چالش‌های داروسازان در سالِ بدِ داروخانه‌ها

داروخانه | مهاجرت

دبیر انجمن داروسازان تهران مهمترین چالش های دارویی در کشور را ذکر کرد ؛ در عین حال ، وی امسال را بدترین سال برای فعالیت داروخانه ها دانست. یعنی کاهش فعالیت عروق کرونا ویروس منجر به کاهش تعداد نسخه های داروخانه ها شده است.

در مصاحبه سرگرمی برای همه با دکتر محمدرضا دوری وی با تبریک روز داروساز اظهار داشت: “ما حدود 6،500-7،000 داروساز در استان تهران داریم که از این تعداد حدود 2 هزار و 700 داروخانه وجود دارد که حدود 4000 داروساز در آن داروخانه ها مشارکت دارند.”

او اضافه کرد. “سایر داروسازان در صنعت داروسازی ، صنایع غذایی ، صنعت ، داروخانه ها ، شرکت های توزیع ، شرکت های توزیع فعالیت می کنند ، برخی از داروسازان ما نیز در صنعت توزیع سازنده هستند.” البته در زمینه تحقیق ، داروسازان ما در زمینه تولید شرکت های دانش بنیان ، تجهیزات پزشکی ، محصولات دارویی ، غذایی ، مواد افزودنی دارویی بسیار گسترده هستند. بنابراین ، یکی از دلایل احتمالی عدم نیاز به واردات زیاد در این مناطق در کشور ، ناشی از فعالیت داروسازان است ، که این اقدامات موجب هزینه های اضافی برای کشور نشده است ، با کمترین تخمین از صنعت داروسازی می توان خدمات بالایی را ارائه داد. آنها ارزش افزوده بالایی برای کشور دارند.

نیاز به دیدگاه ویژه ارز و گمرک یک محصول استراتژیک

دوری با اشاره به مهمترین چالش های داروسازان کشور ، گفت: “چالش های زیادی در زمینه داروخانه وجود دارد. به عنوان مثال ، با تسهیل واردات ارز ، کالاها و همچنین با تحریک فعالیت در گمرک کشور ، مواد اولیه می توانند به موقع به کارخانجات داروسازی کمک کنند و مردم با چالش های کمبود دارو روبرو نیستند. در زمینه بیمارستان و تجهیزات پزشکی نیز همین موضوع وجود دارد. اگر بانک مرکزی و عوارض گمرک کشور به این حوزه توجه خاصی نداشته باشند ، ممکن است در آینده نزدیک ما را به چالش بکشد. از این گذشته ، پزشکی محصولی از اهمیت استراتژیک و حیاتی است که اگر به آن توجه خاصی نکنیم ، کاستی های خاصی را برای افراد به همراه خواهد داشت. بر این اساس ، ما نگاه ویژه ای به این موضوع می خواهیم.

لزوم ایجاد مواضع تخصصی جدید برای داروسازان

او ادامه داد. “در عین حال ، درخواست ما از سیاست گذاران بهداشت و درمان کشور ما باید برنامه بلند مدت را که توسط انجمن داروسازان ایرانی تهیه شده است از هر لحاظ ، چه در صنعت داروسازی ، صنعت و چه الگوی آموزش داروسازان جوان ، در نظر بگیرد.” اگر اختلال فعلی بویژه در آموزش داروسازی کشور ادامه یابد ، دچار مشکل خواهیم شد. بدون تعیین اقدامات ویژه و خاص برای کارگران جدید داروسازی کشور ، نمی توانیم آنها را در محل ببینیم ، هزینه های کلانی را که برای آموزش آن افراد صرف شده است از دست خواهیم داد.

دری تأکید کرد. از شروع دانشجوی داروسازی تا دکتری حدود شش سال طول می کشد و منجر به هزینه های بالایی می شود ، به خصوص در بخش دولتی. حال اگر نتوانیم کار مناسبی را برای نیروی کار که تهیه کرده ایم برنامه ریزی کنیم ، مطمئناً در بازارهای کار خارجی شرکت خواهیم کرد ، ما نیروی کار را برای کشورهای خارجی عملاً آماده کرده ایم ، سرانه جمعیت خود را نابود کرده ایم. این امر از طریق برنامه ریزی داروساز قابل پیشگیری است. ما مفتخریم که از بین 100 دانشمند برتر کشورهای اسلامی همیشه اسم دو یا سه داروساز ایرانی را می بینیم که رشد کشور را نشان می دهد ، این نشان می دهد که داروسازان ما از نظر علمی خود بسیار قوی هستند ، کمک بزرگی به سلامت کشور می کنند. :

افزایش مهاجرت داروسازان ایرانی

دبیر انجمن داروسازان تهران درباره میزان مهاجرت داروسازان ایرانی گفت. “هیچ آمار دیجیتالی دقیقی در این زمینه وجود ندارد.” البته می توان آن را تهیه کرد ، و فکر می کنم این آمار اندک نیست ، مانند بسیاری از مناطق ، حتی رشد کرده است ، که برای خانواده های تحصیل کرده کشور تأسف آور است. بسیاری از داروسازان به دلیل عدم اقدامات جدید به کشور مهاجرت می کنند.

تأخیر در سرمایه داروسازی در بیمه

وضعیت نقدینگی خوب نیست

دری از وضعیت نقدینگی داروخانه ها گفت: متاسفانه وضعیت نقدینگی داروخانه ها به طور معمول خوب نیست. یکی از وظایف اصلی ما بیمه است. تاخیر در سرمایه داروخانه ها در شرکت های بیمه تغییر ناگهانی در قیمت برخی محصولات منجر به از دست رفتن سرمایه اصلی داروسازان ما در داروخانه ها می شود. از طرف دیگر ، در شرایطی مانند امسال که شاهد تغییر نرخ ارز و تورم هستیم ، باعث می شود سرمایه داروخانه ها که به شرکت های بیمه تعلق دارند ، به طور عملی ضرر کند و داروسازان را مجبور می کند که همیشه به دنبال سرمایه گذاری باشند. سرمایه خود را برای حفظ عملیات خود بسازید. تزریق در داروخانه.

داروخانه های سال بد

او اضافه کرد. “من 30 سال در این زمینه کار کردم ، این را بدترین سال برای بنیانگذاران داروخانه ها می دانم.” با توجه به شرایط تاج گذاری ، فعالیت کلینیک ها گاهی صفر بود و اکنون که فعالیت آنها تا حدودی شروع شده است ، سطح فعالیت 100٪ نیست. از آنجا كه مردم از مراجعه به مطب و تلاش براي مقابله با بيماري خود مي ترسند ، به دليل اين امر ، فعاليت دفاتر به شدت كاهش يافته است ، و اين منجر به كاهش تعداد نسخه هاي داروخانه ها شده است.

ماسک آب ارزان را در داروخانه ها پخش کنید

دور گفت: “از طرف دیگر ، اتفاقات دیگری نیز رخ می دهد.” به عنوان مثال ، محصولاتی که باید در داروخانه ها توزیع شوند و قابل خریداری باشند ، هیچ مشکلی در سیستم داروخانه وجود ندارد. به عنوان مثال ، قیمت ویژه ای برای ماسک وجود دارد ، اما ، متاسفانه ، آن را به اندازه کافی به داروخانه ها تحویل نمی دهد. به همین دلیل بیشتر اوقات که به داروخانه می روید ماسک ارزان قیمت وجود ندارد. این ماسک با قیمت ارزان تأیید می شود و توزیع آن در داروخانه ها به عنوان بطری آب توزیع می شود. ماسک های گران قیمت هم برای داروخانه ها و هم برای مردم گران است. ممکن است چند شرکت توزیع وجود داشته باشد ، اما ماسک های ارزان قیمت 50 تا 100 را به داروخانه می دهند که نمی توان به اندازه کافی در اختیار مردم قرار داد. این باعث خسارت اقتصادی زیادی به داروخانه ها شده است.

او تأکید کرد “اکنون می بینیم که ماسک ، که به اندازه کافی در داروخانه به شما داده نمی شود ، متاسفانه در سوپر مارکت ها و غیره دیده می شود ، و هنوز مشخص نیست که وضعیت سلامتی چیست.” یا به اندازه کافی ماسک ارزان در داروخانه ها وجود ندارد. مسئولان باید قدم بردارند برای حل این مشکل اساسی ، باید ماسک که ممکن است یکی از اصلی ترین سبدهای خرید افراد در سیستم مراقبت های بهداشتی سال آینده باشد ، تهیه شود تا ما بتوانیم آن را با کمترین قیمت عرضه کنیم.

4 مدافع سلامتی داروسازان شهدای تهران

دروری در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه انجمن داروسازان تهران که در تاریخ 5 سپتامبر برگزار شد ، گفت: “امسال اولین مراسم ما برای پاسداری و احترام از قربانیان مراقبت های بهداشتی است ، که ادای احترام به خانواده های آنها است. ما چهار شهید را که از سلامت مردم در استان تهران حمایت می کردند ، جشن می گیریم.” مراسم بعدی ما اهدا خون برای کمک به هموطنان بیمار است. در عین حال ، این مراسمی برای افتخارآفرینی از همکارانی است که در هنگام آتش گرفتن تاج گل در سنگر داروخانه خدمت کرده اند. در روزهایی که همه چیز بسته بود ، داروخانه ها بسیار شلوغ بودند. درصد زیادی تحت تأثیر تاج قرار گرفتند ، اما آنها ایستادند و جنگیدند تا مردم آسیب کمتری به عروق کرونا ویروس وارد کنند. در تهران چهار کارگر مراقبت بهداشت داریم که بر اثر بیماری انسداد عروق قلب درگذشت.

انتهای پیام: