رئیس جمهور: جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آن را به درندگان هم نمی‌توان تشبیه کرد

جنایات رژیم

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: عمق جنایت‌های رژیم صهیونیستی و غربی‌های مدعی حقوق انسان در غزه را به درندگان هم نمی‌توان تشبیه کرد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان امروز (شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳) در مراسم آیین تکریم از خادمان قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) با بیان سخنانی اظهار کرد: در خرابه‌های غزه کودکان آیات قرآن را می‌خوانند این یکی از قله‌های کارکردی قرآن کریم است؛ در مقاومت یک ملت در برابر قدرت‌های تا دندان مسلح، یکی از جلوه‌های آیات قرآن است.

وی افزود: نشان دادن صفحه تاریک و ظلمانی در کنار این صفحه سفید غزه است که ظلم و جنایت است؛ انسان به کجا می‌رسد؟ آیا می‌شود او را به درندگان شبیه کرد؟ خیر؛ می‌شود برای این همه جنایت و نسل کشی و ظلم به انسان را اسم برایش گذاشت؟

رئیس جمهور تأکید کرد: عمق جنایت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و غربی‌های مدعی حقوق انسان را می‌بینیم؛ آنچه تضمین کننده حقوق انسان است، آیات قرآن است، آن آقایی است که به مالک اشتر می‌گوید با مردم مدارا کن إمّل لک أخ فی الدین إما لک نظیر فی الخلق؛ این حقوق انسان است نه آنچه مدعیان امروز حقوق انسان می‌گویند و حال آنکه بزرگترین ناقضان حقوق بشرند.

رئیسی با بیان اینکه مستکبران امروز به دنبال قرآن ستیزی و معنویت‌ستیزی هستند اما بدانند که کار به جایی نخواهند برد چرا که توجه به قرآن بیشتر شده است، اظهارداشت: توجه به قرآن و معنویت در تمام جهان به ویژه در جوانان مغرب‌زمین رو به افزایش است و این قابل مهار کردن نیست.

وی گفت: توجه به فرهنگ اهل بیت رو به افزایش است. این برای ما، خادمان قرآن، همه موسسات، پژوهشگران و دولت مسئولیت‌آور است لذا برای این ظرفیت عظیم به وجود آمده باید کار و تلاش شود که قرآن و کلمات اهل بیت عصمت و طهارت که پاسخگوی نیاز همه نیازهای انسان امروز است، روشن شود.

در حال بروزرسانی…