استان ها

گام موثر منطقه آزاد قشم در مسیر اقتصاد مولد

طبق اخبار آنلاین از کش. بیش از 28 سال از تأسیس منطقه آزاد نقدی می گذرد. با ایجاد منطقه آزاد وجه نقد ، شاخص های توسعه اجتماعی و شاخص های اقتصادی مانند گسترش بازارهای تجاری ، بنادر ، گمرک و اشتغال در حال افزایش است. طی این سالها منطقه آزاد کشم با 270 کیلومتر مرز آبی توانسته است بر اقتصاد دریایی تمرکز کند. این محور در سال 1999 حفظ شد ، بنابراین منطقه آزاد ترمه یکی از مناطقی بود که بیشترین تعداد پروژه های تولید صنعتی را در بخشهای مختلف ساخت و ساز ، زیرساخت ، گردشگری ، شیلات ، نفت ، گاز و انرژی داشت. و غیره

منطقه آزاد ترمه پروژه شماره یک طراحی است

در ماه آخر سال 1999 ، منطقه آزاد ترمه توانست 15 پروژه مهم را به طور عمده در اقتصاد – سرمایه گذاری هایی مانند کشتی سازی – تعمیر ، تولید ماهی خشک ، محصولات ماهی – خوراک دام ، پرورش میگو ، روغن افتتاح کند. و آزمایشگاه اطلاع رسانی گاز ، بندر سوخت گیری ، کارخانه ماسک ، فروشگاه مناسب و سیستم رانندگی و نظارت. منطقه آزاد نقدی در زمینه فناوری و در زمینه زیرساخت ها ، پروژه هایی از قبیل توسعه اسکله ، آماده سازی زمین های مسکونی ، بهبود یا بهبود نقاط داغ اضطراری ، شهرک ها ، مجتمع ها و در زمینه گردشگری یک منزل مسکونی بزرگ گردشگر مجتمع به بهره برداری رسید. اهمیت این پروژه ها این است که کل سرمایه گذاری ریالی برای اجرای این پروژه بالغ بر بیش از 32 هزار میلیارد ریال بوده و سرمایه گذاری در ارز خارجی – بیش از 21 میلیون دلار که 83.5٪ این سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی ، 16.5٪ باقی مانده – ساعت: همچنین بخشی از منطقه آزاد ترمه است.

در حقیقت ، یکی از ویژگیهای کلیدی منطقه آزاد ترمه ، اقتصاد تولیدی است که طی سالهای متمادی توسعه یافته است ، در واقع ، در سال 1999 ، منطقه آزاد ترمه عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشت.

در حال حاضر ، حدود هشت واحد تولید ادکلن های معروف لنز وجود دارد که مارک های معتبری هستند. بخشهای دخانیات در حال توسعه است که پیش بینی می شود تا پایان سال 1400 حداقل 50٪ از مصرف داخلی در ترمه را تولید کند ، یعنی حدود 76 میلیارد نخ. ،

پالایشگاه نفت گورزین کش نیز در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی فعال است ، در حالی که بهترین پالایشگاه نفت کشم تا نووروز 1400 35000 بشکه تولید می کند که هم از نظر درآمد و هم از نظر صادرات منطقه سودمند است.

در دسامبر سال جاری ، 27 پروژه در بخش های “دولتی” و “خصوصی” در این منطقه آزاد با اعتباری بالغ بر 240 میلیون دلار و 17.430 میلیارد ریال ارز خارجی ، فردا رئیس جمهور در قالب یک کنفرانس ویدیویی افتتاح شد ، از جمله دو شرکت: پالایشگاه نقدی پارس بهین و پول نقد. تشکیل پالایشگاه فوق العاده نفت خام ، پروژه تهیه پیش شرط برای قیر ، هشت محصول ماهی ، پروژه های صید میگو ، دو هزار تن یخچال نگهداری ماهی خشک ، خوراک آب ، کارخانه ماسک سوبا ، مرکز آموزش دریایی صنعتی.

در ماه دسامبر ، در زمینه مهندسی ، بلوار ورودی روستای دفاری ، بلوار حلقه غربی نریمان به ساحل جنوبی ، بزرگراه دیستان به فرودگاه و بهسازی میدان شهید ستار ، احداث سه اردوگاه پارک (آفتاب 2) ، مهتابانس و ساخت و ساز ناز دوم از خط انتقال آب دوم ، برج مسکونی ماتیا ، مجتمع تاپ آیلند ، 40 ویلا ویلایی و 23 هکتار و آماده سازی صفاداد پروژه گردشگری باغ گردشگری افتتاح شده است.

در سپتامبر سال جاری ، 14 پروژه در جزیره کشم راه اندازی شد که نشان دهنده عزم سازمان منطقه ای قشم برای ایجاد توازن تجاری مثبت – رشد و توسعه محصولات منطقه است. این 14 پروژه ، هم در بخشهای دولتی و هم خصوصی ، با ارزش ارزی 340 میلیون یورو (11630 میلیارد ریال) شامل پنج صنعت نفت ، گاز ، انرژی ، تولید ، حمل و نقل ، جهانگردی و ساخت و ساز است.

اقتصاد نقدی در دولت تدبیر ، امید ، برنامه های آینده

منطقه آزاد پول نقد با بیش از 196 واحد تولیدی فعال ، پیشرفت زیادی داشته است. این پیشرفت زمانی آشکارتر می شود که بدانیم در آغاز سال 1994 ، حدود 126 واحد تولیدی در منطقه وجود داشته است. گفته می شود که در مراحل بعدی ، 129 پروژه در جزیره نقدی در حال بحث است که ظرفیت تولید منطقه را تا پایان دولت افزایش می دهد.

علاوه بر این ، مساحت دو هزار و پانصد هکتار در سالخ مشخص شده است. دسترسی و نزدیکی به انرژی از ویژگیهای این منطقه است. داشتن بندر تخصصی از دیگر ویژگی های آن است که تا بهار سال 1400 فعالیت خواهد کرد: سه بندر – 10 هزار تن ، 70 هزار تن – 35 هزار تن.

در همین حال ، تا پایان دولت ، تدبیر و امید 1100 مگاوات برق در کش تولید می کنند که در حال حاضر حدود 500 مگاوات را به شبکه تحویل می دهد.

شهرهای مهم صنعتی را نقد کنید

منطقه آزاد کشمیر از سالهای اولیه انقلاب به یک قطب صنعتی تبدیل شده است و دارای چندین مرکز صنعتی است که همه آنها در راستای سیاست های توسعه دولت برای جذب سرمایه گذاران و محافظت از منافع آنها ایجاد شده است.

بر این اساس ، در شرایط فعلی ، پنج شهر صنعتی ، از جمله یک شهر صنعتی طولانی با مساحت 1300 هکتار صنعت کوچک و متوسط ​​، شهر صنعتی “فجر” با مساحت 35 هکتار – صنایع کوچک – کارگاه ها ” غار “شهر صنعتی با مساحت 4000 هکتار – صنایع سنگین صنعتی: بزرگ ، شهر صنعتی سوزا 4000 هکتار منطقه من صنایع شیمیایی و صنایع ویژه و شهر ماهیگیری: 13 هکتار منطقه و صنعت ماهیگیری فعال هستند این شهرک ها ، همراه با زیرساخت ها تسهیلات ، قادر به ایجاد شرایط برای جذب سرمایه گذاران بودند.

رشد صادرات و تولید در منطقه بدون پول نقد بدون پروژه های زیربنایی توسعه یافته امکان پذیر نبود. در مجموع ، سازمان منطقه آزاد کشم توانست 250 پروژه عمرانی در ابعاد مختلف را در این جزیره اجرا کند.

با این حال ، آمارها نشان می دهد که بیشتر پروژه های اجرا شده در دولت حسن روحانی متعلق به منطقه آزاد کشمیر است. منطقه آزاد ترمه این پروژه ها را طی چندین رویداد ملی منطقه آزاد اجرا کرده است ، که همگی عمق برنامه ریزی برای توسعه پایدار در ترمه را نشان داده اند.

46: