اقدامات لازم قبل از جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه همانند تمام اعمال جراحی نیازمند به مراقبت های قبل و بعد از جراحی است تا بتوان از این جراحی مطلوب ترین نتایج را دریافت کرد. انجام دقیق این مراقبت ها و رعایت تمامی توصیه های پزشک در نتیجه عمل جراحی دخیل است و با رعایت تمامی این توصیه ها می توان بهترین نتیجه را از جراحی پروتز سینه دریافت کرد، همچنین رعایت این توصیه ها به حفظ سلامت بیمار و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی کمک شایانی می کند. دکتر زرگری قبل و بعد از جراحی پروتز سینه توصیه هایی می کنند که در این مقاله به بیان این اقدامات و توصیه ها می پردازیم :

درد بعد از عمل پروتز سينه | دوران نقاهت بعد از عمل پروتز سينه | عمل پروتز سينه چقدر طول ميكشد

توصیه های لازم قبل و بعد از جراحی پروتز سینه

توصیه های عمومی قبل از جراحی پروتز سینه

قبل از انجام هر نوع جراحی لازم است اقداماتی صورت گیرد. اولین اقدامی که قبل از جراحی پروتز سینه باید انجام دهید انتخاب یک جراح با تجربه و متبحر است دکتر کاظم زرگری در جراحی پروتز سینه دارای تجربه بسیار بالایی هستند و قبل از انجام این جراحی در زمان مشاوره در رابطه با تمامی اقداماتی که باید، رعایت شود تا بهترین نتیجه ازاین جراحی دریافت شود توضیحاتی می دهند. درزمان مشاوره دکتر کاظم زرگری و دکتر سعید ساعدی با توجه با انتظار شما از نتیجه جراحی به شما خواهد گفت که چه نوع از پروتز سینه مناسینه مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را بدست آورید.

در ادامه مطلب به شرح اقدامات لازم قبل از جراحی پروتز سینه می پردازیم تا شما در این زمینه اطلاعات لازم را بدست آورید و با رعایت این نکات بهترین نتیجه را پس از انجام این جراحی دریافت نمایید.

درزمان مشاوره در صورتی که در اقوام درجه یک شما فردی مبتلا به بیماری سرطان سینه است حتما با پزشک خود اطلاع دهید و در صورت داشتن جراحی های قبلی اطلاعات لازم را در اختیار پزشک تان قرار دهید. در این افراد معمولا متفاوت است و با توجه به تعیین می شود معمولا محبوب تر است .

مصرف الکل و سیگار قبل از جراحی پروتز سینه باید قطع گردد.

درزمان مشاوره حتما در صورتی که مبتلا یک بیماری خاصی مانند تالسمی، هپاتیت، دیابت، صرع و … هستید به پزشک خود اطلاع دهید.

از دو هفته قبل از جراحی پروتز سینه مصرف انگور، کشمش ، سرکه، کاری و مشروبات الکی باید قطع گردد زیرا بروی بند آمدن خون اثر منفی دارند.

آزمایشات مورد نیاز قبل از جراحی پروتز سینه باید صورت گیرد.

از شب قبل از جراحی پروتز سینه نباید چیزی بخورید و ناشتا باشید

حتما یک همراه در روز جراحی در کنار خود داشته باشید

مصرف برخی از داروها مانند آسپرین،کومادین، ژلوفن و بروفن قبل از جراحی پروتز سینه باید قطع گردد زیرا این داروها اثر انعقاد خون دارند.

برای دریافت اطلاعت بیشتر قبل از جراحی پروتز سینه می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر راهنمایی و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

باید مصرف سیگار و هرگونه دخانیات از سه هفته قبل از جراحی پروتز سینه قطع گردد، زیرا مصرف دخانیات قبل از جراحی باعث بروز مشکلاتی در حین جراحی و بعد از جراحی می شود.

افرادی که بیماری خاصی مانند افزایش فشار خون، تنگی نفس، بیماری های قلبی و ریوی، کم کاری یا پرکاری تیروئید، دیابت، کم خونی و آسم دارند باید جراح خود را مطلع سازند تا بررسی های لازم قبل از این جراحی صورت گیرد شاید انجام این جراحی با داشتن یک بیماری خاص به صلاح شما نباشد.

به منظور کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی استفاده از آب آناناس، آب کرفس و مرکبات تازه چند روز قبل و چند روز بعد از جراحی پروتز سینه توصیه می شود.

قبل از جراحی پروتز سینه تمامی آزمایشات لازم مربوط به قند خون، عملکرد سیستم انعقادی، عملکرد کلیه و … باید انجام گیرد . در زمان مشاوره قبل از جراحی پروتز سینه دکتر کاظم زرگری تمامی آزمایشات لازم را برای بیمار در نظر می گیرند و را برای انتخاب به شما معرفی می کند.

در صورت مصرف یک داروی خاص، لیست داروهای مصرفی خود را در زمان مشاوره قبل از جراحی پروتز سینه به اطلاع برسانید، زیرا مصرف برخی از داروها قبل از جراحی باید قطع گردد.

در صورتی که یک ورزش حرفه ای مانند بدن سازی، شنا و یا ورزش اندام فوقانی انجام می دهید باید قبل از جراحی به جراح خود اطلاع دهید.

حدود 6 الی 8 ساعت قبل از جراحی نباید چیزی مصرف کنید.

توصیه های عمومی بعد از جراحی پروتز سینه

بعد از جراحی پروتز سینه هنگام استراحت زیر سر خود را با چند بالش بالا ببرید انجام این کار در کاهش تورم تاثیر گذار می باشد.

از روز بعد از جراحی پروتز سینه تا جایی که می توانید بر حسب توانتان به آرامی شروع به راه رفتن نمایید.

بروز تورم و خون مردگی در اطراف محل برش طبیعی می باشد، می توانید از کمپرس یخ برای کاهش این تورمات استفاده کنید. به طور کلی قبل از انجام هر نوع عمل جراحی ، خصوصا عمل های زیبایی افراد می بایست اقدامات قبل از عمل را به درستی رعایت کنند عمل نیز یکی از اعمال جراحی زیبایی است که از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که ذکر شد انجام این عمل جراحی ، نیاز به رعایت یکسری اقدامات و دستورات مراقبتی تحت عنوان اقدامات قبل از پروتز سینه دارد تا بدین ترتیب نتایج بهینه ای از انجام آن حاصل گردد. در مقاله پیش رو که توسط بهترین جراح سینه در مشهد تهیه شده است به برخی از مهم ترین اقدامات قبل از انجام پروسه اشاره شده و توضیحاتی پیرامون هر یک آمده است.

اقدامات قبل از پروتز سینه و تهیه سوتین مناسب

به توصیه بهترین جراح سینه در مشهد ، یکی از مهم ترین اقدامات قبل از پروتز سینه تهیه یک سوتین مناسب و مخصوص برای جلوگیری از افتادن سینه ها و عدم جا به جا شدن پروتز ها می باشد. افرادی که این پروسه را انجام می دهند باید بدانند که استفاده از این پوشش در طول شبانه روز الزامی و مهم می باشد. چرا که این سوتین ها همانند یک پانسمان و گن عمل می کنند و از افتاده شدن سینه ها و بروز عفونت در سینه و همچنین جا به جا شدن پروتز ها جلوگیری می نماید. مشاهده فیلم پروتز سینه می‌تواند کمک زیادی به شما بکند..

سایر اقدامات قبل از پروتز سینه با دکتر رضا باقری در مشهد

  • پیش از انجام این جراحی ، حتما باید تست حاملگی انجام شود ؛ چرا که در صورت بارداری انجام عمل پروتز ممکن نخواهد بود.
  • آزمایشات و عکس هایی که در صورت لزوم ، جراح ممکن است برای تان تجویز کرده باشد را قبل از عمل انجام داده و نتیجه آن را در اختیار جراح خویش قرار دهید.
  • قبل از جراحی بهتر است در رابطه با محل جایگذاری پروتز ، نحوه برش و محل برش با پزشک خود صحبت کنید و اطلاعات کاملی به دست آورید. چرا که همانطور که در مقاله پروتز سینه اشاره شد این جراحی دارای برش های متفاوتی می باشد که علاوه بر نظر پزشک به نظر شما نیز بستگی دارد. به بیانی دیگر نظر شما در انتخاب نوع برش و محل برش بسیار تاثیر گذار و مهم می باشد.
  • از 8 ساعت قبل از عمل نباید چیزی بخورید و بنوشید ، چرا که در روز عمل می بایست ناشتا باشید.
  • شب قبل از عمل حتما استحمام نمایید ، زیرا تا چند روز پس از جراحی ، دوش گرفتن برای تان ممنوع خواهد بود.
  • به طور کلی مصرف داروهای ضد التهاب و داروهایی مثل ژلوفن ، بروفن و آسپرین که اثر انعقاد خون دارند را از یک هفته قبل از جراحی قطع کنید.
  • از 2 هفته قبل  می بایست از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید ، چرا که سبب تشدید خونریزی می شود.

