استان ها

واحد تولیدی ” نابدانه ” یکی از پنج کارخانه بزرگ روغن کشی فعال در کشور است

به گزارش خبرگزاری «سرگرمی برای همه» استان سمنان، کارگاه «نبدانه» سمنان، کارگاه روغن سویا است.

این واحد صنعتی روغن خام خوراکی و کنجاله سویای فرآوری شده را برای خوراک دام تولید می کند و روغن خام حاصل را از 600 هزار تن خام سالانه 480 هزار تن کنجاله دامی به کارخانه های روغن نباتی کشور ارسال می کند. 120 هزار تن نفت خام.

این تاسیسات یکی از پنج تاسیسات بزرگ تولید نفت فعال در کشور است

استاندار سمنان به مناسبت دهمین سالگرد تولید و تجارت مهندس هاشمی به همراه جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی، اعضای ستاد تسهیل و حذف تولید کشور از شرکت تولید نفت «نآبادان» سمنان بازدید و به بحث و تبادل نظر پرداختند. برخی مسائل و طرح های توسعه به ویژه طرح راه آهن مورد بحث راه آهن خصوصی این شرکت است.

مدیرعامل شرکت نفت نبدانه سمنان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری سرگرمی برای همه استان سمنان گفت. «با اجرای دو طرح توسعه ای در تنها شرکت نفت سمنان، ظرفیت ذخیره سازی مواد اولیه و فرآورده ها در شرکت نبدانه سمنان. دو برابر خواهد شد.

عزیزالله ملایی ظرفیت تولید این کارخانه را از 1500 تن به 2000 تن در روز افزایش داد و افزود. با احداث 2 حلقه چاه جدید، ظرفیت ذخیره سازی نفت خام این مجتمع به حدود 10 هزار متر مکعب برای رفع نیاز رسیده است. کارخانه ها برای سرعت بخشیدن به تولید روغن خوراکی.

مهندس ملایی با اشاره به خرید و حمل سویای وارداتی توسط کشتی و کامیون، نگهداری این دانه های روغنی در کارخانه های روغن کشی را برای ادامه تولید مهم دانست و تاکید کرد: دو برابر شدن

وی از تولید لسیتین به عنوان محصول جانبی پیش تصفیه روغن در این مجتمع خبر داد و گفت: حدود هفت تا ده تن لسیتین تولیدی این کارخانه تولید می شود که در بخش های مختلف غذایی، شیرینی و شکلات استفاده می شود. و عرضه می شود که علاوه بر برابری کیفیت با محصولات وارداتی، تنها تولید کننده لسیتین مارگارین در جمهوری است.

مهندس ملایی با بیان اینکه حمل ریلی سویا به این کارخانه از بندر امام خمینی (ره) تا ایستگاه راه آهن سمنان با خط ریلی انجام می شود، تاکید کرد. سقوط می کند و در راه کارخانه پراکنده می شود و هر سال ده ها میلیارد دلار خسارت وارد می کند. از این رو قرار است پس از دریافت مجوزهای لازم، راه آهن مسی به طول 6 کیلومتر از ایستگاه صنعتی شهرک تا کارخانه نبدانه احداث شود.

مدیرعامل نابدان سمنان فرصت اشتغال این کارخانه را 120 نفر اعلام و تصریح کرد. با تکمیل پروژه توسعه 40 نفر به نیروی کار مستقیم مجموعه اضافه می شود.

46: