نحوه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
چرا باید از فروشگاه اینترنتی و وب سایت برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنیم؟
- امکان جمع آوری اطلاعات مشتریان را به شما خواهد داد
- افزایش خرید های اینترنتی در گذر زمان
- مشتریان را به سمت فروشگاه خود هدایت کنید
- نسبت به برندسازی اقدام کنید
- بازتاب و جذب اعتماد مشتریان گذشته و نمایش گواهینامه ها و مجوزهای رسمی جهت جذب مخاطبین بیشتر
- نیازی به توضیح بیش از حد در مورد محصولات خود ندارید و میتوانید با دادن لینک سایت خود به طرف مقابلتان تمام محصولات خود را معرفی کنید.
چگونه طراحی وب سایت حرفه ای داشته باشیم؟
برای آن که بتوانید یک سایت حرفه ای داشته باشید، اول باید تعیین کنید که اصلا چرا می خواهید تا یک سایت داشته باشید؟ اهداف شما از داشتن یک سایت و یک کسب و کار آنلاین می تواند به شما در داشتن یک سایت حرفه ای کمک کند. برای آن که شما برای داشتن یک سایت حرفه ای، سردرگم نشوید، ما در این بخش قدم به قدم داشتن سایت حرفه ای را آموزش می دهیم. تمام موارد را با دقت بخوانید تا به خوبی بدانید که قرار است چه کاری انجام دهید.
برای طراحی وب سایت حرفه ای نیاز بازار را بسنجید
بسیاری از مردم در کسب و کارشان از آخر به اول می روند؛ یعنی ابتدا محصول و خدماتشان را تولید می کنند و بعد به دنبال بازار آن می گردند. اما صحیح ترین روش آن است که ابتدا بازار را پیدا کنید و بعد نسبت به نیاز و خواست بازار حرکت کنید و خدمات و محصولات خودتان را ارائه دهید. یک نیاز و یک خلا که وجود دارد را باید شناسایی کنید و شروع کنید به فعالیت کردن در این زمینه.
ایده ای که بر اساس نیاز مشتریان شکل بگیرد، از طرف مشتریان هم مورد استقبال قرار می گیرد و به سرعت فراگیر می شود و موفق می شود؛ پس برای نیازسنجی بازار تایم زیادی بگذارید و سپس برای طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای اقدام کنید.
ایده خوب برای فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای
کسب و کار آنلاین یک روش برای داشتن درامد بیشتر است. اما هر کسب و کار آنلاینی یا داشتن یک سایت فروشگاهی دلیل بر موفقیت و داشتن درامد بالاتر نیست؛ بلکه لازم است که حتما ایده خوبی در ذهن داشته باشید و بدانید که قرار است چه کاری انجام دهید.
اگر کسب و کار غیر آنلاین هستید بخوانید
اگر صاحب شغلی هستید یا کسب و کار سنتی دارید، می توانید با کمی خلاقیت و ایجاد تغییر آن را به کسب و کاری آنلاین تبدیل کنید و فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای طراحی کنید. حتی اگر شغلتان را دوست ندارید، می توانید در کنار شغل خودتان، شروع کنید به کسب و کار آنلاین و داشتن یک سایت حرفه ای. زمانی که سایتتان به درامد رسید، می توانید کم کم از شغلتان کناره گیری کنید.
برای طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای شرایط را بررسی کنید و روش انجام کار را بسنجید
هر ایده ای که داشته باشید، نیاز است که به درستی پیاده کنید. حتی اگر بهترین و بکرترین ایده را داشته باشید، اما نتوانید آن را به درستی پیاده کنید، شکست خواهید خورد! به همین دلیل باید پلن روشن و واضحی داشته باشید.
پلنی که برای اجرای ایده در نظر دارید، باید راحتی و رضایت کاربران را در اولویت قرار دهد. آنچه مشتریان کسب و کارهای آنلاین به دنبال آن هستند، راحتی و در دسترس بودن است.
در کنار فراهم کردن راحتی و در دسترس بودن برای کاربران، اگر بتوانید پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز داشته باشید، می توانید این اطمینان را داشته باشید که می توانید از دیگر رقبایتان جلو بزنید!
