فرهنگ و هنر

۱۰۰ برنامه فرهنگی در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران اجرا شد

سرگرمی برای همه/قم معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در ایام نیمه شعبان خبر داد و گفت: با توجه به برودت هوا ۳۵ هزار مترمربع از فضاهای این مکان مقدس به اسکان زائران اختصاص یافت.

حجت الاسلام مهدی حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، امروز ۲۳ اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان اظهار کرد: در ایام ماه شعبان برنامه‌های متعدد و متنوعی در مسجد مقدس جمکران اعم از فرهنگی، خدماتی، رفاهی و اجتماعی ذیل پویش روز امید برگزار شد.

وی با بیان اینکه در همین راستا ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی ویژه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: جشن‌های ایران امیدوار، جشن‌های سفیران آفتاب، نذر امید در حوزه خدمات اجتماعی، رویدادهای فرهنگی و هنری روز امید و… از جمله این برنامه‌ها بوده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه به صورت ویژه در شب و روز نیمه شعبان محفل جشن و سرور برگزار شده و احیاء شب نیمه شعبان نیز با شکوه خاصی برگزار شد، بیان کرد: در روز نیمه شعبان جشن ویژه معلولان برگزار شده و پایان بخش مراسم‌ جشن نیز آیین شکرگزاری خادمان مسجد مقدس جمکران بود.

وی برگزاری ویژه برنامه امید آینده با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در این برنامه مادران با پای پیاده و فرزندان در کالسکه مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) را پیموده و در نهایت با اجتماع در مسجد مقدس جمکران فرزندان خود را نذر امام زمان (عج) کردند تا سربازانی برای آن امام باشند.

حسین آبادی اجرای میدانی سرود سلام فرمانده و سلام یا مهدی که خوانش عربی این سرود است را مورد توجه قرار داد و گفت: همچنین در این ایام ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم و یک میلیون نوشیدنی در داخل مسجد مقدس جمکران و ۶۰ غرفه خدمات رسان در اختیار زائران قرار گرفت.

وی با اشاره به همکاری مواکب متعدد از ۱۰ استان در داخل مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: در این ایام به صورت ویژه شهرداری تهران در مباحث مربوط به شب و روز نیمه شعبان و شهرداری گرگان به صورت متمرکز در پارکینگ شماره دو خدمات متعددی در حوزه خدمات رفاهی و شهری ارائه کردند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امسال دو شبستان بزرگ به وسعت ۱۶ هزار متر به فضاهای مسقف مسجد اضافه شد، عنوان کرد: این اقدام به مدیریت و استقرار زائران کمک بسیار خوبی کرد؛ در شب و روز نیمه شعبان شبستان‌های، بقیع، کربلا، امام حسن عسکری (ع)، مسجد امام علی (ع)، مسجد فاطمه زهرا و زیرزمین‌ها به وسعت ۳۵ هزار مترمربع به محل استراحت و اسکان زائران اختصاص یافت.

حسین آبادی، رونمایی سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: این سند نقشه راه دستگاه‌های مختلف و مجموعه‌های اجرایی در ارتباط با مهدویت را ترسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال ستاد ملی جشن نیمه شعبان با تدبیر تولیت مسجد جمکران تشکیل شد و برخی دستگاه‌های ملی پای کار آمدند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور چشمگیر دستگاه‌های ملی در برپایی جشن بزرگ نیمه شعبان باشیم.

انتهای پیام