عقابان جاوید ارتش در تیرماه

ارتش انواع تظاهرات را از ابتدا تا انتهای روز ، در طول نماز ، در زمان نماز ، در وقت نماز ، در زمان نماز برگزار می کرد. ماهانه تعدادی از جنگنده های بلند پرواز در دفاع از میهن کشته می شدند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، ارتش اولین ارگان و سازمانی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تحت تحریم های گسترده آمریکا قرار گرفت. در همین زمان ، به دلیل وابستگی زیاد تجهیزات هوایی نیروی هوایی و تجهیزات مأموریت به تجهیزات هوایی آمریکا ، نیروی هوایی در طراحی و تولید قطعات ، تجهیزات و تجهیزات در خط مقدم خودکفایی بوده است. جهاد خودکفایی.

او ﻧﻰ ﯾﻰ ﯾﻰ ﻃﻮ ﺧﺸ ﻧﻰ ﻧﻰ ﻧﻰ ﻧﻰ ﻧﻰ ﻧﻰ ﻧﻰ ﻧﻰ ﻧﻰ ﻧﻰ ﻧﻰ …. …. …. …. …. …….. هر ماه تعدادی از جنگنده های پر پرواز در دفاع از میهن کشته شدند. در این گزارش ، ما قربانیان نیروی هوایی ژوئیه را ارائه می دهیم.

غلامحسین باستانی:

هولام حسین باستانی در اول آوریل سال 1943 در مراغه متولد شد. وی پس از فارغ التحصیلی در رشته ریاضیات ، به نیروی هوایی پیوست و برای تکمیل دوره خلبانی به ایالات متحده اعزام شد. بنابراین ، در مراحل پیشرفته پرواز ، وی در سال 1976 به عنوان دانشجوی ممتاز به ایران بازگشت ، به عنوان خلبان F-5 انتخاب شد و به دزفول پرواز کرد. با افزایش حملات هوایی در عراق ، گشت های هوایی نیز افزایش یافت. 1980 25 جولای ، ساعت 9 شب در سن 45 سالگی ، ناخدا هو اولام حسین باستانی با هواپیمای F-5 برای پوشش مرز جنوب غربی پرواز کرد. از فکه تا شلمچه. در هنگام گردش به سمت چپ ، جنگنده وی هنگام چرخش به چپ مورد اصابت آتش ضدهوایی قرار می گیرد. خلبان با تلاش قهرمانانه و ستودنی تلاش می کند جنگنده را به اعماق ایران بکشاند تا این اتفاق نیفتد. برای بهانه دادن به عراق ، سپس برای مدت کوتاهی پریدن ، خود را از زنده ماندن محروم می کند ، در منطقه شلمچه ، حدود 3 مایلی مرز ، 9 مایلی شمال غربی خرمشهر ، به زمین برخورد می کند و به لطف شهادت

سید عبدالله برادران غا اوام

سید عبدالله برادران قا آوام در 22 اکتبر 2000 توسط نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران جذب شد و در 7 ژوئیه 2008 در پایگاه هوایی امیدیه کشته شد. شرح این سقوط این بود که هواپیمای جنگنده F-7 به خلبانی کاپیتان سید عبدالله برادران قا آوامین قا شهید (خلبان) والامکام ، خلبان بهروز محمود ، برای یک پرواز آموزشی بلند شد و در نتیجه خلبانان به راه افتادند و آماده شدند برای فرود اضطراری متأسفانه تلاش های دو خلبان بی نتیجه بود ، هواپیما در ابتدای باند سقوط کرد و هر دو خلبان کشته شدند. شهید و آوامین در بهشت ​​ht ahra (KHON) در تهران به خاک سپرده شد. از این شهید بزرگوار کودکی نیز به یادگار مانده است.

رحیم اوگی مقدم

رحیم اوغی مقدم در سال 1324 در بندرانزلی متولد شد. وی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه ، با دریافت دیپلم عازم تهران شد و در آنجا در مدرسه خلبانی برای عضویت در نیروی هوایی پذیرفته شد. وی دوره آموزش مقدماتی پرواز خود را در ایران گذراند و دوره های تحصیلات تکمیلی پیشرفته را در ایالات متحده گذراند و پس از دریافت “T” به عنوان خلبان برای پرواز با هواپیمای F-5 انتخاب شد. وی پس از گذراندن دوره فوق الذکر ، به خلبانان شکار پیوست و با لیاقتی که از خود نشان داد ، به لقب خلبان اصلی رسید.

مقدم در دوران دفاع مقدس خود بارها با دشمن روبرو شد ، علیه اشغالگران جنگید و در قلمرو خود دشمن را شکست داد. در طول جنگ اجباری ، شجاعت خلبان و مقدم خشم دشمن بعثی را برانگیخت ، کاری که دشمنان بعثی نتوانستند انجام دهند ، اعضای یک گروهک تروریستی منافقین خلبان غیور را شناسایی کردند ، تا سال 1982 در کمین او بودند. 13 جولای ، بمب داخل چرخ. سمت اصلی هواپیمای او واقع شده بود ، هواپیمای او در حین پرواز در آتش سوخت. خلبان هواپیما را تا آخرین لحظه کنترل می کرد ، برای جلوگیری از برخورد آن با عرشه پرواز ، قادر به جلوگیری از یک فاجعه بود ، اما خود او ، این حادثه منجر به مرگ شدیدی شد.

فرهاد ام اوماشی

فرهاد اومش در سال 1343 در استان تهران متولد شد. از کودکی او نمونه ای از خوش اخلاقی بود. پدرش افسر فنی ارتش بود. وی بزرگترین خانواده بود. وی پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در سال 1983 ، به دلیل علاقه زیادی که به ارتش داشت ، به خدمت سربازی درآمد ، دوره آموزش خلبانی را گذراند و پس از کسب مهارت در این زمینه ، به موفقیت دست یافت. وی در سال 1990 ازدواج کرد.

از جمله خصوصیات اخلاقی شهید صبر در برابر ناملایمات ، گذشت ، فداکاری و احترام به خانواده است. سرانجام این سرباز فداکار انقلاب در 25 تیرماه سال 1371 در سانحه هوایی در شهر همدان به شهادت رسید و پیکر مطهر وی در امامزاده محمد حصارک به خاک سپرده شد.

عباس دوران

عباس دوران در 11 اکتبر 1980 در شیراز متولد شد. وی دوران کودکی ، نوجوانی و جوانی خود را در شیراز گذراند و پس از پایان دوره ابتدایی دبیرستان را آغاز کرد. عباس دوران در سال 1969 موفق به اخذ دیپلم طبیعی از دبیرستان سلطان شیراز شد. در همان سال برای فرماندهی مرکز آموزش هوایی استخدام شد. در سال 1349 وارد مدرسه خلبانی نیروی هوایی شد و پس از گذراندن دوره مقدماتی پرواز در ایران ، در سال 1351 برای تکمیل دوره خلبانی عازم آمریکا شد.

عباس دوران ابتدا یک دوره زبان انگلیسی در Lakeland گذراند ، سپس پرواز را یاد گرفت و به Bonanza ، T41-T37 در Columbus ، می سی سی پی پرواز کرد.

وی با آغاز جنگ اجباری ، ابتدا از جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد ، 103 بار پرواز کرد و در طول زندگی کوتاه اما بارانی خود به یکی از قهرمانان دفاع مقدس تبدیل شد. شهید عباس دوران در 28 دسامبر 1980 حماسه بزرگی را در عملیات مارگاریت خلق کرد و پنج ناوچه عراقی را با کمک خلبان حسین خلعتبری در حوالی بندرهای الامیه و البکر منهدم کرد و بقایای باقی مانده را به ورطه کوه فرستاد. خلیج فارس.