مشتریان کسب و کارهای آنلاین به تجربه ای که کسب و کار آنلاین شما دریافت می کنند، بسیار اهمیت می دهند و اگر شما بتوانید تجربه کاربری خوبی برای مشتریان خودتان رقم بزنید، مطمئن باشید که می توانید آن ها را به مشتریان وفادار خودتان تبدیل کنید.
در طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای نام برند بسیار مهم است
زمانی که با کسی برای اولین بار ارتباط برقرار می کنید، اگر نام شما در ذهن مخاطب نماند و در ملاقات بعدی نام شما را به خاطر نیاورد، آیا احساس خوب و صمیمیت در شما شکل می گیرد؟ البته که خیر! نام برند تجاری شما در این اندازه مهم است. اگر نام تجاری شما سخت باشد، نه مخاطب برای خرید بعدی نام شما را به خاطر می آورد و نه در زمان معرفی به دیگران می تواند کسب و کار شما را معرفی کند!
در زمان انتخاب نام کسب و کار آنلاینتان باید به این نکته توجه داشته باشید که این نام باید خلاقانه و با مفهوم باشد، تخصص شما را به مشتریان یادآوری کند و در عین حال منحصر به فرد باشد. در نظر داشته باشید که نام تجاری شما باید راحت باشد و تلفظ سختی نداشته و چند تلفظی نباشد.
برای داشتن یک سایت فروشگاهی حرفه ای، پس از انتخاب نام تجاری، انتخاب نام نیز بسیار مهم است. بهترین حالت انتخاب نام دامنه، انتخاب نام برند به عنوان نام دامنه است. پس از آن که مراحلی که گفتیم را طی کردید، به مرحله راه اندازی سایت می رسید. شما می توانید سایت خودتان را با یا با هر سایت ساز دیگر طراحی کنید. اما پیش از آن باید مراحل زیر را طی کنید:
- دامنه سایتتان را ثبت کنید
- سیستم مدیریت محتوای خودتان را انتخاب کنید
- پس از خرید میزبانی می توانید سایتتان را طراحی کنید و روی میزبانی خریداری شده اجرا کنید
- در گام بعدی شروع کنید به تولید محتوا و معرفی خدمات و محصول خودتان
- در گام آخر باید سایتتان را سئو کنید و شروع کنید به بازاریابی اینترنتی.
تمامی این مراحلی که گفتیم، چندان سخت نیستند و زیاد زمان شما را نمی گیرند؛ تنها تولید محتوا و سئو یک فرایند پیوسته است که باید به خوبی زمان و انرژی خودتان را صرف این دو کنید تا بتوانید کسب و کارتان را به موفقیت برسانید.
4 روش عمومی و ساده در ایجاد فروشگاه اینترنتی و وب سایت
- ساخت وبسایت از طریق سایت ساز ها
- ایجاد سایت با کدنویسی
- استفاده از سیستم های مدیریت محتوا
- ارتباط با شرکت های طراحی سایت
سیستم های نرم افزاری سایت ساز ها ( Websites Builders )
سایت ساز ها جزو ساده ترین راه برای ایجاد و ساخت وبسایت خواهند بود, سایت ساز ها را میتوان نوعی سیستم های نرم افزاری طراحی شده با کیفیت متوسط نام برد; اگر شما زمان و هزینه مناسب برای ایجاد سایت را ندارید میتوانید از سایت ساز ها استفاده کنید که در حالت های پولی و رایگان میباشند, معمولا برای افرادی که اطلاعات کافی در مورد طراحی سایت و زمان یادگیری طراحی سایت را ندارند پیشنهاد میشوند.
همچنین نسخه های پولی سایت ساز ها نیز دارای گزینه ها و امکانات پیشرفته ای هستند که میتوانید با پرداخت مبالغ ماهانه یا سالانه نسبت به داشتن این ویژگی ها اقدام کنید.
معمولا نقطه ضعف اصلی استفاده از سایت ساز ها در ایجاد یک وبسایت, محدودیت در پشتیبان گیری میباشد.
انواع سایت ساز های موجود برای ایجاد سایت
سایت ساز های مختلفی برای ایجاد وبسایت وجود دارند اما در این بخش محبوب ترین و معروفترین سایت ساز های ( ایرانی و خارجی ) را برای شما معرفی خواهیم کرد:
سایت ساز های ایرانی
سایت ساز سایتی شو
از قوی ترین سایت ساز های ایرانی میتوان به سایت ساز پیشرفته سایتی شو اشاره کرد که کد نویسی شده میباشد و علاوه بر امکان ایجاد یک سایت معمولی, میتوانید به فروشگاه های اینترنتی آنلاین نیز دسترسی داشته باشید که در بستر وب در اختیار شما میگذارد; سایتی شو همه امکاناتی که برای معرفی محصول خود از طریق سایت های فروشگاهی یا ایجاد یک سایت وبلاگ مانند لازم داشته باشید را به شما ارائه خواهد داد و میتوانید از 7 روز تست رایگان نیز بهره مند شوید, ویژگی های مهمی که از سایت ساز سایتی شو میتوان اشاره کرد شامل بروزرسانی های مداوم, پلاگین های ارتباط با مشتریان, شخصی سازی نامحدود در صفحات سایت و قالب های متنوع در موضوع های متفاوت خواهد بود.
سایتی شو با بهره گیری از کد نویسی پیشرفته و رعایت موارد فنی, این تضمین را به شما خواهد داد که سرعت سایت شما هر لحظه بالا باشد و تجربه افت سرعت را نداشته باشید همچنین با بهبود سئو سایت در رتبه های برتر گوگل نیز قرار بگیرید, سایت ساز سایتی شو با پشتیبان گیری دائم و رایگان امنیت سایت شما را نیز تضمین میکند. پس اگر به دنبال سایت سازی با امنیت بالا و با کیفیت هستید میتوانید از سایتی شو استفاده کنید.
چه محصولی بفروشیم؟
“میدانم داشتن یک فروشگاه اینترنتی، احتمالا آینده خوبی دارد، اما اگر محصولی برای فروش نداشته باشم، چه؟” ما همۀ دغدغههای شما را میدانیم. به همین خاطر سعی کردهایم از اول تا اخر کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی را به شما یاد بدهیم. اگر بخواهید همان محصول مغازهتان را به صورت آنلاین بفروشید؛ که هیچ! ولی اگر محصولی نداشته باشید، باید زمانی را هم صرف کنید.
انتخاب محصول آنقدرها که فکر میکنید، پیچیده و سخت نیست. معمولا هر چیزی از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد قابلیت فروش اینترنتی دارند! مثلا یک نمونه از آن، است. یا مثلا میتوانید، دیجی کالا را باز کنید و نگاهی به لیست محصولاتش بیندازید. چند مورد از آنها را یادداشت و در مورد آنها تحقیق کنید. (میزان رقابت، کیفیت محتوایی که سایتها برایش منتشر کردهاند، میزان تقاضای آن و…)
یک نکته: در ضمن، فروشگاه اینترنتی تنها برای فروش محصولات فیزیکی نیست؛ هر نوع محصول دیگری مانند فایلهای دیجیتال مثلا بستههای آموزشی صوتی، تصویری و متنی را هم میتوانید در آن بفروشید.
بعد از انتخاب محصول، احتمالا به چگونگی تأمین آن میرسید. بابت این دغدغه و نگرانی هم میخواهیم خیالتان را راحت کنیم. چگونه؟
شما سایتتان را راه اندازی و مدتی با انتشار محتوای باکیفیت و آن را در گوگل بالا بیاورید. بعد از مدتی که به رتبه خوبی در گوگل رسیدید، خود تأمین کننده به سراغتان میآید و خیلی راحت میتوانید با آنها مذاکره کنید.
خب این هم از تامین محصول! اگر بهانههایتان تمام شده است، به سراغ آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی برویم.
آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی
در این آموزش شما، به ساده ترین شکل ممکن نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی را یاد میگیرید. بدون اینکه بخواهید ساخت آن را به فرد دیگری بسپارید؛ چون آنقدر ساده است، که خودتان میتوانید سازنده سایتتان باشید. فقط برای چند دقیقه حواستان را به ما بدهید.
در این روش، یعنی با کمک فروشگاه ساز سایتی شو، شما نه نیازی به کدنویسی دارید، نه دانش فنی و نه زمان! چون قرار است بعد از یک ساعت صاحب یک فروشگاه اینترنتی مانند و باشید. البته دیگری هم وجود دارد؛ که پیشنهاد میکنیم آنها را ببینید.
مرحله اول: یک سایت فروشگاهی ایجاد کنید
به صفحه مراجعه کنید. اولین دکمهای که توجهتان را جلب میکند، یعنی “شروع راه اندازی فروشگاه” را کلیک کنید. بعد از وارد کردن ایمیل، پیامی با این عنوان که وب سایت شما ایجاد شد، برایتان میآید. در صفحهای که برایتان باز میشود دو سه ویدئوی آموزشی هم میبینید که راهنمایی لازم را مو به مو به شما میکند.
مرحله دوم: رنگ و لعابی به ظاهر فروشگاهتان بدهید
مشتری وقتی وارد یک مغازه میشود، رنگ در و دیوار و دکور آن توجهش را جلب میکند. اگر فروشگاهتان ظاهری خسته کننده، بی روح و بهم ریخته داشته باشد، احتمالا بدون خرید آن جا را ترک میکند. فروشگاه اینترنتی هم دقیقا همین طور است. ظاهر سایت شما باید برای مشتری جذاب باشد و او را در پیدا کردن محصول و خرید گیج نکند.
بخشی از ظاهر سایت شما را قالبی که انتخاب میکنید، میسازد؛ قسمت لذت بخش ساخت فروشگاه اینترنتی! اگر به آدرس مراجعه کنید، با تعداد زیادی قالب متنوع روبرو میشود؛ که هر کدام برای یک نوع سایت (شخصی، فروشگاهی، شخصی و…) طراحی شده است. این قالبها توسط یک تیم حرفهای و مناسب سایتهای داخلی طراحی شده است؛ یعنی سرعت آن دقیقا مناسب اینترنت ایران است و سایتتان با سرعت بالایی باز میشود.
راستی، اگر به قالب دیجی کالا علاقه دارید، مشابه آن را میتوانید انتخاب کنید و در عرض دو دقیقه سایتی با ظاهر دیجی کالا داشته باشید. باز هم اگر قالبی که میخواهید را پیدا نکردید، امکان طراحی قالب سفارشی وجود دارد؛ البته اگر هزینۀ آن برایتان مطرح نیست.
مرحله سوم: صاحب فروشگاه اینترنتی ایجاد شده، شوید
شما همین الان هم صاحب یک فروشگاه هستید، اما موقتا و فقط تا 7 روز آینده! اگر بخواهید صاحب همیشگی آن شوید، تا قبل از اینکه تست 7 روزه تمام شود، سایتی که ایجاد کردهاید را مال خودتان کنید. فعالسازی فروشگاهتان با انتخاب یکی از بستهها، تنها چند دقیقه طول میکشد.
خب حالا که صاحب یک فروشگاه اینترنتی شدید، باید یک آدرس برای آن انتخاب کنید تا مشتریان شما را پیدا کنند. این آدرس همان شماست. برای فروشگاه خود باید آدرسی منحصر بفرد پیدا و آن را ثبت کنید. پشتیبانان ما کامل شما را راهنمایی میکنند. همچنین یک درگاه بانکی برای پرداخت برای شما فعال میشود.
بعد از فعالسازی، شما رسما صاحب یک فروشگاه با آدرس مخصوص به خودتان هستید، که میتوانید هر محصولی دارید را در آن گذاشته و بفروشید. البته اگر میخواهید به عنوان یک فروشگاه مطمئن شناخته شوید، را هم بگیرید.
مرحله چهارم: محصولتان را در ویترین فروشگاه بچینید
هرچند این کار را در زمان تست هم میتوانید انجام دهید، اما ما فرض میکنیم که فعالیت جدی شما، بعد از فعالسازی سایتتان شروع میشود. سایت فروشگاه شما دقیقا مثل ویترین مغازه است؛ پس وقت آن رسیده که هر محتوا و محصولی که دارید را در سایتتان بگذارید.
وارد کردن محصول در سایت، به راحتی آب خوردن است و حتی خودتان هم به راحتی میتوانید انجامش دهید. برای هر محصول یک صفحه دارید، که میتوانید همۀ مشخصات آن مانند اسم، مشخصات کلی، عکس و توضیحات را به آن اضافه کنید.
یک پیشنهاد: برای هر محصول علاوه بر کیفیت و ، توضیحات کاملی درباره آن بنویسید. چون مشتری محصول و خودتان را از نزدیک نمیبیند؛ خواندن او را برای خرید ترغیب میکند.
مرحله پنجم: به سراغ معرفی و مارکتینگ فروشگاه خود بروید
محصول را در سایت بگذار و بفروش! این جمله درست است؛ ولی همۀ ماجرا نیست. دقیقا همین جمله باعث شده بسیاری از افراد، از همان هفته اول ساخت سایت، انتظار فروش بالا را داشته باشند. در اینکه مشتری دقیقا بعد از ساخت سایت میتواند محصول سفارش دهد، شکی نیست؛ اما تنها دوستان و آشنایانتان که آدرس فروشگاه شما را دارند!
سایت شما در گوگل بالا بیاید تا دیده شود، چگونه؟ با کمک روشهای (صفحهای پر از آموزشهای کاربردی) مانند ، تبلیغات گوگل، حضور در شبکههای اجتماعی و… فروشگاهتان را به دیگران معرفی کنید. البته نگران آن هم نباشید، چون هم میتوانید مشاوره کارشناسان سایتی شو را داشته باشید، هم از خدمات آن استفاده کنید.
یک درخواست: کمی صبور باشید…و با حوصله و مهارت روی سایتتان کار کنید. بعد از مدتی، درآمدزایی در خواب را تجربه خواهید کرد.
خاطرتان است ابتدای مقاله، گفتیم فعلا نگران تأمین محصول نباشید؟ الآن دیگر وقتش رسیده است که به سراغ تأمین محصول بروید؛ چون الان شما صاحب سایتی با رتبه و جایگاه بالا هستید و بسیاری از تأمین کنندگان حاضرند محصول شما را فراهم کنند.
در اینستاگرام فروش دارید؟
شاید بگویید، خب همین الان هم در اینستاگرام فروش خوبی دارم، پس دیگر چه نیازی به سایت است؟ یا اینکه شاید بپرسید؟
در مورد اینکه، اینستاگرام ابزاری فوقالعاده برای فروش است، شکی نیست؛ اما یک لحظه فکر کنید ناگهان فیلتر شود، که اصلا هم اتفاق عجیبی نیست! آن وقت چه؟!
داشتن یک فروشگاه اینترنتی، خیالتان را از این بابت راحت میکند. اصلا اگر این را هم که در نظر نگیریم، همان فرایند ثبت سفارش و خرید در اینستاگرام، به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. درحالیکه، یک سایت فروشگاهی همۀ این کارها را خودکار انجام میدهد.
پس اگر الان هم و فروش خوبی دارید؛ بهترین کار، ساخت یک سایت فروشگاهی کنار آن است. که نه ترس فیلتر شدن اینستاگرام را داشته باشید، نه دغدغه رسیدگی به سفارشات؛ و نه حسرت از دست دادن مشتریان گوگل. چون هنوز هم بسیاری از افراد محصول موردنیازشان را در گوگل جستجو میکنند. مثلا یک نمونه موفق آن، پیچ وب پوش است که در کنار اینستاگرام، یک سایت فروشگاهی نیز دارد.
تا چند وقت پیش، به کمک فروشگاه اینستاگرام و تگ محصول، به راحتی سایت و صفحه اینستاگرام، به هم متصل میشدند؛ اما متأسفانه مدتی است که این امکان در کشورمان تحریم شده است. اما ما بیکار ننشستیم و سعی کردیم تا جای ممکن جایگزینی برای آن فراهم کنیم.
https://siteesho.com/blog/why-should-we-use-a-store-builder/