عمومی

۶۷ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان اقامت کردند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار آنلاین، با بیان اینکه همزمان با آغاز سال نو مراکز اسکان مسافران نوروزی مملو از گردشگران است، تاکید داشت: ۶۷ هزار و ۶۱۵ مسافر در مراکز اقامتی و اسکان نوروزی استان سمنان تا دوم فروردین ماه اقامت گزیدند.

وی با بیان اینکه تأسیسات گردشگری، مراکز اقامتی و مراکز اسکان مدارس میزبان گردشگران و مسافران نوروزی است، ابراز کرد: نزدیک به ۴۰ هزار مسافر نوروزی تا روز دوم فروردین ماه در تأسیسات گردشگری استان و مابقی در مدارس اقامت داشتند.

دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان با بیان اینکه این آمارها از تاریخ ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ لغایت دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ است، گفت: به دلیل بارش برف و باران و سرمای شدید مسافران نوروزی شب گذشته به مراکز ورزشی و مساجد نیز هدایت و اسکان داده شدند.

کرم زاده از ارائه خدمات مطلوب به زائران رضوی و همچنین مسافران نوروزی در استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر، خدمت‌رسانی خوبی را به خصوص در سرمای روز دوم فروردین ماه به مسافران نوروزی داشتند.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از نقاط تمرکز ما افزایش ماندگاری مسافران و همچنین استراحت برای مقابله با حوادث رانندگی است، افزود: همانطور که ما در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مسافران نوروزی استان سمنان نیز به آن تاکید داشتیم علاوه بر هدایت مسافران به سمت مراکز اقامتی و گردشگری، مجتمع‌های بین راهی نیز پذیرای مسافران نوروزی هستند.

دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان با اشاره به تابلوهای روستاهای هدف گردشگری برای هدایت مسافران، تاکید کرد: اتومبیل‌های هشداردهنده با چراغ‌های گردان در محدوده‌های روستایی همجوار کریدور تهران – مشهد از دیگر اقداماتی است که با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای انجام می‌شود.