چنانچه پرسشی در زمینه این عمل جراحی و اقدامات قبل از پروتز سینه ذهن تان را درگیر کرده است ، حتما آن را از جراح معالج خود در مشهد بپرسید ؛ من باب مثال برخی افراد این طور تصور می کنند که در صورت انجام جراحی دیگر امکان شیردهی برای آن ها وجود نخواهد داشت ؛ در پاسخ به این پرسش باید گفت که خیر ، این عمل جراحی هیچ خللی به مجاری شیردهی وارد نکرده و در نتیجه پس از انجام این جراحی فرد قابلیت شیردهاقدامات لازم قبل از پروتز سینه

برای برخورداری بهتر از نتیجه جراحی پروتز سینه باید اقدامات لازم در این زمینه به طور کامل رعایت شود در این مقاله به اقدامات لازم قبل از پروتز سینه اشاره شده است:

قبل از جراحی پروتز سینه بیمار باید سوتین مخصوص را تهیه نماید.( پس از جراحی پروتز سینه استفاده از سوتین به طور شبانه روز الزامی می باشد زیرا با استفاده از سوتین امکان جابه جایی در پروتز ها بوجود نمی آید در واقع سوتین مخصوص همانند پانسمان عمل می کند.)

قبل از جراحی پروتز سینه فوتگرافی های لازم  ( عکاسی پزشکی) باید گرفته شده باشند.

در صورتی که شک به حاملگی دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید زیرا در صورت حاملگی جراحی به زمان دیگر موکول می شود

قبل از جراحی پروتز سینه در مورد محل جایگذاری پروتز و محل برش در هنگام مشاوره از پزشک خود اطلاعات لازم را بگیرید. در جراحی پروتز سینه از 4 برش، برش زیر سینه، برش دور هاله سینه، برش زیر بغل و برش در دوره ناف استفاده می شود و پروتز ها یا بروی عضله سینه یا زیر آن جایگذاری می شوند.

در زمان مشاوره در مورد تاثیرات جراحی بروی شیر دهی به نوزاد، ماندگاری نتایج و محل اسکار اطلاعات لازم را از پزشک خود دریافت نمایید.

قبل از جراحی پروتز سینه در انتخاب نوع پروتز دقت لازم را داشته باشید. پروتز سینه به دو نوع سیلیکونی و آب نمکی تقسیم می شوند که امروزه پروتز های سیلیکونی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب پروتز باتوجه به نظر پزشک و خواسته بیمار تعیین می شود.

قبل از جراحی پروتز سینه آزمایشات مورد نیاز باید انجام شود.

هنگام مراجعه به بیمارستان باید آزمایشات، فتوگرافی ها و سوتین مخصوص را همراه داشته باشید.

از ساعت 12 شب قبل از جراحی پروتز سینه باید ناشتا باشید.

شب قبل از جراحی پروتز سینه استحمام نمایید و موهای اضافی را برطرف نمایید

در صورت داشتن بیماری خاص مانند بیماری های قلب، کلیوی، ریوی، کبدی و.. . حتما به پزشک اطلاع دهید.

در صورت داشتن جراحی های قبلی حتما در زمان مشاوره به پزشک بگویید و اگر مشکلی مانند اختلال در به هوش آمدن و بند آمدن خون در جراحی قبلی داشتید حتما به پزشک اطلاع دهید.

اقدامات قبل از پروتز سینه

در صورتی که بیماری خاصی دارید پزشک خود را حتما مطلع سازید، در جلسه مشاوره اطلاعاتی در رابطه با اقدامات قبل از پروتز سینه در اختیار شما قرار داده می شود که باید به طور کامل آن را انجام دهید، این اقدامات عبارتند از :

  • تهیه سوتین مخصوص
  • مصرف نکردن قرص های ضد انعقاد خون
  • انجام دادن آزمایشات در نظر گرفته شده
  • پرهیز از مصرف سیگار و الکل

نتیجه گیری

در جلسه مشاوره قبل از جراحی، پزشک یک معاینه کلی و ارزیابی دقیق بروی بافت سینه شما انجام می دهد در این معاینه میزان کیفیت پوست بافت سینه شما مورد بررسی قرار گرفته می شود تا تصمیم گرفته شود از چه سایز پروتز سینه می توان استفاده نمود. تمامی اطلاعات در این جلسه در اختیار شما عزیزان قرار داده می شود.