عمومی

یک استعفا و چهار نکته

این چند نکته را در مورد جدایی کریمی از تراکتور بخوانید.

به گزارش سرگرمی برای همه، این روزنامه دنیای اقتصاد وی نوشت: پس از رضا مهاجر که به طرز عجیبی تشنجی از هدایت پدیده مشهد جدا شد، این هفته به عنوان دومین مربی اخراجی لیگ بیست و یکم شناخته شد. او فیروز کریمی است. سرمربی پیشکسوتی که از ابتدای فصل هدایت “تراکتورسازی” تبریز را برعهده داشت اما در چهار بازی متحمل سه شکست شد، در گفت و گو با سایت این باشگاه از سمت خود استعفا داد. او این تصمیم را پس از شکست دو بر صفر در خانه پیکان گرفت. معلوم نیست این استعفاهای مکرر در تبریز چقدر واقعی است، آیا می توان آنها را نوعی «اخراج محترمانه» دانست یا خیر. در هر صورت حالا «تراکتور» باید به دنبال سرمربی جدید باشد، گفته می شود مهدی رحمتی و جواد نکونام دو گزینه اصلی سران باشگاه هستند. چند نکته درباره جدایی کریمی را بخوانید.

یک- کریم یک شبه از هدایت تراکتور خودداری کرد، اما در ادبیات هیچ نشانه ای از تمایل به پایان دادن به همکاری قبل از بازی او وجود ندارد. این مربی پس از شکست مقابل پیکان از عملکرد دو بازیکن تیمش محمدرضا اخباری و سامان نریمان جهان انتقاد کرد. خنده دارترین نکته اما مربوط به مصاحبه قبل از بازی با آقای فیروز است. آنجا که گفت: بعد از بازی با پیکان در خدمت تیمی هستم که تبریزی ها از آن لذت ببرند. البته در این ادبیات نشانه ای از تصمیم به جدایی دیده نمی شود اما در اتفاقی عجیب کریمی ساعاتی پس از سومین شکست تیمش استعفا داد.

دو- این اولین تغییر سرمربی «تراکتورسازی» در لیگ بیست و یکم نیست. در اتفاقی عجیب این تیم پیش از شروع مسابقات این فصل نیز شاهد تغییر در کادر فنی بود. در آن زمان فراز کمالوند به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد که سخنانی پرشور و پر از وعده های رنگارنگ ایراد کرد، سپس حتی بدون برگزاری بازی و تمرین در منطقه، تیم را ترک کرد. بد نیست بخشی از وعده ها و قرارهای کمالوند را هم بخوانید. آمده ام تا تراکتورسازی را بدون ترس و با حمایت هواداران قهرمان کنم. این تیم با دست من به لیگ برتر آمد، لیگ برتر با من قهرمان خواهد شد.»

سه- در عین حال «تراکتورسازی» دومین مربی برکنار شده امسال لیگ را که فصل گذشته سرآمد بود و اولین استعفای خود در لیگ برتر را رقم زد. در آن زمان علیرضا منصوریان تنها پنج هفته بعد از یک پیروزی از کار برکنار شد. منصوریان با گلایه از مدیران تراکتورسازی توانست دو میلیارد تومان غرامت دریافت کند. یعنی هر بازی او روی نیمکت ذخیره های تبریزی 400 میلیون برای این باشگاه هزینه داشت. این فصل اما آستانه تحمل تراکتورسازان کاهش یافته است و آنها یک هفته زودتر مربی خود را عوض کردند. البته اگر کریمی واقعا استعفا داد طبیعتا با حقوقش موافقت می شود.

چهار- محمدرضا زنوزی در خرداد 97 به طور رسمی مالک باشگاه «تراکتورسازی» شد و حالا حدود 30 ماه است که بازیکن همه کاره تیم تبریزی است. او در این مدت رکورد عجیبی در همکاری با مربیان و مدیران مختلف به ثبت رسانده است. فیروز کریمی دوازدهمین سرمربی تراکتورسازی در دوران زنوزی بود و جانشین او طبیعتا سیزدهمین سرمربی تراکتورسازی در این سی ماه خواهد بود. علاوه بر این زنوزی تاکنون با شش مدیر مختلف در باشگاه کار کرده است که رکورد عجیبی است. به نظر می رسد تیم تبریز بیش از هر چیز قربانی بی ثباتی شده است.

انتهای پیام: