اجتماعیکسب و کار ایرانیان

پمپ تصفیه استخر چیست؟

پمپ استخر چیست و ویژگی های آن کدامند؟

دما استار، گسترده ترین مجموعه از پمپ استخری را به شما مشتریان عزیزان عرضه کرده و اطمینان می دهد پمپ مناسب استخر خود را خواهید داشت. از پمپ های کوچک استاندارد صنعت گرفته تا پمپ های با سرعت متغیر که همه عملکرد قدرتمند و قابل اطمینان را ارائه می دهند.

مشخصات فنی پمپ تصفیه آب استخری

اصطلاح پمپ استخر برای توصیف کل واحد پمپ استفاده می شود که متشکل از موتور الکتریکی، پروانه و دیفیوزر (که در واقع آب استخر را حرکت می دهد.) و استرینر و محفظه ای که در آن جای می گیرد، می باشد. پمپ استخر از نیروی گریز از مرکز برای تحت فشار قرار دادن آب استخر استفاده می کند و بیشتر به فشار اتمسفر برای انتقال آب از استخر به پمپ متکی است. پمپ استخرهایی که روی سطح زمین قرار دارند، با نیروی گرانش کار می کنند و باید پایین تر از سطح آب استخر نصب شوند. پمپ این نوع استخرها می تواند آب استخر را از طریق فیلتر و لوله ها به استخر هدایت کند.

عملکرد پمپ استخر

همه عملکرد یک استخر شنا به عملکرد پمپ بستگی دارد. سیستم نظافتی به طور کل نمی تواند بدون پمپ اصلی کار کند و آب استخر بدون پمپ اصلی فیلتر نخواهد شد. بنابراین حیاتی است از برنامه کارکرد پمپ اصلی آگاه باشیم. پمپ استخری که از مهترین تجهیزات استخر می باشد، آب را توسط اسکیمر و مجرای تخلیه اصلی از استخر می کشد، به سمت فیلتر می راند و از طریق مجراهای بازگشتی اصلی به استخر باز می گرداند.

پمپ تصفیه استخر چیست و چه کاربردی دارد ؟

استخر ها از بستر های بسیار شاد و مفرح آبی هستند که دسترسی به آب جهت شنا وآب تنی را حتی در شهر ها و خانه های شخصی میسر می کند ، استخر های عمومی زیادی در سطح شهر ها ایجاد شده اند که می توان به آن ها مراجعه کرد ، اما با پیشرفت تکنولوژی و فراهم شدن بستر های مناسب در جهت راه اندازی و احداث استخر های شخصی در داخل خانه ها ، شاهد راه اندازی بسیار زیاد استخر ها در ویلا ها ، آپارتمان ها و … می باشیم .

ساخت و راه اندازی یک استخر شخصی نیازمند رسیدگی و نگهداری می باشد ، همانطور که استخر های عمومی توسط کارکنان و موتور خانه هایی که ایجاد شده اند روند نگهداری از استخر را انجام می دهند ، استخر های شخصی نیز در یک وسعت کوچک تری نیازمند مراقبت و نگهداری از استخر را دارند . از وسایل بسیار مهم و ضروری که تمامی استخر ها از آن استفاده می کنند پمپ تصفیه آب استخر می باشد.

وجود یک پمپ تصفیه آب استخر بسیار حیاتی بوده چرا که آب استخر نیازمند تمیز شدن دارند . هدف از ارائه این مطلب بررسی استخر ها و همچنین پاسخ دادن به سوال پمپ تصفیه استخر چیست و چه کاربردی دارد؟ خواهیم پرداخت تا در صورت خرید و یا راه اندازی استخر های شخصی بتوانید به بهترین شکل از استخر خود استفاده کنید.

پمپ های تصفیه آب استخر همانطور که از نامشان پیداست با استفاده از پمپی که دارند عملیات پمپاژ آب را انجام می دهند ، این پمپ ها پس از پمپاژ آب به داخل مخازن خود، آب عبور کرده از مخزن را تصفیه کرده و در صورت آلوده بودن آب آن را تمیز و شفاف می کند تا همواره استخری با آب تمیز و شفاف داشته باشیم.

از آن جا که آب استخر ها معمولا راکد است و جریانی ندارد ممکن است پس از گذشت چند وقت کدر شود، این کدر شدن آب به منظور ایجاد بستر رشد باکتری ها و جلبک ها فراهم شده است و در صورت عدم رسیدگی به استخر ممکن است آب آلوده و تیره شود و همچنین مزه بدی را بگیرد ، در دراز مدت نیز ممکن است بوی نامطبوعی نیز از استخر به محیط بیرون پراکنده شود . به همین دلیل نیز نیاز است که آب استخر خود را به هر چند وقت یک بار و به صورت مداوم تعویض کنید.

اگر استخر شخصی شما توسط آب چاه و موتور خانه پر شده و همواره آب استخرتان در حال جریان می باشد نیازی به پمپ تصفیه آب نخواهید داشت چرا که آب استخر به دلیل جریان داشتن همواره تعویض شده و آب تمیز وارد استخر می شود، اما اگر استخر شما در آپارتمان و ویلا می باشد و اغلب آن را با آب شهری پر می کنید دیگر نمی توانید حجم آب استخر را به کلی تعویض کنید.

تعویض کردن آب استخر های شخصی می تواند کاری بسیار زمان بر باشد، همچنین موجب هدر رفتن آب شرب شود که در نتیجه هزینه هایی نیز در بر خواهد داشت، به همین منظور می توان با استفاده از پمپ های تصفیه آب، آب موجود در استخر را تصفیه کرد بدون اینکه آبی هدر برود و وقت زیادی را در بابت از شما بگیرد.

پمپ های تصفیه چگونه روند پاکسازی آب را انجام می دهند ؟

پمپ های تصفیه آب ممکن است از نظر ساختاری و همچنین قدرت و ظرفیت متفاوت باشند اما تمامی آن ها با استفاده از فیلتر های تصفیه روند پاکسازی و تصفیه آب را انجام می دهند، محل قرار گیری فیلتر های تصفیه کن در درون مخزن پمپ تصفیه قرار می گیرند، در ابتدا پمپ قدرتمند موجود در این دستگاه آب استخر را از دریچه خروجی آن به داخل مخزن پمپ هدایت می کند، در درون مخزن آب با گردش، از میان فیلتر عبوب کرده و کثافات و آلودگی های آب جذب فیلتر شده و در نهایت آب تمیز از درگاه خروجی پمپ خارج می شود.

یک پمپ تصفیه شنی شامل سه درگاه می باشد که یکی از آن ها درگاه ورودی، یکی از آن ها درگاه خروجی و دیگری نیز درگاه خروجی پسماند و لجن موجود در آب است بدین ترتیب آب های کثیف که حتی در آن جلبک و لجن وجود دارد نیز تمیز شده و کاملا شفاف می شود. همانطور که اشاره شد پمپ های تصفیه آب مدل های مختلفی دارند و از فیلتر های متنوعی استفاده می کنند که در این میان می توان به پمپ تصفیه آب استخر شنی، فیلتری ، نمکی ، کارتریجی و … اشاره کرد.

اغلب این پمپ های تصفیه شنی که در پاراگراف قبل اشاره شد توسط شرکت هایی چون دما استار و بست وی ساخته شده و مناسب برای استخر های پیش ساخته و استخر های خانگی کوچک می باشد، این پمپ ها قدرت های مختلفی دارند و به نسبت ابعاد استخر مورد استفاده قرار می گیرند، اغلب استخر هایی که می توان از این پمپ های تصفیه استفاده کرد عمدتا طولی کمتر از ۱۵ متر دارند. قدرت این پمپ ها بسیار عالی بوده و به دلیل مصرف برق کمتر و همچنین ارزان بودن گزینه بسیار خوبی برای استخر های شخصی می باشد.

