رئیس انجمن ویروس‌ شناسی ایران: واردات حداکثری واکسن پیگیری شود

سرگرمی برای همه / گلستان رئیس انجمن ویروس شناسی ایران با تأکید بر لزوم پیگیری جدی تولید واکسن های جهانی و رعایت پروتکل های بهداشتی ، گفت: در کشور استفاده از واکسن های این مجموعه بیش از یک سال به طول می انجامد ، بنابراین برای تسریع در روند واکسیناسیون در جامعه علاوه بر پیگیری جدی تولید واکسن ، باید به دنبال حداکثر آن نیز باشیم. واردات واکسن های مناسب

واردات | واکسن

علیجان تبری در مصاحبه با سرگرمی برای همه گفت که اگر بتوانیم امنیت جامعه خود را زودتر تأمین کنیم ، صدها قدم با ویروس فاصله خواهیم داشت. وی گفت: “واکسن های تولید شده در کشور در مراحل اولیه موفقیت خوبی داشته اند. امیدواریم مرحله بعدی آزمایشات بالینی باشد.” آنها همچنین پاسخ های خوبی می گیرند ، ما می توانیم مقدار زیادی واکسن تولید کنیم ، حتی بهترین کیفیت را صادر کنیم.

همچنین باید رفتار پس از واکسیناسیون کنترل شود

وی گفت: در دنیا هیچ واکسنی برای بیماری که 100 درصد ایمنی بیماری را تأمین کند ، تولید نشده است ، بنابراین کسانی که واکسن تاج دریافت می کنند ، 100 درصد ایمن نیستند ، باید بر رفتار آنها ادامه یابد.

ما یکی از کشورهای پیشرو در زمینه واکسن ها هستیم

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران با اشاره به اینکه ما از نظر برنامه واکسیناسیون یکی از بهترین کشورهای جهان هستیم ، گفت: “ما به کار بیشتری در کشور ، به ویژه در زمینه واکسن ها نیاز داریم.” سرمایه گذاری های خوبی در زمینه واکسن در کشور انجام شده است که باید ادامه یابد.

چه زمانی به زندگی عادی برگردیم؟

تابارا گفت: طبق مطالعات انجام شده ، اگر 70 تا 80 درصد مردم واکسینه یا به ویروس آلوده شوند ، می توان انتظار داشت که مردم به زندگی عادی خود برگردند. البته ، این نیز به رفتار ویروس بستگی دارد ، نمی توان به طور قطعی گفت.

سطح ایمنی ویروس کرونا به طور متوسط ​​6 ماه است

وی گفت: برخی مطالعات نشان داده است افرادی که به ویروس کرونا آلوده شده اند به طور متوسط ​​طی شش ماه آنتی بادی در برابر ویروس ایجاد می کنند و دچار ایمنی می شوند.

آیا تغییرات ویروس قرنیه طبیعی است؟

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران گفت. وی افزود: بسیاری از ویروس ها در طول زندگی خود دچار تغییرات متفاوتی می شوند ، این تغییرات بسته به نوع ویروس متفاوت است ، بنابراین میزان تغییر در ویروس آنفلوانزا بسیار زیاد ، جدی است ، اما تغییرات ویروس های کرونا به اندازه آنفولانزا جدی نیست.

تابارا افزود: ماهیت ویروس به گونه ای است که خود تغییر می کند. “تنها ویروس های خانواده ویروس های RNA که توانایی تغییر توالی ژنتیکی خود را دارند ویروس های کرونا هستند.”

واردات | واکسن

حداقل 10 جهش در هر انتقال تاج بین افراد وجود دارد

او گفت. “انتظار می رود که از هر انتقال ویروس از یک فرد به فرد دیگر حداقل 10 جهش ویروس وجود داشته باشد. بنابراین ، باید از زنجیره انتقال ویروس تا حد امکان کاسته شود تا از جهش های بعدی جلوگیری شود.

رئیس انجمن ویروس شناسی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد. جدی ترین خطر تغییر ویروس افزایش انتقال ، بیماری زایی و مقاومت در برابر سیستم ایمنی و واکسن ها است. تا زمانی که واکسیناسیون به طور گسترده در دسترس نباشد ، هرگونه تغییر در ویروس کرونا می تواند خطری برای سلامت جامعه باشد.

افزایش قدرت انتقال در تاج انگلیس هنوز از نظر علمی اثبات نشده است

تبری گفت: “ویروس کرونا در ماه های اخیر در سراسر جهان به زبان های انگلیسی ، آفریقای جنوبی ، برزیل ، کالیفرنیا و … گزارش شده است.” شواهد تغییر در هر یک از این سویه ها نیاز به آزمایشات آزمایشگاهی ، محیطی و بالینی دارد. اگرچه شواهدی از بیماری زایی بالا و عفونت و مقاومت در برابر واکسن در این گونه ها وجود دارد ، اما هنوز هیچ مطالعه علمی بر روی هر یک از این گونه ها انجام نشده است.