سرانجام ، در سحرگاه 21 ژوئیه 1982 ، هنگامی که وی فرمانده تیپ بود ، تلاش کرد تا با پنج بهترین خلبان نیروی هوایی به شبکه امنیتی و امنیتی ظاهرا نفوذ ناپذیر صدام حمله کند ، در حالی که خورشید هنوز می درخشید. – کارخانه دورا با وصیت نامه های فولادی چندین بمب بر روی قلب دشمن حاکمان در حال جنگ عراق ریخت. پس از نشان دادن قدرت خود در آسمان بغداد و شکستن سد صوتی ، در راه بازگشت ، هواپیمای رهبر مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت. چه اجازه ای برای ترک هواپیما به خلبان همکارم وجود دارد؟ ستوان یکم من ، منصور کاظمیان ، به سمت کلبه تیراندازی کرد ، اما اگرچه می توانست با چتر نجات به سلامت به زمین بنشیند ، اما با صاعقه به هواپیمای خود برخورد کرد و مانع اجلاس واحد صدام در بغداد شد.

پس از سالها انتظار ، در ژوئیه 2002 ، کمیته جستجوی مفقودان پیکر شهید دوران را به وطنش بازگرداند و وی را به خاک سپرد. سپس پیکر این شهید تیز پرواز را برای خاکسپاری با C-130 به زادگاهش شیراز منتقل کردند. خلبان شهید عباس دوران هنگام مرگ 32 ساله بود و فرزندش امیررضا تنها یادگار وی است.

سعید هادی مقدم

سرگرد خلبان سعید هادی مقدم در سال 1331 در ملایر ، استان همدان متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود به پایان رساند ، پس از فارغ التحصیلی در سال 1349 ، وارد مدرسه خلبانی شد. او مقدمات پرواز را در ایران گذراند و برای ادامه تحصیل به ایالات متحده اعزام شد. وی پس از دریافت گواهینامه خلبانی به کشور خود بازگشت و به گروه خلبانان F-4 پیوست. او افسری مهربان ، دلسوز ، وفادار بود ، در آغاز جنبش مردمی علیه شاه سرنگون شد ، به مردم پیوست ، تمام نیروهای خود را فدا کرد تا رژیم پهلوی را با نفرت براندازد.

هادی مقدم بر اثر اصابت صاعقه ، آرامش خاطر را از باتیست ها سلب کرد و هنگامی که با پیروزی از مأموریت های خارجی و داخلی بازگشت ، دوباره خواستار اعزام به مأموریت جدید شد. وی در تاریخ 31 تیر 1362 به شهادت رسید و به نیروی هوایی ارتش پیوست.

خلبان مهدی بخشنده

مهدی بخشنده در اردیبهشت 1326 در کرمان متولد شد. پس از فارغ التحصیلی در شهریور 1345 به نیروی هوایی پیوست. اما اشتیاق او به پرواز او را مجبور به ادامه تحصیل کرد ؛ پس از فارغ التحصیلی در مدرسه خلبانی نیروی هوایی پذیرفته شد ، پس از اتمام پرواز پیشرفته خود در ایالات متحده به ایران بازگشت ، به عنوان خلبان F-5 انتخاب شد ، به پایگاه ششم شکار. پس از مدتی ، به دلیل مهارت بالای خلبانی ، برای دوره “RF 5” انتخاب شد ، سپس به اولین پایگاه شکار منتقل شد. با شروع جنگ در برابر دشمن مقاومت کرد.

در صبح 28 ژوئیه 1981 ، نیروگاه سد دوکان و بمب گذاری شد ، و توربین سد تخریب شد ، و آسیب زیادی به سازه وارد کرد. ماموریت تیراندازی بلافاصله از منطقه اعلام خواهد شد. تنها چند ساعت بعد ، یک فروند هواپیمای RF-5 به سرپرستی کاپیتان مهدی بخشنده برای عکسبرداری از سد دوکان از پایگاه شکار یکم پرواز کرد و هنگامی که به هدف رسید ، شروع به شلیک به سمت سد کرد و در آنجا دشمن را مورد اصابت قرار داد. موشک سام 6. و از آن تاریخ ناپدید می شود.

انتهای پیام: