اقتصادیکسب و کار ایرانیان

روش ساخت استخر فایبرگلاس

ساخت استخر فایبرگلاس: استخر های پیش ساخته که به استخر های پلاستیکی پرورش ماهی نیز معروف هستند به دلیل طرح و رنگ متنوع،نصب راحت،استحکام و طول عمر بالا و مقرون به صرفه بودن امروزه طرفداران زیادی دارند .استخر های فایبرگلاس با طرح های متنوع قابلیت نصب در هر ویلا،هتل یا ساختمانی را دارند.در ادامه به صفر تا صد نحوه نصب و راه اندازی این استخر ها میپردازیم.

استخر پیش ساخته دیجی کالا | استخر فایبرگلاس دست دوم دیوار | استخر فایبرگلاس دیجی کالا

استخر فایبرگلاس پیش ساخته چیست؟

امروزه استخر ها در کنار کاربرد تفریحی برای کسب و کار های مختلف نیز به کار گرفته میشوند.به همین منظور با توجه به هزینه های زیادی که استخر های بتنی و سیمانی دارند در کنار مدت زمان طولانی که برای نصب صرف میشود استخر های آماده یا پیش ساخته وارد بازار شده و طرفداران زیادی پیدا کرده اند.این استخر ها با وجود معایبی که دارند کاربرد های زیادی دارند.در ادامه به بررسی استخر پیش ساخته فایبرگلاس و معایب و مزایای آن میپردازیم.

فایبرگلاس چیست؟

فایبرگلاس یک سطح صاف و غیر متخلخل است به همین دلیل امکان چسبیدن جلبک ها به آن وجود ندارد.اما دیواره های گانیت که از مواد متخلخل تولید می شوند محل رشد جلبک ها هستند.اگر به دنبال داشتن استخر در کمترین مدت زمان ممکن هستید استخر های فایبرگلاس مناسب کار شما هستند.

 ساخت استخر فایبرگلاس چگونه انجام میشود؟

در میان استخر ها استخر فایبرگلاس طرفداران بیشتری دارد زیرا هم انعطاف پذیری بالایی دارد و هم طراحی و ساخت این استخر در مدت زمان کم و به راحتی انجام میشود.مراحل زیر صفر تا صد طراحی و اجرای استخر های فایبرگلاس میباشد.

انتخاب محل مناسب برای نصب استخر فایبرگلاس

یکی از مهم ترین مراحل در طراحی استخر های فایبرگلاس پیدا کردن مناسب ترین مکان برای نصب استخر است.افراد متخصص در این حوزه باید با توجه به نظر کارفرما مکانی را برای استخر انتخاب کنند که در طول روز از نور طبیعی بهره مند بوده و از حریم خصوصی نیز حفاظت شود.

گود برداری زمین برای نصب استخر فایبرگلاس

بعد از اینکه مکان مناسب استخر انتخاب شد فرایند گود برداری شروع میشود.گود برداری با توجه به نوع و جنس خاک،مکانیک خاک و متناسب با استاندارد ها انجام میشود.

جایگذاری استخر فایبرگلاس

بعد از انجام عملیات گود برداری باید استخر را در فضای مورد نظر نصب کنیم .فقط توجه داشته باشید که باید سطح زیر استخر را تراز کنید تا صاف و مسطح باشد.یکی از مزیت های استخر فایبرگلاس این است که نیاز به عملیات بتن ریزی و آرماتور بندی نیست و استخر ها از پیش ساخته شده و در اشکال مختلفی آماده هستند.

نورپردازی استخر فایبرگلاس

یکی از مراحل طراحی و ساخت استخر فایبرگلاس انجام نورپردازی است.برای اینکار میتوانید از لامپ های LED استفاده کنید تا هم نور مورد نیاز استخر را تامین کرده و هم زیبایی استخر را بیشتر کنید.همچنین نور مناسب از بروز حوادث جدی برای شناگران جلوگیری میکند.

نصب استخر فایبرگلاس چگونه انجام میشود؟

پروسه ی نصب شامل موارد زیر است:

  • حفاری خاک
  • تنظیم و تعیین سطح استخر
  • نصب سیستم فیلتر و لوله کشی استخر
  • پر کردن دوباره ی پوسته استخر
  • نصب حصار استخر

مزایا و ویژگی های استخر فایبرگلاس

  • نیاز به آرماتوربندی، کاشی و سرامیک ندارد.
  • بدنه استخر قابلیت جا به جایی دارد.
  • نصب استخر سریع و آسان انجام میشود.(4 تا 7 روز)
  • ترمیم نشتی ها به راحتی و در مدت زمان کمی انجام میشود.
  • هزینه های نگهداری و تامین آب کاهش میابد.
  • امکان تصفیه و تمیز کردن استخر با انواع دستگاه به ویژه اتوماتیک بدون آسیب به سطح استخر

 مزایای استخر فایبرگلاس در حین اجرا

استخر های فایبرگلاس به هیچگونه آرماتوربندی و بتن ریزی نیاز ندارند و مقاومت این محصول در این حد زیاد است که از آن در ساخت بدنه کشتی و هواپیما و مخزن های تحت فشار استفاده میشود.

 ساخت استخر فایبرگلاس و مزایای آن در ساختار و تولید

در ساخت ستخر فایبرگلاس بدنه این استخر از 10 لایه رزین و یک لایه ژلکوت مخصوص استخر ساخته شده ست.علاوه بر این مقاومت بدنه ی استخر فایبرگلاس  در برابر تغییرات آب و هوا از 50- درجه سانتی گراد تا 50+ درجه سانتی گراد است.

مزایای استخر فایبرگلاس در جابه جایی و نصب

یکی دیگر از مزیت های قابل توجه این استخر ها امکان جا به جایی آنهاست.صفر تا صد ساخت استخر همچنین ترمیم آن در هنگام بروز هرگونه مشکل کمتر از یک هفته زمان میبرد.صرف نظر از شرایط خاک محل نصب استخر ها با انعطاف پذیری بالایی که دارند به راحتی خم میشوند اما در عین حال به دلیل مقاومت جایی برای نگرانی از شکستن و نشت استخر وجود ندارد.

ساخت انواع استخر فایبرگلاس 

پرطرفدار ترین استخر های فایبرگلاس شامل موارد زیر هستند:

  • فرم آزاد
  • بیضی
  • خطی
  • خطی فانتزی یا رومی

استخر فایبرگلاس فرم آزاد

این استخر ها خطی نیستند و هیچ شکل خاصی ندارد.به همین دلیل از نظر شناگران مدرن و جالب هستند.برخی از شیوه های طراحی این استخر ها منحنی بوده و اکثرا به یکدیگر شباهت زیادی دارند.

https://berke.ir/روش-ساخت-استخر-فایبرگلاس/منبع:

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی