افزایش حرفه آموزی و توسعه اشتغال در زندان ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان ها در سفر به استان لرستان صبح امروز یکشنبه در نشست رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضائی استان حضور یافت و با آنان دیدار کرد.

رئیس سازمان زندان ها در این جلسه با تقدیر از اقدامات حوزه قضائی استان گفت: ما به دنبال افزایش حرفه آموزی و توسعه اشتغال در زندان هستیم که درنهایت با حرفه آموزی توسط زندانیان کاهش بازگشت آنان را درپی خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: ریل گذاری برای رشد اشتغال صنعت محور و ایجاد کارگاه های اشتغال در مجاورت خوابگاه های زندانیان از اولویت های اقدامات ما در مدت اخیر بوده است.

تعامل با مراجع قضائی خدمات زندانبانی را ارتقا داده است

وی افزود: کاهش جمعیت کیفری استفاده از ارفاقات قانونی استفاده از پابندهای الکترونیک قرارهای منتهی به بازداشت و پایش های قضائی در زندان ها از موارد مورد تعامل با مراجع قضائی در استان ها است.

محمدی اظهار کرد: امروز تعامل بین مراجع قضائی و زندان ها در بالاترین سطح خود نسبت به سال های گذشته قرار دارد که این امر باعث پیشرفت های چشمگیری در ارائه خدمات زندانبانی شده است.

رئیس سازمان زندان ها به ظرفیت مولدسازی برای انتقال زندان ها به خارج از شهرها اشاره کرد و گفت: سازمان زندان ها در حوزه مولدسازی از دستگاه های برتر کشور بوده و إن شاءالله پروژه زندان جدید الیگودرز که از مطالبات به حق مردم لرستان بوده در همین راستا پیگیری خواهد شد.

توجه به زندان و استفاده از ارفاقات قانونی از برنامه های مهم دادگستری استان است

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به تلاش ها برای اجرای سند تحول قضائی در لرستان گفت: توجه به زندان و استفاده از ارفاقات مختلف قانونی از برنامه های مهم دادگستری استان در این مدت بوده است.

وی اظهار کرد: با نظارت مداوم و پایش قضائی در زندان های استان در یک نوبت پایش پنج روزه ۱۳۵ نفر از زندانیان آزاد شدند. همچنین با همکاری و تعامل با قضات و مجموعه قضائی استان اجرای برنامه ها در خصوص کاهش جمعیت کیفری در دستور کار است.

وی در ادامه با اشاره به قانون خروج زندان از مراکز شهرها تصریح کرد: با توجه به فرسودگی زندان الیگودرز کمک به تسریع و اتمام پروژه زندان جدید این شهرستان ضروری به نظر می رسد.