تفاوت میز کارمندی با کارشناسی

میز کارشناسی، یکی از انواع میزهای اداری می باشد که به اشتباه با نام میز کارمندی، شناخته می شود. میز کارشناسی در محیط های اداری استفاده می شود و دارای ویژگی هایی است که در مجموع، راحتی کارمندان ارشد را فراهم می آورد. نسبت به میزهای کارمندی از امکانات بیش‌تری برخوردار هستند که در نهایت باعث راحتی و افزایش بازدهی کارکنان و کارشناسان می‌شود. میزهای کارشناسی نسبت به میزهای کارمندی اندازه بزرگ‌تری دارند.‌ بهتر است مدیران شرکت و سازمان ها، برای آن دسته از کارمندانی که اتاقشان بزرگ تر است، به جای میزهای کارمندی از میزهای کارشناسی استفاده کنند.

The difference between a clerk's desk and a bachelor's

میز کارشناسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کارشناسان هر اداره، از مهم ترین اعضا سازمان محسوب می‌شوند و اهمیت و حساسیت کاری آن ها باعث شده است که بسیار مورد توجه مدیران و مدیران ارشد سازمان‌ها، قرار گرفته شود. میز کارشناسی، یکی از انواع میز کارمندی است که نسبت به میزهای کارمندی، قابلیت های بیش تری دارد. ارتفاع میزهای کارشناسی بین ۷۵ تا ۸۵ سانتی متر است و یکی از قابلیت ها و امکاناتی که این میز دارد، امکان تنظیم ارتفاع میز از ۵ تا ۱۰ سانتی متر، است. کارشناسان می توانند با توجه به قد خود، ارتفاع میز را تنظیم کنند.

یکی از ویژگی های دیگری که این میز دارد، طراحی مهندسی و ارگونومیک آن است که با در اختیار گذاشتن فضای کاری بیشتر به کارشناسان می‌تواند احساس راحتی بیشتری در محل کار برایشان داشته باشد. ابعاد و اندازه میزهای کارشناسی همانند میزهای مدیریت، بزرگ است اما به دلیل طراحی خاصی که دارند، فضای اشغال شده توسط آن، کم است. صفحه، کشو و کمدهایی که بر روی این میز قرار گرفته اند بزرگ هستند، اما فضای کمی اشغال می کنند. محل قرار گیری تلفن و دیگر وسیله ها در نیز کارشناسی به صورت جداگانه می باشد و این ویژگی سبب نظم و ترتیب دادن به اشیا و جلوگیری از شلوغی بیش از حد، می شود.‌ در برخی میزهای کارشناسی، قسمت قرار گیری کیبورد به صورت ال متحرک ساخته می شود که این امر باعث ایجاد فضای بیش تر بر روی میز خواهد شد.

ابعاد میز کارشناسی

همان گونه که پیش تر به آن اشاره کردیم، ابعاد میز کارشناسی نسبت به سایر میزهای کارمندی بزرگ تر است و دلیل آن انجام گرفتن فعالیت های بسیار زیادی توسط کارشناسان بر روی این میز می باشد. ازتفاع میز مورد نظر متغیر بوده و از ۷۵ تا ۸۵ سانتی متر، است. پایه‌های میز کارشناسی قابل تنظیم و تغییر است و هر شخصی می تواند با توجه به قد خود و شرایط فیزیکی که دارد، ارتفاع میز را تغییر دهد. طول استاندارد میزهای کارشناسی از ۹۰ تا ۲۵۰ سانتی متر و عرض آن ها ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی متر، است. این میزها ظاهر بسیار زیبایی دارند و دوام و ماندگاری بالایی نیز دارند.

جنس میز

متریال به کار رفته در میزهای کارشناسی از جنس ام دی اف می‌باشد که دوام و استحکام بالایی دارد. به دلیل گوناگونی مواد اولیه به کار برده شده در ساخت میزهای کارشناسی، این میزها از تنوع بالایی برخوردار است. مواد اولیه استفاده شده در ساخت این میزها، از کیفیت و مرغوبیت بی نظیری برخوردار است. جنس میزهای کارشناسی باید به گونه ای باشد که تحمل اشیا سنگین مانند کامپیوتر، لپ تاپ و دیگر وسایل اداری را، داشته باشد. جالب است بدانید که سازندگان میز کارشناسی برای زیباتر دیده شدن این میز، گاهی آن را به صورت دو رنگ می سازند. چوب های استفاده شده در ساخت میزهای کارشناسی، چوب درختانی هم چون گردو، بلوط، ماهگون، ملچ، ونگه و غیره، می‌باشد.

تفاوت میز کارمندی با میز کارشناسی

یکی از تفاوت های میز کارمندی و کارشناسی، ابعاد و اندازه نیز است‌. میزهای کارشناسی نسبت به نیزهای کارمندی اندازه بزرگ تری دارند و این امر موجب فعالیت راحت کارشناسان و آرامش بیش تر آن ها در هنگام کار می شود. هم چنین کارشناسان می توانند بر اساس شرایط فیزیکی بدن خود، ارتفاع میز را به دلخواه تنظیم کنند. اگر جز آن دسته از مدیرانی هستید که به فعالیت همه کارمندان خود اهمیت می دهید و فضای کافی برای همه دارید، برای همه آن‌ها میز و صندلی کارشناسی تهیه کنید تا با خیال راحت تر و آسوده‌تری به دور از خستگی، به فعالیت خود ادامه دهند. یکی دیگر از تفاوت‌های میز کارشناسی با میز کارمندی، در متریال و مواد به کار رفته شده برای ساخت آن ها است.