آیا ویروس کرونا داریم؟

وی گفت: ویروس کرونا می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود اما در برخی موارد خطرات جدی جدی را ایجاد می کند. نمونه های ویروسی ثبت شده در ایران جهش های خاصی را نشان می دهد که فقط در ایران گزارش شده است ، اما این جهش ها جدی نیستند. ما باید نگران هرگونه رفتار ویروس باشیم و هوشیار باشیم.

واردات | واکسن

منشا ویروس Covid 19 هنوز مشخص نشده است

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران گفت که هم بدن انسان و هم حیوان می توانند ویروس های کرونا را دریافت کنند. وی گفت: بر اساس برخی گزارش های تأیید نشده ، ویروس های کرونا می توانند در خفاش ها یا برخی دیگر از حیوانات رفتار متفاوتی از انسان داشته باشند.

او گفت. وی افزود: بخشی از علت این ویروس می تواند به رفتار انسان مربوط شود ، از جمله تماس با حیوانات ، رژیم غذایی و شیوه زندگی ، اما كدام قسمت از رفتار ما باعث ویروس شده است یا چه بخشی از ویروس باعث آن شده و زمان می برد. مطالعات دقیق ویروسی دارد.

ظرفیت انتقال ویروس از سطح بسیار پایین

تبری گفت: “اگرچه توانایی انتقال ویروس از سطح بسیار ضعیف است ، اما اگر در مترو یا در اتوبوس های شلوغ هستید توصیه می شود دستان خود را بشویید.

واردات | واکسن

علت فوران تاج در خوزستان

وی در مورد دلیل شیوع بالای ویروس کرونا در خوزستان گفت. “ایجاد احساس امنیت در بین مردم – عدم رعایت پروتکل ها ، تأمین نکردن نیازهای اقتصادی و اجتماعی مردم ، به ویژه افراد آسیب پذیر و قرنطینه ای – کنترل نقاط ورود کشور ، ایجاد این وضعیت در منطقه.” خوزستان شد. اگرچه ما برنامه ها و مصوبات کنترل مرز را در سراسر کشور داشتیم ، اما در عمل این به درستی اتفاق نیفتاد.

مردم خریدهای خود را مدیریت می کنند

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران با اشاره به آینده نوروز برای خرید گفت: البته امروزه شرایط خرید آنلاین فراهم شده است ، و خرید را می توان از این طریق انجام داد.

بیشتر موارد عفونت ویروس کرونا در کجا اتفاق می افتد؟

وی متذکر شد. “در حال حاضر ، بیشتر موارد آلودگی به این ویروس به دلیل وجود بیمارانی که در هنگام گردهمایی های خانواده در دوره بازار به آنها مراجعه می کنند ، در بین کادر پزشکی رخ می دهد.”

واردات | واکسن

گلستان از نظر تاج در وضعیت پایداری قرار دارد

تبری با اشاره به آخرین وضعیت تاج در گلستان گفت: “در حال حاضر وضعیت تاجگذاری در گلستان پایدار است ، گاهی اوقات شیب کمتری دارد.” استان هر از گاهی در این استان ، به ویژه در شهرهای بندرگز و کوردکوی ، به دلیل شیوع بالای تاج گذاری خطراتی وجود داشت ، اما با اقدامات انجام شده ، از جمله اجرای پروژه شهید سلیمان ، خوشبختانه ما اکنون به شرایط پایدار در این منطقه دست یافته اند.

برنامه شهید سلیمانی باید مستمر باشد

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران اشاره کرد. “ما در برنامه شهید سلیمانی شاهد اتفاقات خوبی در گلستان بوده ایم. امیدواریم این برنامه پایدار ، مداوم باشد و قطع نشود.” ما امیدواریم که شرایط بهتری داشته باشیم ، زیرا مردم همچنان به حفظ سوابق بهداشتی ، تهیه برنامه واکسیناسیون ادامه می دهند.

لزوم تدوین برنامه های جدید برای پایش بیماری های ویروسی

وی گفت: طی 30 سال گذشته ، ما شاهد شیوع بیماری های ویروسی ، نقش آنها در بیماری های مختلف غیر تنفسی ، از جمله ایدز ، پاپیلوما ، سرطان و بیماری های دستگاه گوارش بوده ایم. طبق اطلاعات اولیه ، حدود 20٪ از سرطان ها توسط ویروس ها ایجاد می شوند و مطالعات بیشتر ممکن است نشان دهد که این رقم در آینده افزایش می یابد.

تاباران گفت: شواهد و یافته های علمی نشان می دهد که برای آمادگی در برابر اتفاقات جدید ، باید برنامه های جدیدی برای کنترل بیماری ها ، به ویژه بیماری های ویروسی داشته باشیم. پس از تاج گذاری ، آزمایشگاه های بسیاری به سرعت در سراسر کشور تأسیس شدند که باید ادامه ، تکمیل و تجهیز شوند.

انتهای پیام: