عمومی

۵۰۰کودک نیازمند استان سمنان دارای حامی شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمد حسین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار آنلاین، با بیان اینکه به همت مردم نیک‌اندیش و خیر استان ۵۰۰ کودک نیازمند فاقد حامی در ماه مبارک رمضان دارای حامی شدند، تاکید کرد: مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد و تماس با دفاتر نیکوکاری و کمیته امداد در کنار سامانه کد دستوری روش‌های کمک به نیازمندان است.

وی از حضور و استقبال نیکوکاران استان سمنان در زمینه حامی ایتام و طرح محسنین خبر داد و بیان کرد: مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه قبل از ماه رمضان یک هزار کودک بدون حامی یتیم یا بدسرپرست در استان وجود داشت که نیمی از آنها در ماه رمضان دارای حامی شدند از سوی دیگر برنامه درخت آرزوها با هدف برآورده کردن آرزوی کودکان نیازمند در اقصی نقاط استان با کمک خیران برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بیان کرد: این نهاد همواره تلاش می‌کند تا تمام کودکان نیازمند فاقد حامی، دارای حامی شوند تا با واریز ماهیانه حامیان برای کودکان معنوی خود شاهد زندگی و درآمد مطلوب آنان باشیم.

ذوالفقاری در ادامه با بیان اینکه تنها در روز عید فطر و فردای آن، دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات فطریه در اختیار این اداره کل قرار گرفته است، تاکید کرد: مابقی پایگاه‌های جمع آوری زکات در سراسر استان نیز طی روزهای اخیر، میزان فطریه مردم استان را ارسال کردند تا بتوانیم کمک خوبی را به نیازمندان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود میزان زکات جمع آوری شده در استان سمنان طی سال جاری دو برابر نسبت به سال قبل رشد داشته باشد، بیان کرد: زکات فطریه جمع آوری ۲۴ ساعت پس از جمع آوری به حساب مددجویان استان سمنان واریز می‌شود.