 

تفاوت میزهای کارشناسی با یکدیگر

در هر شرکت و یا سازمانی، کارشناسان مختلفی در هر زمینه وجود دارد که با توجه به نوع فعالیت کارشناس، باید اقدام به خرید میز کارشناسی کرد. به عنوان مثال، کارشناسانی که در بخش فروش یک شرکت مشغول به فعالیت هستند، نیاز به کشوهای زیادی ندارند. اما کارشناسان روابط عمومی هر شرکت، نیاز به محل هایی برای نگه داری اسناد و مدارک دارند، به همین دلیل میزهایی که دارای کشوهای زیادی هستند، برای کارشناسان روابط عمومی، مناسب تر است. پس تفاوت میزهای کارشناسی باهم، به دلیل تفاوت در نوع فعالیت کارشناسان می باشد و باید با توجه به نوع فعالیت کارشناسان، مناسب ترین و کارا ترین نیز را، خریداری کرد.

قیمت میز کارشناسی به چه چیزی بستگی دارد؟

از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت میزهای کارشناسی، نوع چوب و مواد اولیه به کار رفته در ساختار آن هاست. درست است که کیفیت ساخت تمامی میزهای کارشناسی بالا است، اما با توجه به چوب های مختلف به کار برده شده برای ساخت آن ها، قیمت این میزها نیز متغیر است. از دیگر موارد تاثیر گذار در قیمت این میزها، ابعاد میز و تعداد کشو و کمد های به کار رفته در میز می باشد. بدیهی است هرجه ابعاد نیز و تعداد کشو و کمدهای به کار رفته در ساختار میز بیش تر باشد، از چوب و مواد بیش تری نیز استفاده شده است، بنابراین قیمت بالاتری هم دارد. نوع طراحی و رنگ های به کار رفته شده در میز هم می تواند موجب تغییر در قیمت این نوع میز شود.

ویژگی های میز کارمندی

کارشناس و کارمند دو رده رایج درهراداره‌ و سازمان هستند. هردوی این مشاغل(کارمند و کارشناس)با توجه به کاری که انجام می‌دهند میزهای متفاوتی نیز دارند. نکته قابل توجه این است که در میزهای کارمندی و کارشناسی نیز تنوع بسیار بالایی وجود دارد. مهم ترین تفاوت‌های میز کارمندی و کارشناسی عبارتند از سایز، دارا بودن ال و همچنین قابلیت استفاده در خانه. میز کارمندی را به عنوان میز کار در خانه نیز استفاده می‌کنند و برخی به علت جمع و جور بودن این میزها به عنوان میز تحریر و یا به عنوان میز کامپیوتر استفاده می‌کنند. در مبلمان اداری جوان رنگ‌ها و اندازه‌ها به دلخواه مشتریان قابل تغییر است به همین دلیل می‌توانید از این میزها برای اتاق نوجوانان به صورت ست با دکوراسیون اتاق، سفارش دهید. اندازه با توجه به اندازه فضا در نظر گرفته می ‌شود.

میزهای کارمندی را می توانید مطابق با هر سلیقه و با داشتن هر هزینه‌ای انتخاب نمایید. اندازه میز کارمندی با توجه به اندازه فضا در نظر گرفته می ‌شود. یک میز بزرگ در یک فضای کوچک برای استفاده بیشتر به زیبایی محیط صدمه می‌ زند و بهتر است با استفاده از کشوها و کمدها این مسئله را جبران کنید. میزهای کارمندی فضا و حریم کارکنان را از همدیگر مجزا می کند‌ خیلی از کارکنان علاوه بر سطح میز نیاز به فضاهای دیگر مانند هم دارند که بتوانند اسناد و مدارک خود را در آنجا نگهداری کنند و در صورت لزوم از دسترس دیگران دور نگه دارند و قفل کنند.و یا اینکه آیا میز کارمندی شما جای کیس کامپیوترداشته باشد یا خیر؟

ویژگی های میز کارشناسی

هر کارشناس با توجه به نوع تخصص خود نیاز به نوع خاصی از دارد. توجه به نیاز وشغل هر فرد باعث انتخاب انواع گوناگونی از میزها می شود که این انتخاب کمک زیادی در بالا بردن انرژی در کارمندان و سلامتی این افراد دارد. میزهای کارشناسی فقط در محیط‌ های اداری استفاده می ‌شوند و مورد استفاده مدیران میانی و کارشناسان رده بالا است.این میز برخلاف میز کارمندی دارای “ال” می باشد و تفاوت اصلی میز کارشناسی و کارمندی در طول میز و دارا بودن ال است.

چند تفاوت اساسی میز کارشناسی و کارمندی:

یکی از مهمترین تفاوت های میز کارمندی و کارشناسی ابعاد این میزها می باشد. طول استاندارد میز کارشناسی در حدود180 سانتی متر است.و طول استاندارد میز کارمندی 160 سانتی متر می باشد.البته لازم به ذکر است که این ابعاد قابل تغییر می باشد که در مرحله ثبت سفارش توسط کارشناسان واحد فروش شرکت مبلمان اداری جوان، این ابعاد به دلخواه مشتری می تواند تغییر کند.

میز کارشناسی دارای “ال” می باشد که با توجه به چپ دست و یا راست دست بودن فرد استفاده کننده از میز می توان این آپشن را هم تغییر داد. در راستای ساماندهی و نظم دهی به لوازم کار، میز میتواند کشوی هوایی داشته باشد و یا اینکه از یک زیر میزی و یا متحرک برای قرار گرفتن ددر این مقاله به معرفی ویژگی‌ها و مقایسه میز کارمندی، کارشناسی، مدیریت و معاونت می‌پردازیم؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در زیر به معرفی ویژگی‌های چهار میز متفاوت مورد استفاده در سازمان‌‌ها می‌پردازیم:

معمولا بیشترین تعداد را در ادارات با تعداد اعضای بالای ده نفر دارند و دلیل آن نسبت بیشتر کارمندان به کارشناسان و یا معاونان است. اولین تفاوت میزهای کارمندی با دیگر میزها، ابعاد آن‌هاست که کوچک‌تر از سایر میزهاست حتی اگر از نظر طراحی نیز با سایر میزها هم‌سبک و یا اصطلاحا از یک خانواده محصول باشند، باز هم ابعاد آن‌ها از سایر میزها کوچک‌تر است و جزئیات کمتری در طراحی آن‌ها به‌کار رفته است.

تفاوت دیگر این میزها داشتن کشو برای قرار دادن وسایل است؛ برخی میزهای کارمندی از نظر عملکرد بسیار ساده هستند و داری کشو یا محل قرار دادن کیس کامپیوتر نیستند.  این میزها می‌توانند به تعداد کارمندان، در کنار هم به‌صورت متصل و یا روبه‌روی یکدیگر قرار گیرند. جهت ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان می‌توان از جداکننده‌های شیشه‌ای مات یا چوبی استفاده نمود. این جداکننده ها مانع صوتی نیستند اما مانع بصری بسیار مناسبی جهت افزایش حریم خصوصی و تمرکز کارمندان هستند.

چینش دیگری که می‌توان برای میزهای کارمندی در نظر گرفت ‌به‌صورت چهارتایی یا چلیپا است؛ میزها هم‌زمان از روبه‌رو و کنار به یکدیگر متصل می‌شوند و مجددا می‌توان بین میزها جداکننده‌هایی برای ایجاد مانع بصری قرار داد. این میزها از مواد اولیه متفاوت تولید می‌شوند و به دلیل افزایش یا کاهش تعداد کارمندان، نسبت به میزهای دیگر نیاز بیشتری به جابه‌جایی در دفتر کار دارند. بنابراین بهتر است میزهای سبک‌تری برای کارمندان انتخاب کنیم تا جابه‌جایی آن‌ها آسان‌تر باشد. یکی از مواردی که در انتخاب میز کارمندی بهتر است مورد توجه قرار گیرد این‌ است که اصول مهندسی و ارگونومی در آن بیشتر از سایر میزها رعایت شده باشد. دلیل آن ساعات طولانی‌تر استفاده کارمندان از میز نسبت به مدیران و کارشناسان است. بنابراین رعایت اصول ارگونومی و تناسب میزها با ابعاد بدن انسان در میزهای کارمندی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تعداد در هر اداره کمتر از میزهای کارمندی است.  کارشناسان در هر سازمان مسئولیت ویژه‌ای دارند که باعث می‌شود میز آن‌ها نیز داری طراحی متفاوت‌تری نسبت به سایر میزها باشد. یکی از این تفاوت‌ها ارتفاع آن‌هاست. این نوع میزها عموما داری ارتفاع استاندارد 75 تا 85 سانتی‌متر هستند. با توجه به وظایف و مسئولیت‌های هر کارشناس، این ارتفاع می‌تواند متغیر باشد؛ بنابراین پایه‌های این میزها از نوع کشویی هستند تا در صورت نیاز، کارشناس بتواند ارتفاع میز را تغییر دهد.

طول و عرض این میزها نسبت به میز کارمندی بیشتر است. این میزها می‌توانند به‌صورت ال شکل طراحی شوند تا فضای مفید بیشتری را در اختیار کارشناس قرار دهند. تفاوت دیگر این میزها با میزهای کارمندی وجود کشو در طراحی است. تعداد کشوها در مقایسه با میزمعاونت و مدیریت می‌تواند کمتر باشد. همچنین کشوهای این میزها در مقایسه انواع میزهای کارشناسی نیز با یکدیگر متفاوت هستند و متناسب با وظایف کارشناسان دارای کشوهای متغیر هستند.