارس استان قزوین نیازمند مقاوم‌سازی است

استان قزوین | قزوین

سرگرمی برای همه/قزوین مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: اولویت اول ما افزایش سرانه فضاهای آموزشی و بازسازی مدارس فرسوده و حل مشکل مدارس تخریبی است. بر اساس آمارهای قبلی حدود ۲۰ درصد از مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی و ۱۷ درصد نیازمند تخریب و بازسازی مجدد است. 

به گزارش سرگرمی برای همه، ابراهیم سعادتفر در نشست خبری با اصحاب رسانه که ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دولت از ۲۳ پروژه آموزشی و غیرآموزشی بهره‌برداری خواهیم کرد، از این تعداد پروژه ۱۲ پروژه مربوط به واحد آموزشی با ۴۸ کلاس درس و زیربنای ۱۸۰ هزار مترمربع هستند؛ دیگر پروژه‌ها نیز شامل ۲ کانون فرهنگی، ۲ سالن ورزشی و پروژه استخر ۹ دی است؛ به طور کلی برای این ۲۳ پروژه ۱۴۰ میلیارد اعتبار صرف شده است. 

این مسئول عنوان کرد: برای رسیدگی به امکانات آموزشی مناطق جنوب شهر و محله‌های کم برخوردار تمرکز و برنامه‌ریزی دقیق در نظر گرفته‌ایم تا در این مناطق نیز خدمات آموزشی سطح بالا ارائه شود. 

وی گفت: یکی از تأمین اعتبارهایی که از طریق مصوبات سفر ریاست جمهور اتفاق افتاد تکمیل استخر ۹ دی است، این پروژه از سال ۸۵ کلید خورده بود اما به دلیل عدم اعتبار پیشرفت فیزیکی آن متوقف شده بود، در هفته دولت از این استخر بهره‌برداری خواهد شد و برای این پروژه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است. 

سعادتفر تأکید کرد: احداث ۱۰ مدرسه از ۱۲ مدرسه‌ احداث شده با کمک خیرین اتفاق افتاده است و این همراهی و مشارکت خیرین بسیار ارزشمند است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد کمک ۳۰ درصدی خیرین بودیم اما تلاش کرده‌ایم که میزان مشارکت خیرین را افزایش دهیم که خوشبختانه در سال جاری شاهد مشارکت بیش از ۵۰ درصدی خیرین هستیم، در تلاش هستیم خیرین حقوقی و حقیقی را بسیج کنیم تا اتفاقات مؤثر بیشتری رقم بزنیم. 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ میزان ۴۰ میلیارد تومان مشارکت خیرین رقم خورده اما خوشبختانه در سال جاری شاهد کمک ۱۲۰ میلیارد تومانی خیرین هستیم، اگر تأمین اعتبار برای پروژه‌ احداث مدارس صورت بگیرد مشکل فنی برای تحویل به موقع نخواهیم داشت. 

این مسئول بیان کرد: ساخت مدرسه فرهنگ در محله مولوی، کوچه دیمج فرودین سال جاری آغاز شد که خوشبختانه با کمک خیرین روند خوبی را در پیش گرفت و در آنلاین سال جاری این پروژه تحویل داده خواهد شد، برای این پروژه با مشارکت خیرین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است. 

وی گفت: اولویت اول ما سرانه فضاهای آموزشی و بازسازی مدارس فرسوده و حل مشکل مدارس تخریبی است؛ بر اساس آمارهای قبلی حدود ۲۰ درصد از مدارس استان نیازمند مقاوم سازی و ۱۷ درصد نیازمند تخریب و بازسازی مجدد هستند. 

سعادتفر تصریح کرد: در خصوص مدرسه پاسداران اتفاق خوبی رقم خورد و پروژه مدرسه جایگزین پاسداران شروع شده است و در خصوص تکمیل پروژه قرار داده بسته‌ایم و هم اکنون منتظر تأمین اعتبار این پروژه هستیم؛ این پروژه حداقل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین در پایان گفت: رویکرد اصلی ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، به دنبال کلنگ زنی‌های متعدد برای ایجاد رزومه نیستم و در تلاش هستم تا با کمک خیرین پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانم؛ خوشبختانه در سال گذشته مطالبات مانده پیمانکاران را نیز تسویه کردیم. 

انتهای پیام