اقتصادی

کارخانه کنسانتره سنگان خواف یک واحد تولیدی کاملا ایرانی است

سرگرمی برای همه/ خراسان رضوی رئیس صندوق سرکوب گفت: با افتخار می گوییم که کارخانه کنسانتره سنگان خواف یک کارخانه تماما ایرانی است.

سید پرویز فتاح در مراسم افتتاحیه کارخانه کنسانتره فولاد شرق کاوه در بنیاد مستضعفان که چهارشنبه چهارم اسفندماه در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف برگزار شد، گفت: استفاده شده و تمامی کارها توسط مهندسان و کارگران مستقل ایرانی انجام شده است.

او گفت. «دشمن فکر می‌کرد تحریم‌ها اقتصاد، صنعت و کارخانه‌های ما را از بین می‌برد، اما در اقتصاد مقاومتی مقاومت مردم شکل گرفت. این کار را بکن».

رئیس بنیاد مستضعفان گفت. «شرکت فولاد غار شرق دارای مجوز 20 ساله فعالیت در معدن آهن سنگان است. نیاز به همکاری بیشتر در فرآیندهای اداری و زیرساخت ها به ویژه تامین آب وجود دارد.

فتاح تاکید کرد. فعالیت‌های صندوق سرکوب‌شدگان بر اساس منطق اقتصادی است، جنبش‌های فرهنگی و اجتماعی نیز دارد. این مجموعه به توسعه زیرساخت‌های شهرستان خواف در حوزه‌های توسعه زیرساخت‌های انرژی، راه، اشتغال و رفاه انسانی کمک خواهد کرد.

اشاره کرد. احداث کارخانه کنسانتره حدود 40 هزار میلیارد ریال هزینه داشت و برای 2046 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

رئیس صندوق مستضعفان خاطرنشان کرد. میزان تولید این کارخانه 2.5 میلیون تن کنسانتره در سال است که ساخت آن 30 ماه به طول انجامید.

همچنین فتاح در این مراسم ساخت آسیاب گلوله ای پنج میلیون تنی در فولاد شرق قاره را با وام 60 هزار میلیارد ریالی در مدت دو سال به بهره برداری رساند.

او گفت. در صورت مساعدت مسئولان، احداث یک کارخانه کنسانتره دیگر با تولید 2.5 میلیون تن پیش بینی می شود، اما کل سرمایه گذاری صندوق مستضعفان در پاسگاه مرزی خواف 140 هزار میلیارد است.

فتاح خاطرنشان کرد. کشور 28 میلیون تن فولاد تولید می کند که 2.5 میلیون تن است، سهم تولید فولاد صندوق ناامن با 1.5 میلیون تن که حدود 6 درصد فولاد کشور است.

در این مراسم استاندار خراسان رضوی گفت:

یعقوبعلی نظری از رئیس بنیاد مستضعفان خواست تا چرخه تولید فولاد در منطقه سنگان خواف تکمیل شود.

وی خطاب به فتاح گفت: وی ادامه داد: در این شرایط اقتصادی برای توسعه زیرساخت‌های خواف نباید منتظر اعتبارات دولتی باشیم، انتظار داریم اقشار ضعیف در زمینه آب، زیرساخت‌های جاده‌ای، برق، انرژی و باد خواف سرمایه‌گذاری کنند. تونلی برای تولید انرژی پاک.»

نظری به تصادفات مسیر مواصلاتی سنگان – خواف به تربت حیدریه اشاره کرد و از فتاح خواست در ساخت راه های مواصلاتی خواف نقش آفرینی کند.

نماینده خوافی نماینده مردم رشتخوار در مجلس شورای اسلامی از وی خواست تا در زمان استخدام از نیروهای بومی خوافی استفاده کند.

حجت الاسلام اکبر احمدپور تاکید کرد. مسئولان در هنگام جذب نیرو، شاخص بومی بودن را به سطح استان خراسان رضوی تعمیم ندهند، فقط افراد جویای کار در شهرستان های خواف رشت باید بومی محسوب شوند.

او گفت. اگر صندوق تحقیق و تفحص برای بهره برداری از توربین های بادی در کریدور بادی خواف سرمایه گذاری کند، «منافع اقتصادی» خواهد داشت که گشایشی برای اشتغال پایدار خواف است.

شهرستان 170 هزار نفری خواف در 270 کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی و در حدود 45 کیلومتری معدن آهن سنگان قرار دارد.

انتهای پیام: