علمی و پزشکی

کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

در اوایل هفته جاری ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را دستگیر کرد که گفته می شود سعی کرده از او استفاده کند. کفاره برنامه: حمله به یک شرکت فناوری در ایالات متحده آمریکا. طبق اطلاعات ارائه شده توسط FBI به کاربران ، شرکت تسلا بود. در بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده آمده است که ایگور ایگوروویچ کریچکو 27 ساله در ماه جولای به ایالات متحده رسیده بود و با یک کارمند روسی تسلا در تماس بود.

این کارمند که ویزای آمریکا را نداشت ، در کارخانه Tesla Gigafactory در نوادا کار می کرد. بعد از جلسه ، کریچکو درخواست معامله کرد. وی در ازای آلوده کردن سیستم های رایانه ای تسلا به باج افزار موجود ، یک میلیون دلار به این کارمند پیشنهاد داد.

هدف اصلی کریچکو استخراج کلیه اطلاعات از تسلا و در صورت عدم پرداخت مبلغ مورد نیاز از شرکت ، ارائه کلیه اطلاعات دریافتی در اختیار کاربران فضای مجازی بود. این شرکت با FBI تماس گرفت. پس از این مشکلات ، FBI موفق شد کریچکو را دستگیر کند و تلاش کرد ایالات متحده را ترک کند.

حمله سایبری به تسلا

شیوع اخاذی شرکت ها در ایالات متحده

مقامات FBI گفتند که کریشکو قبلاً به شرکتهای مختلف حمله کرده است ، اما اسامی آنها را ذکر نکرده است. براساس FBI ، یک شرکت مهاجم دیگر 4.5 میلیون دلار برای گرفتن رضایت کریشکو کلاهبردار روسی پرداخت کرده است. اگر کارمند تسلا روسی اطلاعات لازم را به این شرکت نمی داد ، چنین سرنوشتی برای ابرقدرت دنیای اتومبیل های برقی رقم می خورد.

حملات سایبری با استفاده از باج افزار در ایالات متحده معمول است ، در اوایل ماه جاری شرکت هایی مانند کارناوال و گارمین همین وضعیت را تجربه کردند. تراولکس همچنین 2.3 میلیون دلار به هکرها پرداخت کرد تا از درز اطلاعات آنها جلوگیری کند. براساس FBI مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان بیشترین حملات سایبری را در چند وقت اخیر داشته اند.

2323