۳۸۷ هزار تن کالا در بندر دیّر تخلیه و بارگیری شد

سرگرمی برای همه/بوشهر رئیس اداره بندر و دریانوردی دیّر گفت: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۳۸۷ هزار تن کالا در بندر دیر تخلیه و بارگیری شد.

راحله پورمحمد دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در نشست رسیدگی به وضعیت کالاهای متروکه بندر دیر با حضور دستگاه‌های ذیربط اظهار کرد: از مجموع تخلیه و بارگیری در بندر دیر هشت هزار و ۹۲۴ تن مربوط به صادرات کالاهای سردخانه‌ای و مجموع واردات نیز ۵۰۴ تن گزارش شده است.

وی بیان کرد: مجموع تردد شناورهای فلزی در حوزه صادرات ۷۸۷ فروند شناور بود که عمده آن‌ها در مسیر بندر الروئیس قطر تردد داشتند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیّر ادامه داد: از مهرماه سال گذشته تا به امروز در موضوع ساماندهی شناورهای سفاری و جایگزینی آن‌ها تاکنون ۲۰ شناور ساماندهی شدند.

پورمحمد ادامه داد: در حوزه زیرساختی نیز قراردادی ۱۸ ماهه برای احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر منعقد شده که با اتمام عملیات اجرایی آن شرایط برای پهلوگیری ۱۴ لندیگرافت مهیا می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۲ پست اسکله رمپ در بندر دیر اظهار کرد: پروژه احداث چهار پست اسکله رمپ جدید در بندر دیر اکنون بین ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیّر افزود: در بندر دیر برنامه‌های جامع و کاملی برای رونق تجارت و دریانوردی اندیشیده شده است که دستاوردهای اصلی آن ایجاد رونق و افزایش فرصت‌های شغلی در دیر به عنوان یکی از کانون‌های اصلی صادرات به بندر دیر است.

انتهای پیام