در این میان پمپ های تصفیه آب قدرتمند دیگری نیز وجود دارند که توسط برخی از شرکت ها ساخته می شوند که عمدتا برای استخر های بزرگ و عمومی مورد استفاده قرار می گیرند، این نوع از پمپ ها نیز قیمت بسیار بالایی داشته و برای استخر های شخصی توصیه نمی شود.

پمپ تصفیه آب استخر دما استار که از بهترین گزینه های خرید می باشد، قبلیت تعویض فیلتر را دارند ، نه تنها پمپ های تصفیه آب دما استار بلکه تمامی پمپ های تصفیه را می بایست پس از مدتی استفاده و پس از کثیف شدن فیلتر، فیلتر آن را تعویض کرده و فیلتر نو در آن قرار داد، تعویض فیلتر ها نیز بسیار ساده است و تنها با باز کردن درب مخزن می توان به خوبی فیلتر پمپ تصفیه را عوض کرد .

قدرت پمپ های شنی در مقایسه با دیگر پمپ ها بسیار بیشتر بوده و اغلب برای استخر های پیش ساخته بزرگ و استخر های شخصی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، این پمپ ها قادرند تا آب رودخانه را نیز تصفیه کنند ، پس اگر استخر شخصی شما در کنار رودخانه بنا شده و قصد دارید آب استخر را از رودخانه تامین کنید از پمپ تصفیه شنی استفاده کنید تا علاوه بر پمپاژ آب به داخل استخر ، آب را از گل و لای و کثافات رودخانه بزداید.

پمپ های تصفیه آب نمکی نیز به دلیل استفاده از نمک می توانند آب استخر را علاوه بر تصفیه کردن ضد عفونی کنند تا باکتری ها و ویروس ها نتوانند در استخر تکثیر یابند . شما عزیزان می توانید با مشاورین فروشگاه اینترنتی دما استار در رابطه با پمپ های تصفیه آب استخر و انواع آن ها مشورت گرفته و بهترین و کاربردی ترین پمپ تصفیه آب را انتخاب نمایید.

پمپ تصفیه استخر چیست + بررسی ویژگی ها و مدت زمان بهینه کارکرد پمپ استخر

پمپ تصفیه استخر از تجهیزات مهم و کاربردی برای به جریان انداختن و پاکسازی و تصفیه آب موجود در استخر محسوب می شود. برخورداری این دستگاه ها از قابلیت ها و امکانات متمایز، فرآیند فیلتراسیون و تصفیه آب را در سریع‌ترین و کوتاه ترین بازه زمانی انجام می دهند. یکی از اصول مهم برای استفاده از استخر، کیفیت بالای آب موجود در آن می باشد. سطح کیفی آب استخر با سلامت و امنیت شناگران ارتباط مستقیم و تنگاتنگ دارد.

پمپ های استخری یا Pool Pump از بهترین و کاربردی ترین راهکارها برای افزایش سطح کیفی آب به شمار می روند. این مدل از تجهیزات استخری، با مکش آب و عبور آن از فیلترهای تصفیه کننده، کلیه آلودگی ها و آلاینده های موجود در آب را جذب و دفع می نمایند. پس از انجام فرآیند فیلتراسیون، پمپ های استخر آب تصفیه و تمیز شده را بار دیگر در فضای آن به گردش در می آورند.

مهم ترین مشخصات الکترو پمپ تصفیه استخر

به طور کلی، پمپ تصفیه استخر را می توان از ارکان و پایه های اصلی تصفیه و پاکسازی و تمیز کردن آب موجود در استخرها به حساب آورد. پمپ های استخر و جکوزی، در زمره الکترو پمپ های گردش آب یا سیرکولاتور قرار دارند. این پمپ ها متناسب با نوع و مدل از توان و قدرت و هد متفاوت برخوردار می باشند. در فرآیند طراحی و ساخت الکتروپمپ های تصفیه آب استخر، از مدرن ترین و پیشرفته ترین فناوری ها و تکنولوژی ها استفاده می شود.

    ساختار اصلی الکتروپمپ تصفیه آب از قطعاتی مانند توری، تله مو، پروانه و الکتروموتور تشکیل شده است.

فرآیند راه اندازی و کارکرد پمپ های استخری با استفاده از نیروی الکتریکی و جریان برق صورت می گیرد. همچنین، بسته به نوع و مدل، این دستگاه ها با ولتاژ 110 و 220 ولت کار می کنند. دور موتور این دستگاه 2900 الی 3450 دور در دقیقه برآورد می شود. ساختار و بدنه اصلی پمپ های استخری از متریال و آلیاژهای باکیفیت و بادوام ساخته و پرداخته می شود. این ویژگی دوام و استحکام دستگاه را در برابر عوامل محیطی و عوامل خورنده و فرآیندهای شیمیایی افزایش می دهد.

لازم به ذکر است که الکتروپمپ های تصفیه آب استخر غالبا از نوع سانتریفیوژ یا گریز از مرکز می باشند. کارکرد کم صدا و آرام و راحت در هنگام کارکرد، از مهم ترین ویژگی الکتروپمپ های سانتریفیوژ تلقی می گردد. پروانه‌های تعبیه شده در ساختار دستگاه از آلیاژهای بادوام و باکیفیت نظیر ABS یا استیل تهیه و تولید می شوند. مضاف بر این، بسیاری از پمپ های استخری به یک استرینر مجهز شده اند. استرینر الکتروپمپ مانع از ورود آلودگی های محیط پیرامون به محفظه داخلی دستگاه می شود.

مدت زمان بهینه کارکرد پمپ تصفیه استخر

پمپ های استخری به منظور افزایش سطح کیفی آب و نگهداری استخر، نقش برجسته و بارزی ایفا می نمایند. این تجهیزات با کارکرد و عملکرد بهینه، علاوه بر جذب آلودگی و آلاینده ها، موجب سالم، تمیز و شفاف شدن آب موجود در استخر می شوند. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که پمپ های استخر و جکوزی غالبا به صورت مستمر و دائم کار می کنند. بر این اساس، عملکرد پیوسته دستگاه می تواند موجب بروز مشکلات و ایراداتی در اجزا و قطعات پمپ شود. به منظور جلوگیری از بروز مشکلات فنی و افزایش طول عمر و کارایی، مناسب است که پمپ استخری برای بازه زمانی مشخص متناسب با تعداد استفاده از استخر، غیر فعال گردد.

    بهترین و مناسب ترین بازه زمانی برای غیر فعال کردن الکتروپمپ در ساعت های اوج مصرف برق (حدود 6 تا 11 شب) است. همچنین، 2 الی 6 ساعت زمان باید برای استراحت پمپ تصفیه آب استخر در نظر گرفته شود.

نکات مهم در خرید پمپ استخر

    حداکثر دبی و توان و قدرت را می توان از مهم ترین پارامتر ها در هنگام خرید پمپ تصفیه استخر برشمرد.

توان و قدرت الکتروپمپ با واحد اسب بخار (hp) مشخص می شود. نوع و جنس متریال استفاده شده در بدنه، از دیگر موارد حائز اهمیت در این زمینه می باشد. مضاف بر این، نوع برق مصرفی، سطح صدا، سایز لوله ورودی و خروجی، هد و فناوری های به کار رفته، سایر نکات حائز اهمیت در حین خرید پمپ تصفیه آب استخر و جکوزی را شامل می شوند. ناگفته نماند که از اصول مهم طراحی و ساخت استخر، نصب سیستم تصفیه باکیفیت و بادوام می باشد.