لیگ برتر ویترین فدراسیون کشتی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فدراسیون | فدراسیون کشتی | لاغری

به گزارش خبرنگار آنلاین، حمید یاری رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی در نشست خبری امروز در محل این فدراسیون گفت: سازمان لیگ با توجه به ماهیت فعالیت و اهداف، شرایط اجرای مسابقات لیگ را در رده‌های سنی برعهده داشته ولی امسال چون هم‌سویی با سایر مسابقات فدراسیون داشتیم، مدیریت این هم بر عهده سازمان بود که مشکلاتی داشتیم.

وی گفت: لیگ برتر آیینه و ویترین ماست و امسال توانستیم در ۴ رده سنی ۲ رشته، لیگ برگزار کنیم و تعامل خوبی با استان‌ها داشتیم و حدود ۳۰ استان درگیر لیگ بوده‌اند. اهمیت استان‌ها به لیگ نشان می‌دهد این مسئله در رشد و ارتقای کشتی بی‌تاثیر نیست. مازندران، خوزستان، تهران، خراسان، البرز، اصفهان و لرستان بیش‌ترین فراوانی تیمی را در لیگ ایران داشتند.

وی گفت: لیگ می‌تواند باعث شکوفایی استانی کشتی شود. ۱۳۲ تیم و ۳۹۲۴ رقابت در لیگ‌ حضور داشتند که ۱۱۷ میلیارد تومان چرخش مالی لیگ بوده و نسبت به یال گذشته بی‌سابقه بود. روز گذشته هم نشست هم‌اندیشی با تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی برگزار کردیم که نقطه‌نظرات را شنیدیم. یکی از نقاط ضعف گذشته، نگاه متفاوت متولی فدراسیون به لیگ بوده؛ هر بار آزمون و خطایی شده است.

یاری عنوان کرد: از سال ۱۳۸۰ که لیگ برتر شروع شد، در اجرای آن شرایط گوناگونی داشتیم. ان‌شالله به سمتی برویم که این مشکلات کم‌تر بشود و لیگ در خور کشتی در کنار رویدادهای ملی و بین‌المللی داشته باشیم که فدراسیون و سازمان لیگ در این راستا هم‌دل هستند.

یاری خاطرنشان کرد: من نقد منصفانه را می‌پذیرم و غرض‌ورزی‌ها را جواب نمی‌دهم. سلسله‌مراتب مدیریتی را طی کرده‌ام و نگاهم به کشتی، مثبت و عاشقانه است. در بحث داوری و رسانه‌ای ما مشکلاتی داریم که باید برطرف کنیم. شاید اسپانسرها جایی باشد که با مشاوره غلط از داخل کشتی، راه‌شان را گم می‌کنند. ان‌شالله باید این سمت و سو را به خوبی رعایت کنیم. روی موضوعات اخلاقی هم به صورت جدی در حال کار و رسیدگی در کمیته انضباطی هستیم که منش پهلوانی فقط اسمش نباشد و در عمل اجرایی‌اش کنیم.

وی گفت: هنوز می‌گویند کمیته‌ایم و سازمان نشدیم ما در چارتش ایرادهایی داریم و باید با یک سری افراد تاثیرگذار در هیات‌رئیسه و برندهای موثر، این موضوع را تغییر بدهیم. شرایط اسپانسری را مهیا کرده‌ایم تا مشخص کنیم دوستان اسپانسر، دنبال چه هستند و چه اهدافی در پیش خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با باشگاه‌های فوتبالی برای حضور در لیگ برتر کشتی مذاکره کرده است، عنوان کرد: با باشگاه‌های پرطرفدار لیگ فوتبال برای تیم‌داری در کشتی مذاکره کردیم، هزینه باشگاه‌داری با تیم‌داری متفاوت است و با باشگاه‌های پرطرفدار در لیگ برتر فوتبال که در استان‌های کشتی‌خیز هستند، برای حضور در لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی و لیگ‌های پایه کشتی مذاکراتی کرده‌ایم.

یاری در مورد حذف قانون کاهش وزن در لیگ برتر گفت: قطعا قانون کاهش وزن را برای سال آینده برمی‌داریم اما تیم‌ها نباید سلامت کشتی‌گیر را فدای نتیجه کنند.  در سال آینده زمان‌های وزن کشی به گونه‌ای انجام می‌شود که مشکل کاهش وزن نداشته باشیم.

ادامه دارد…