عمومیکسب و کار ایرانیان

کار فیشیال چیست

فیشیال صورت در واقع یک جلسه درمانی زیبایی به طول یک ساعت است که مزایای زیادی را برای پوست صورت شما به همراه دارد. فشیال شامل مراحلی برای مراقبت از پوست، از جمله CTM، ماساژ پوست صورت و لایه برداری است. این مراحل همگی می توانند پوست صورت شما را بهبود ببخشند. در ادامه به فشیال صورت چیست؟ مراحل فیشال صورت و عوارض آن را مرور می کنیم.

فيشيال صورت چيست؟

اگر می خواهید روتین های مراقبت پوستی خود را ارتقا بدهید و راهکاری به جز محصولات پوستی که روزانه از آنها استفاده می کنید را امتحان کنید، فیشیال صورت بهترین انتخاب است. شما می توانید در عرض یک ساعت، پوست مرده، تیره و کدر خود را به پوستی سالم و جوان تبدیل کنید و بدین ترتیب، با مشکلات پوستی نیز خداحافظی کنید.

فیشیال صورت یک روش درمانی تایید شده برای دستیابی به پوستی درخشان و شفاف است. این کار معمولا در یک سالن زیبایی و توسط درمانگر متخصص انجام می شود. در فشیال، معمولا از کیت های روشن کننده پوست (مانند ) استفاده می شود. برای استفاده از این کیت ها، شما کافی است مراحل انجام فیشیال را درست به همان ترتیبی که در دستورالعمل کیت نوشته شده است، دنبال کنید. شما حتی در خانه نیز می توانید با کمک کیت های فیشیال صورت، به پوست صورت خود رسیدگی کنید.

مقاله مرتبط: فیشیال در تهران

مراحل اصلی فیشیال صورت حرفه ای

فیشیال یکی از بهترین راه حل ها برای مراقبت از پوست صورت است. این امر، به ویژه زمانی که توسط یک متخصص زیبایی با تجربه و آگاه انجام شود، می تواند مزایای بسیار زیادی را برایتان به همراه داشته باشد.

فیشیال می تواند پوست صورت شما را پاکسازی کند. این کار با از بین بردن لایه هایی از پوست های مرده و تغذیه پوست، می تواند به شفافیت و جوان تر شدن صورت شما کمک کند. پس از ماساژ، فیشیال صورت دومین روتین درمانی محبوب در اسپاها محسوب می شود. فیشیال می تواند بخشی از روتین مراقبتی دائمی شما برای پوست صورتتان باشد. در این صورت است که می توانید از عملکرد و مزایای این روش، بیشترین بهره را ببرید.

برای انجام فیشیال صورت، در قدم اول باید افراد متخصص و پزشک پوست مشورت کنید تا متوجه شوید:

  • چه نوع فیشیالی برای پوست شما مناسب تر است؟
  • چه موادی برای پوست صورت شما خطرناک تر هستند و Facial باید روی چه حوزه ای از سلامت پوست شما متمرکز تر باشد؟

در مرحله بعد، چشم های شما با یک چشم بند مخصوص بسته می شوند. این کار از آسیب به چشم های شما می کاهد. سپس فرد متخصص با کمک یک لامپ بزرگ نما، پوست شما را بررسی میکند. در این مرحله، نوع پوست شما (خشک،، حساس، مختلط یا نرمال) و شرایط پوستی (مانند وجود ، جوش های سر سیاه، جوش های سر سفید، علایم پیری، آسیب های ناشی از نور خورشید، کم آبی بدن و غیره) بررسی می شوند. سپس با توجه به اطلاعات به دست آمده، روش درمان و محصولات مورد نیاز تعیین می شوند. شما می توانید در این مرحله و در خصوص انتخاب محصولات، با متخصص خود مشورت کنید.

در اکثر فیشیال های حرفه ای از یک دستگاه بخار استفاده می شود. این دستگاه لایه نازکی از بخار گرم را به پوست صورت شما هدایت می کند. این بخار آرامش بخش است و به نرم شدن پوست و همچنین جوش های سر سیاه و سر سفید که در مراحل بعدی از پوست استخراج می شوند، کمک می کند. اگر پوست صورت شما حساس است، ممکن است این مرحله برای شما اجرا نشود. منافذ پوست نیز در این مرحله کاملا باز می شوند تا فرایند صورت گیرد.

در این مرحله با استفاده از لایه بردارهای مکانیکی یا شیمیایی، سلول های مرده پوست از بین می روند. لایه بردار های مکانیکی در واقع یک سطح ناهموار (میکرو مهره ها) دارند که سلولهای مرده سطح پوست را از بین می برد. در لایه بردارهای شیمیایی، از آنزیم ها و اسید ها برای سست کردن پیوند بین سلولهای مرده استفاده می شود.

یک درمان آنزیمی ملایم در طول فرایند بخار دادن به پوست نیز ممکن است استفاده شود. لایه بردارهای شیمیایی شدت های متفاوتی دارند. در شدت های بالاتر، این لایه بردارها به عنوان یک درمان مستقل یا مرحله ای مستقل از فیشیال صورت مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت فیشیال با پاکسازی | عکس فیشیال صورت | عوارض فیشیال صورت

این مرحله ای است که در خلال آن  فرد متخصص اقدام به تخلیه و از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سفید می کند. در صورتی که مایل باشید یا بدان نیاز داشته باشید، این فرایند به عنوان بخشی از روتین فشیال صورت می گیرد. لایه برداری، فرایند استخراج جوش های سر سیاه و سر سفید را تسهیل می کند. با این حال باید به یاد داشته باشید که این مرحله ممکن است اندکی دردناک باشید و احساس ناراحتی در شما به وجود آورد. آستانه درد در افراد متفاوت است و تخلیه جوش ها در بخش هایی که پوست صورت نازک تر و حساس تر است، دردناک تر خواهد بود. اگر این فرایند اصولی صورت نگیرد، پاره شدن مویرگ ها و تغییر رنگ در صورت اجتناب ناپذیر خواهد بود.

ماسک صورت با توجه به شرایط  و نوع پوست شما (خشک، چرب، مختلط، حساس و یا سالم) انتخاب می شود. این ماسک به مدت ده الی 20 دقیقه بر روی پوست صورت شما باقی می ماند. البته توجه داشته باشید که این زمان با توجه به نوع درمان، متفاوت است. در خلال این فرایند متخصص زیبایی می تواند بازوها، دست ها و ناحیه دکلته را ماساژ دهد.

در این بخش متخصص از تونر، سرم، کرم دور چشم، کرم مرطوب کننده و استفاده خواهد کرد.

  • مراقبت از پوست صورت در خانه

در آخرین مرحله نیز فرد متخصص در خصوص بهترین شیوه مراقبت از پوست و محصولات مورد نیاز توضیحاتی را ارائه می کند. فراموش نکنید که توصیه بهترین و مناسب ترین محصولات، بخشی از وظایف فرد حرفه ای است که فیشیال صورت شما را انجام می دهد. از این توصیه ها نهایت استفاده را ببرید.

 معرفی انواع فیشیال

در دنیای زیبایی هزاران نوع روش و محصول برای فیشیال صورت وجود دارد. این تنوع می تواند انواع مختلف پوست ها، مناسبت ها و گروه های سنی را پوشش دهد. تقریبا هر یک روز درمیان روش های مراقبتی جدیدی برای پوست صورت به بازار معرفی می شود. برخی از جدید ترین روش ها، شامل استفاده از ماسک صورت LED، کریستال ها و نمک های طبیعی و موارد مشابه می باشند. لیست روش های جدید مراقبت های پوستی هیچگاه خالی یا تکراری نخواهد بود.

چه افرادی می توانند از مزایای فشال صورت بهره مند شوند؟

حال که با فیشیال صورت و مراحل آن به خوبی آشنا شدید، وقت آن رسیده است که به یک پرسش رایج دیگر پاسخ دهیم: بهترین زمان (یا سن) برای انجام فیشیال صورت کدام است و این کار را هر چند وقت یک بار باید انجام داد؟

اگرچه مشکلات پوستی از دوران نوجوانی آغاز می شوند، اما اکثر متخصصان پوست انجام فشیال صورت از بیست سالگی به بعد را توصیه می کنند. تا آن زمان، شما می توانید مراقبت های پوستی را در خانه انجام دهید و به یک روتین پوستی خوب وفادار بمانید. بهتر است این روتین پوستی را زیر نظر پزشک و متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید.

اگر بین 18 تا 25 سال هستید، می توانید برای موقعیت های خاص و یا یک الی دو بار در ماه (حداقل) اقدام به فیشال کنید. این کار به درخشش و جوانی پوست شما کمک می کند. انجام این کار یک الی دو بار در ماه کافی است. افراد بالای 20 سال، می توانند حداکثر استفاده را از فیشیال صورت ببرند و با انجام این کار، اثرات پیری در پوست صورت را به حداقل برسانند. همچنین این افرادی می توانند با کمک فیشیال صورت های هورمونی، پوست های کدر و لکه های اطراف صورت را درمان کنند.

عوارض فیشیال صورت

توصیه می‌شود که فیشیال صورت خود را در مراکز تخصصی تحت نظر دکتران متخصص پوست انجام دهید. با انتخاب اگر در مرکز معتبری فیشال صورت را انجام دهید، باز هم ممکن است دچار عوارض آن شوید. شاید به دلیل ناهماهنگی در انتخاب خدمات پاکسازی باشد که ممکن است با نوع پوست شما سازگاری نداشته باشد. برخی از عوارض فشیال پوست را در این قسمت بخوانید:

بروز جوش و آکنه: صورت جوش و آکنه‌های جدید یکی از عوارض فیشیال است.

خشکی و خارش صورت: شاید بعد از فیشیال پوست صورت احساس خشک شدن پوست صورت را تجربه کنید. ممکن است خشکی و خارش پوست شاید به دلیل استفاده از محصولات مختلف، حین فیشیال صورت باشد.

قرمزی و تحریک پوست: ممکن است بعد از فیشیال صورت پوست صورت قرمز شود و از نگران این قرمزی شوید. نگران نباشید، قرمزی به دلیل استفاده از محصولات تحریک‌کننده یا فرآیندهایی است که روی پوست انجام شده است.

ایجاد زخم: در برخی موارد، فیشیال صورت ممکن است به صورت نادرست انجام شود و باعث ایجاد زخم‌های دائمی روی پوست شود. متخصص نبودن پزشک موجب بروز چنین مشکلی می شود.

فیشیال صورت چیست؟

فیشال صورت چه نتایجی را می تواند به دنبال داشته باشد؟

توجه: این مطلب یک امروزه باتوجه‌به آلودگی هوا و انواع مواد آرایشی که در تماس مستقیم با پوست ما هستند؛ ممکن است مشکلات پوستی بسیاری گریبان‌گیر هرکدام از ما شود. حتماً برای شما و یا اطرافیانتان هم پیش‌آمده‌است؛ هنگام بروز نارضایتی‌های پوستی با مراجعه به مراکز درمانی انواع و اقسام روش‌های درمانی پیش روی‌تان قرار گرفته است. روش‌هایی که ممکن‌است گاهی اثربخش هم نبوده باشد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی فیشیال صورت که روشی برای پیشگیری و یا درمان مشکلات پوستی است بپردازیم.

فیشیال صورت روشی غیرتهاجمی برای پاک‌سازی عمیق پوست به‌منظور داشتن پوستی سالم و درخشان است. با این روش می‌توانید پوست را تمیز، لایه‌برداری و تغذیه کنید. همچنین باعث روشن شدن و هیدراته نگه‌داشتن پوست می‌شود؛ در نتیجه پوست جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد. با فیشیال صورت تنها در یک ساعت می‌توانید از مشکلات مزاحم پوستتان راحت شوید و به پوستی سالم و درخشان برسید. فیشیال صورت روش پاک‌سازی چندمرحله‌ای پوست است که در ابتدا به بررسی مراحل مختلف آن در مراکز اسپا می‌پردازیم.

گام‌های فیشیال صورت

مشاوره

فیشیال صورت باید با مشاوره صحیح شروع شود؛ به این صورت که درمورد داروهای دریافتی، نگرانی‌های پوستی، رژیم غذایی، مقدار آبی که روزانه می‌نوشید و محصولات پوستی ای که اکنون استفاده می‌کنید به شما مشاوره داده می‌شود.

شستشو و تمیزکردن اساسی پوست

این مرحله با جمع‌کردن موها در کلاه مخصوص باهدف جلوگیری از نشت مواد فیشیال به موها در حین کار شروع می‌شود. سپس صورت با شوینده‌های مناسب، تمیز و به‌دوراز هرگونه مواد آرایشی و آلودگی می‌شود.

آنالیز پوست صورت

در این مرحله با بررسی پوست زیر نور نوع پوست (خشک، چرب، مخلوط، حساس یا نرمال) و وضعیت پوست (جوش سرسیاه، جوش سرسفید، پیری پوست، کم‌آبی، آفتاب‌سوخته و …) تشخیص داده می‌شود. باتوجه‌به آن محصولات مورداستفاده و نوع فیشیال مشخص می‌شود.

بخور دادن صورت

مراکز فیشیال خوب این کار را با دستگاه بخوری که بخار گرم را مستقیماً به‌صورت شما هدایت می‌کند انجام می‌دهند. این عمل باعث نرم شدن پوست می‌شود و به استخراج کردن جوش‌های سرسیاه و سرسفید در مرحله استخراج کمک می‌کند. عرق کردن حاصل از بخوردادن باعث می‌شود که منافذ پوست تمیز شود. اگر پوست حساسی دارید ممکن است این مرحله برای شما انجام نشود.

لایه‌برداری

در این مرحله با استفاده از لایه‌بردارهای آنزیمی و یا اسکراب‌ها لایه‌برداری صورت انجام می‌شود. با لایه‌برداری سلول‌های مرده از سطح پوست برداشته می‌شود که موجب شادابی پوست است.

استخراج

استخراج جوش‌های سرسفید و سرسیاه از مراحل اصلی فیشیال صورت است. آستانه تحمل درد افراد مختلف برای استخراج با هم متفاوت است. برای داشتن یک فیشیال خوب لازم است که استخراج به‌صورت کامل انجام شود.

ماساژ

ماساژ لذت‌بخش‌ترین قسمت فیشیال صورت است که برای عضله‌های صورت مانند باشگاه رفتن است؛ ماساژ صورت باعث خون‌رسانی بیشتر به پوست می‌شود.

ماسک صورت

ماسک صورت باتوجه‌به نوع و وضعیت پوست انتخاب می‌شود و روی بهبود بافت و مشکلات پوستی تمرکز دارد.

آبرسانی

برای هیدراته نگه‌داشتن پوست، سرم آب‌رسان و مرطوب‌کننده مناسب روی پوست صورت ماساژ داده می‌شود تا با تأمین رطوبت پوست ظاهر هرچه جوان‌تر و پوست درخشان‌تر به شما ببخشد.

چه کسانی می‌توانند فیشیال صورت انجام دهند؟

اکنون می‌دانید که فیشیال صورت چیست و چه مراحلی دارد؛ اما سن مناسب برای آن چیست؟ هرچند وقت یک‌بار باید انجام شود؟

اگرچه مشکلات پوستی از نوجوانی شروع می‌شود اما به گفته متخصصان این حوزه فیشیال صورت باید از 20 سالگی به بعد انجام شود. تا قبل از آن می‌توانید از روش‌های سطحی‌تر پاک‌سازی پوست در خانه استفاده کنید. حتی می‌توانید به یک رژیم غذایی مناسب برای داشتن پوست سالم اکتفا کنید. اگر بین 18 تا 20 سال هستید می‌توانید تنها برای موقعیت‌های خاص و یا هر دو ماه یک‌بار انجام دهید. افراد بالای 20 سال می‌توانند از علائم پیری زودرس پوست، جوش‌های هورمونی، کدر بودن پوست، لکه‌های پوستی با داشتن برنامه منظم فیشیال جلوگیری کنند؛ درخشش و جوانی را باز پس گیرند و از مشکلات پوستی رها شوند.

انواع فیشیال صورت

در دنیای زیبایی، میلیون‌ها روش فیشیال صورت برای انواع مختلف پوست در سنین مختلف وجود دارد. روزانه روش‌های جدید مانند فیشیال نوری، فیشیال نمک، فیشیال کریستال (که در سال 2019 ترند بود) به دنیای زیبایی معرفی می‌شوند که قطعاً یک کدام از آن‌ها برای پوست شما مناسب خواهد بود.

از انواع ابتدایی آن می‌توان به فیشیال میوه، فیشیال روشن‌کننده و فیشیال پاک‌سازی اشاره کرد درحالی‌که فیشیال پارافین، فیشیال لایه‌برداری و فیشیال کلاژن ساز از انواع پیشرفته و تخصصی فیشیال صورت هستند که اختصاصی به مشکلات پوستی و پیری پوست می‌پردازند.

برای مثال اگر مشکل پوستی شما آکنه است می‌توانید از فیشیال مخصوص آکنه استفاده کنید. محصولات ضد جوش در این نوع استفاده می‌شود. به همین منوال اگر از فیشیال مخصوص پیری پوست استفاده کنید این نوع از فیشیال صورت می‌تواند عوارض ناشی از پیری پوست شامل چروک، خطوط خنده و اخم، کدری پوست و لکه را کاهش دهد.

همچنین برای موقعیت‌های خاص مانند عروسی، فیشیال‌های مخصوصی وجود دارد که می‌تواند باعث درخشان شدن پوست شما شود. یا می‌توانید تنها برای ریلکس کردن از فیشیال های فانتزی مانند فیشیال شکلات استفاده کنید.

فیشیال صورت برای مردان

اکثر مردان فکر می‌کنند که فیشیال صورت و مراقبت‌های پوستی مختص زنان است؛ به همین دلیل اغلب متوجه نیاز پوستشان به پاک‌سازی نمی‌شوند. درحالی‌که فیشیال صورت برای تمام انسان‌ها طراحی شده است؛ نه برای جنسیت خاص و نه نوع پوست خاصی!

مردان روزانه نسبت به زنان بیشتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند. همچنین به دلیل منافذ پوستی بازتر و بزرگ‌تر و بافت پوستی خشن‌تر آسیب بیش‌تری به پوستشان می‌رسد. به همین دلیل فیشیال صورت به مردان هم پیشنهاد می‌شود!

چگونه فیشیال صورت را در خانه انجام دهیم

همان‌طور که تابه‌حال گفته شد فیشیال صورت یکی از لاکچری‌ترین اعمالی است که می‌توانید در حوزه مراقبت از خود انجام دهید. بعد از یک هفته سخت‌کاری، درسی و یا مدیریت خانه، فیشیال صورت می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای ریلکس کردن و اهمیت‌دادن به خودتان باشد.

آماده‌سازی محیط

محیط آرامی را برای خود آماده کنید؛ اگر نمی‌توانید به مراکز اسپا بروید؛ می‌توانید اسپا را به خانه بیاورید! چند شمع معطر روشن کنید و پلی‌لیست موردعلاقه خود را پخش کنید. پاهای خود را در مخلوطی از نمک پا یا کوکتلو آب ولرم بگذارید. شاید این بخش جدی گرفته نشود و گام کوچکی به نظر برسد؛ اما باعث دورکردن هر چه بیشتر استرس و خستگی می‌شود.

پاک‌سازی

قبل از انجام هر کار دیگری باید پوست را به طور کامل پاک‌سازی کنید. هرگونه آلودگی و مواد آرایشی که روی پوست باقی بماند اثر فیشیال صورت را کم‌رنگ می‌کند. برای اینکه مطمئن شوید پوستتان به طور کامل پاک‌سازی شده است؛ ابتدا با یک شوینده با پایه چربی مواد آرایشی و خارجی که روی پوست قرار داده‌ایم را بشویید و سپس با یک شوینده با پایه آب هرگونه دوده، غبار و عرق را پاک‌سازی کنید.

بخوردادن صورت

همان‌طور که تا کنون گفته شد بخور دادن از مراحل اصلی فیشیال صورت است. بخوردادن باعث بازشدن منافذ پوست و نرم شدن آن می‌شود. بعد از این مرحله صورت برای مراحل بعدی فیشیال آماده می‌شود. حال که می‌خواهید بخور دادن را در خانه انجام دهید باید توجه کنید که در این کار زیاده‌روی نکنید چرا که باعث خشکی بیشتر پوست می‌شود. بدون دستگاه بخور گرم دوراه برای بخور دادن در خانه وجود دارد. در روش اول صورت را بالای یک کاسه آب داغ نگه دارید و یک حوله روی سرتان بیندازید. در روش دوم می‌توانید حوله را با آب داغ خیس کنید سپس روی صورتتان بگذارید. توجه کنید که صورتتان را نسوزانید.

لایه‌برداری

هر فیشیال خوبی شامل مرحله لایه‌برداری است؛ تا شما را از شر سلول‌های مرده پوست خلاص کند. می‌توانید برای لایه‌برداری از لایه‌بردارهای آنزیمی و یا انواع اسکراب‌ها استفاده کنید. توجه کنید که اسکراب‌ها باعث خراش‌های میکروسکوپی روی پوست می‌شوند که می‌توانند باعث تحریک پوست شوند. اگر پوست نازک و حساسی دارید، از لایه‌بردارهای آنزیمی استفاده کنید. هنگام ماساژدادن صورت به‌قصد لایه‌برداری به ناحیه تی زون (T-ZONE) توجه بیشتری کنید. ناحیه تی زون دارای چربی بیشتری نسبت به سایر نقاط صورت است.

ماسک صورت

باتوجه‌به نوع پوستتان هر مدل ماسک صورتی که مناسب است را انتخاب کنید. ماسک را به‌خوبی روی پوست صورت ماساژ دهید. اگر لایه ضخیمی از ماسک را روی صورت قرار داده‌اید؛ انگشتانتان را با آب گرم مرطوب کنید، سپس صورت را برای چند دقیقه ماساژ دهید. پس از 15-20 دقیقه که ماسک استراحت کرد آن را ازروی صورت بردارید.

مرطوب کردن پوست

اصلی‌ترین کلید درخشان شدن پوست، مرطوب نگه‌داشتن آن است. بعد از پاک‌کردن ماسک لازم است که برای هیدراته نگه‌داشتن پوست از یک مرطوب‌کننده خوب استفاده کنید. برای اثربخشی بیشتر چند قطره سرم آب‌رسان صورت را با مرطوب‌کننده مخلوط کنید. به‌خوبی روی پوست صورت ماساژ دهید.

هشدار!

از مرحله استخراج در خانه بگذرید! اگرچه مرحله استخراج از راضی‌کننده‌ترین مراحل فیشیال صورت است؛ اما اگر به‌درستی و به طور کامل انجام نشود می‌تواند باعث عفونت شود. در خانه از انجام‌دادن مرحله استخراج بپرهیزید.

نتایج و انتظارات فیشیال صورت

در انتها ببینیم که چه انتظاری باید از فیشیال صورت داشت. جدا از رفع مشکلات پوستی، باعث نرم و جوان شدن پوست شما می‌شود. بعد از انجام فیشیال صورت شما متوجه درخشش و روشنی پوستتان خواهید شد. انجام منظم آن می‌تواند اثرات پیری پوست را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهد. ماساژ طولانی‌تر می‌تواند از افتاده شدن پوست با بالارفتن سن در طولانی‌مدت جلوگیری کند و باعث محکم شدن بافت پوست می‌شود. شما می‌توانید اثرات فیشیال صورت را بعد از دو روز مشاهده نمایید؛ به همین علت برای موقعیت‌های خاص دو روز قبل فیشیال صورتتان را انجام دهید. با یک‌بار انجام فیشیال صورت و دیدن نتایج آرام‌بخش و سلامت پوستتان، دیگر راه برگشتی وجود نخواهد داشت!

پاسخ به سوالات متداول

آیا فیشیال صورت برای انواع پوست خوب است؟

بله، با توجه به انواع مختلف پوست درمان مناسب ارائه خواهدشد.

آیا قبل از فیشیال پوست مراقبت خاصی نیاز است؟

حداقل از یک روز قبل فیشیال لایه‌بردار استفاده نکنید و آقایان صبح روز درمان شیو نکنند.

بعد از فیشیال صورت چه مراقبت هایی نیاز است؟

باتوجه به حساس شدن پوست از هرگونه عملی که باعث آزردگی پوست می‌شود خودداری کنید.

تعداد جلسات فیشیال چقدر است؟

باتوجه به نوع و وضعیت پوست برای هر شخص متفاوت است.

چه زمانی فیشیال پوست نباید انجام شود؟

در بارداری و شیردهی حتما قبل از درمان با پزشک مشورت کنید. در اوج تابستان و هفیشیال صورت یکی از شیوه‌های درمانی و زیبایی عمیق پوست است. فیشیال صورت در واقع یک جلسه درمانی زیبایی به طول یک ساعت است که شامل مراحل گوناگونی می‌شود پس از پایان این مراحل، پوست شما روشن، لطیف و زیبا خواهد شد. که باعث سلامتی، شادابی، جوان سازی و پاکسازی پوست صورت شما می شود.
هدف اصلی از انجام فشیال پوست، بهبود شرایط پوست است که شما می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی نتیجه آن را مشاهده کنید. بسیاری از افراد به انجام فیشال صورت برای پیشگیری از پیری پوست می‌پردازند، زیرا این شیوه از درمان به آبرسانی پوست کمک می‌کند و این موضوع روند پیری را به تاخیر می‌اندازد.

فیشیال صورت چیست؟

فشیال صورت در واقع انجام کارهایی چون پاک‌سازی، لایه‌برداری و آب‌رسانی عمیق به پوست است که باعث می‌شود منافذ باز پوست بسته و سلول‌های مرده نیز از پوست جدا شوند در نهایت باعث جوان سازی و شادابی پوست شما می شود. فیشیال صورت یک از روش‌های جدید کاملا غیرتهاجمی است توصیه می‌شود که هر ماه نسبت به انجام فشیال صورت را تکرار کنید.
افرادی که روتین پوستی مناسبی ندارند و یا به هر دلیلی دچار آسیب های پوستی شدند، با انجام فشیال صورت می توانند سلامت کامل پوست خود را بازیابند.

نحوه انجام فشیال و مراحل آن

شستشو و پاکسازی پوست صورت

اولین مرحله فشیال تمیز کردن پوست با یک پاک کننده ملایم است تا همه آلودگی ها، چربی ها به طور کامل از روی پوست پاک شود. در این مرحله تمام موادی که باعث بسته شدن منافذ پوست شده کنار می رود. این کار با پد ها و دستگاه های شستشو انجام می شود.

بخور و لایه برداری

در این مرحله که پس از پاکسازی پوست انجام می شود سطح پوست با بخور نرم و مرطوب می شود. در این مرحله منافذ پوست باز می شوند تا در مراحل بعد یعنی استخراج پاکسازی عمیق صورت انجام بگیرد. سپس از کرم لایه بردار یا اسکراب برای از بین بردن جوش های سر سفید یا سر سیاه استفاده می شود. این کرم ها سلول های مرده را از سطح پوست جدا میکند. معمولا این مرحله در پاکسازی پوست صورت با میکرودرم ابریژن نیز انجام می شود.

استخراج

این مرحله یکی از مراحل حساس فشیال بوده و اگر به درستی انجام نشود باعث ایجاد جوش و آکنه در سطح پوست می شود. در این مرحله جوش های سر سیاه و سر سفید توسط ابزار مخصوصی از منافذ پوست خارج می شوند. و منافذ پوست عاری از چربی و آلودگی می شوند.

ماساژ صورت

ماساژ صورت باعث خونرسانی بهتر به تمام نواحی پوست صورت می شود. این کار آرامش بخش ترین مرحله فشیال است که می تواند انقباض عضلات صورت را نیز برطرف نماید. در این مرحله تا حدی لیفت صورت نیز انجام می شود و باعث می شود تا پوست از داخل هیدراته شود.

ماسک گذاری

این مرحله یک ماسک کاملا متناسب با پی اچ و میزان چربی پوست صورت شما بر روی صورت قرار میگیرد. معمولا این ماسک ها آبرسان و هیدراته کننده هستند. البته اگر پوست چربی داشته باشید معمولا ماسکی که برایتان استفاده می شود برای کنترل چربی پوست شما است. ای ماسک معمولا 15 الی 20 دقیقه بر روی پوستتان خواهد ماند.

هزینه فشیال صورت

هزینه فشیال صورت به کیفیت تجهیزات و محصولات، محل کلینیک بستگی دارد. به طور متوسط قیمت فشیال پوست در تهران از 600 هزار تومان تا 3 میلیون تومان است. دقت داشته باشید که خدمات فشیال را را حتما در کلینیک های معتبر انجام دهید.

انواع پوست برای فشیال

فیشیال پوست عادی و خشک

فیشیال پوست عادی و خشک شامل: پاک‌سازی عمیق، ماساژ پوستی، استفاده از بخور صورت برای ازبین‌بردن آلودگی‌ها، و ماسک یا سرم مرطوب‌کننده که در مرحله آخر استفاده می‌شود. با توجه به نازک بودن پوست خشک از لایه برداری بیش از حد نشود.

فیشیال پوست مختلط

فیشیال پوست مختلط دارای ترکیبی از پوست چرب، نرمال و خشک است. در فشیال صورت مختلط حتما باید از محصولات ملایم استفاده شود تا مشکلاتی از جمله جوش و آکنه برای زیباجو ایجاد نشود.

فیشیال پوست چرب

برای فشیال صورت چرب از محصولات طبیعی و ارگانیک استفاده شده و پس از تمیز کردن پوست و تخلیه، ماسک و سرم مخصوص پوست چرب مورد استفاده قرار گیرد. فیشیال پوست چرب منافذ پوستی شما را کوچک می‌کند.

فشیال ساده

  • فیشیال ساده با استفاده از اسکراب‌ های ملایم، پاکسازی و لایه‌برداری پوست انجام می‌شود.
  •  با استفاده از ماساژهای ریلکسی، منافذ باز پوست را به‌خوبی تمیز می‌کنند
  •  و در انتها ماسک مناسبی را بر روی پوست می‌گذارند.
  •  این فشیال بیشتر برای افرادی که از لحاظ زمان فرصت کمی دارند، مناسب خواهد بود و از طرفی به دلیل آنکه لایه‌برداری به‌صورت سطحی انجام می‌شود، می‌تواند انجام آن هفته‌ای یک ‌بار تکرار شود.

فشیال کامل

  • سطح لایه‌برداری در فشیال کامل به شکل عمیق‌تری انجام می‌شود.
  • زمان انجام فشیال کامل، سر و گردن و شانه نیز به شکل تخصصی ماساژ داده می‌شوند و فرد با انجام این سرویس حس بسیار خوبی پیدا خواهد کرد.
  • اگر شما پوست چرب با منافذ باز و همچنین مستعد جوش و آکنه دارید، باید بدانید انجام این سرویس معجزه خواهد کرد.

اکسیژن تراپی

  • پس از انجام فیشیال ساده یا کامل، نوبت به اکسیژن تراپی می‌رسد.
  • مرحله اکسیژن به شکل عمیق به پوست نفوذ می‌کند که این موضوع به کلاژن سازی پوست منجر می‌شود.
  • اکسیژن تراپی برای تمام سنین به‌ویژه خانم‌های جوان و عروس‌ها بسیار مناسب است و می‌توانند با هفته‌ای یک‌بار انجام این کار به پوست ایده آل خود برسند.

گالوانیک صورت و گردن

  • گالوانیک فیشیال شامل ماساژهای تخصصی صورت و گردن با استفاده از ژل‌های مخصوص است و برای افرادی که نگران شل شدن پوست خود هستند، بسیار مناسب خواهد بود.
    · این سرویس پوستی در طی 5 الی 10 جلسه انجام می‌شود که بسته به افتادگی پوست، یک تا دوبار در هفته قابل انجام است.
    · گالوانیک گردن برای افرادی که نگران افتادگی و شل شدن پوست گردن خود هستند، مناسب است. که باعث کاهش حجم غبغب می شود

اولتراسوند فیشیال

  •  با استفاده از این دستگاه اولتراسوند می‌توان پاکسازی عمقی انجام داد و باعث خون‌رسانی قوی به پوست و همچنین افزایش درناژ لنفاوی شد.
  •  همچنین استفاده از سرم‏های کلاژن نیز استفاده می‌شود که این موضوع به جذب مواد مغذی توسط پوست کمک می‌کند.

میکرودرم ابریژن

  • استفاده از این دستگاه میکرودرم ابریژن باعث می‌شود که فیبروبلاست‌ها تحریک شوند و این موضوع افزایش تولید کلاژن و الاستین را به همراه دارد.
  • افرادی که از جای جوش و کدری پوست خود رنج می‌برند، این شیوه از درمان بسیار مناسب خواهد بود.

لایت تراپی

  •  لایت تراپی یک شیوه غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست صورت و گردن است که از طریق پالس‌های منظم نور فیلتر شده انجام می‌شود.
  •  شما می‌توانید 5 الی 15 جلسه ‌این کار را انجام دهید تا متوجه تاثیری که می‌گذارد شوید.
  •  این سرویس پوست می‌تواند تا حد زیادی خطوط ظریف صورت را نیز کاهش دهد.

میکروکارنت

  •  استفاده از امواج مایکرو کارنت برای ماساژ تخصصی صورت و گردن مناسب است که استفاده از آن باعث ریلکس شدن عضلات صورت و تحرک خون‌رسانی پوست می شود.
  •  این شیوه کاملا غیرتهاجمی است و انجام آن به افراد بالای 30 سال توصیه می‌شود.
  •  این افراد می‌توانند بدون انجام هیچ‌گونه جراحی، شرایط صورت خود را بهبود بخشند.
  •  توصیه می‌شود 10 جلسه در فاصله زمانی‌های منظم به انجام این کار بپردازید.

استفاده از جیت رولر

  •  استفاده از جیت رولر (گوی سرد) باعث افزایش گردش خون در زیر پوست و کاهش التهابات پوستی می‌شود.
  •  از آن برای رفع مشکلاتی چون پف اطراف چشم، سیاهی زیر چشم و جوانسازی دور چشم‌ها استفاده می‌کنند.

هیدرودرمی یا آبرسانی

  • · هیدرودرمی یا آب رسانی به پوست از جمله اقداماتی محسوب می‌شود که برای داشتن پوست سالم باید انجام داد.
  • · انجام این کار باعث برطرف شدن مشکلاتی چون چین‌وچروک‌های پوست، برطرف کردن تیرگی‌های پوست، بهبود جوش و آکنه‌ها، بهبود شرایط پوست چرب و … می‌شود.

اسکم تراپی

  • فرایند اسکم تراپی در حقیقت با تکنولوژی اولتراسوند و یونیزاسیون ترکیب می‌شود.
  • از این فرایند برای ماساژ لایه اپیدرم و درمیس استفاده می‌شود.
  • انجام این کار به اکسیژن‌رسانی بهتر، افزایش گردش خون و تحریک کلاژن سازی منجر می‌شود.

تخلیه جوش‌ها توسط تیرکمدون

  •  تیرکمدون یکی از ابزارهایی است که با استفاده از آن می‌توان جوش‌های صورت به‌ویژه جوش‌های سرسیاه را خارج کرد.
  •  تخلیه جوش‌ها توسط تیرکمدون هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کند و جای خارج کردن جوش نیز بعد از مدتی برطرف خواهد شد.

فیشیال با مواد کربوکسی

  •  کربوکسی تراپی یا فیشال با مواد کربوکسی، یکی از شیوه‌های بی‌خطر برای جوان‌سازی پوست، لیفت و برطرف کردن مشکلات پوستی است
  •  کربوکسی تراپی باعث برطرف شدن سیاهی زیر چشم، برطرف شدن چین‌وچروک‌های پوست می شود.

مزایای فشیال صورت چیست؟

  • پاکسازی پوست از آلودگی‌های روزانه
  • فشیال صورت سبب درخشندگی، جوانسازی، بهبود بافت پوست
  • ماساژ صورت برای ریلکس شدن عضلات منقبض شده
  • کاهش اضطراب با فعال کردن سیستم های عصبی با لمس نقاط خاص در مرحله ماساژ صورت
  • کاهش و جلوگیری از چین و چروک پوستی
  • از بین بردن منافذ باز پوست
  • سم زدایی پوست
  • بهبود گردش خون و تامین مواد مغذی و اکسیژن پوست
  • از بین بردن و کاهش جوش‌های سرسفید و سرسیاه
  • سفت شدن و لیفت پوست
  • کلاژن سازی و بازسازی سلول های پوست
  • کاهش سیاهی، گودی و پف زیر چشم
  • از بین بردن آثار به جا مانده از جوش و آکنه
  • بهبود آسیب های پوستی

عوارض فیشیال صورت

معمولا اگر فشیال زیر نظر متخصص انجام شود هیچ عوارض جانبی ای نخواهد داشت اما اگر فشیال با مواد درستی انجام نشود می تواند باعث عوارض زیر شود. بنابراین در هنگام انتخاب کلینیک معتبر پوستی به خوبی تحقیق کرده و از کیفیت مواد ایشان اطمینان لازم را حاصل نمایید.

  • جوش و آکنه
  • قرمزی و التهاب
  • نازک شدن پوست
  • ایجاد لک

سوالات در مورد فشیال

چه زمانی نباید فیشیال پوست انجام شود؟

در دوران بارداری و شیردهی و همچنبن در اوج تابستان و نور شدید آفتاب بهتر است از فشیال انجام نشود یا از دکتر متخصص پوست مشاوره بگیرید.

هزینه فشیال در سال 1401 چقدر است؟

هزینه فشیال بسته به نوع مواد و مراحل و همچنین ناحیه مورد نظر می تواند قیمت از 200 تا 800 هزار تومان داشته باشد.

نگامی‌که در معرض نور شدید آفتاب هستید بهتر است از هیچ‌گونه درمان لایه‌برداری استفاده نکنید.

 توصیه پزشکی یا دارویی نیست!