بین الملل

ژنرال ارشد اوکراین: 17 هزار نظامی روس در مرز اوکراین با روسیه و بلاروس مستقرند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین سرگرمی برای همه، ژنرال ارشد ارتش اوکراین روز سه شنبه مدعی استقرار هزاران نظامی روسیه در مرزهای اوکراین با بلاروس و روسیه شد.

به گزارش منابع خبری، ژنرال «سرهی نایف» فرمانده نیروهای مشترک اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری دولتی اوکراین گفت: «ارتش روسیه حدود ۱۷۰۰۰  نظامی را در امتداد مرزهای اوکراین با روسیه و بلاروس مستقر کرده است.»

ژنرال نایف گفت که علاوه بر این، حدود ۲۸۰۰ نظامی روسیه در پایگاه‌های آموزشی در بلاروس و جنگنده‌ها و بالگردهای نظامی روسیه همچنان در فرودگاه‌های نظامی بلاروس مستقرهستند.

وی ادعا کرد که فرماندهی اوکراین به تقویت نیروهای خود در بخش شمالی، آماده سازی ذخایر، تسلیح مجدد نیروها با سلاح‌های پیشرفته خارجی و بهبود مواضع استحکامی در امتداد مرز ادامه می‌دهد. نایف مدعی شد که روسیه منابع مورد نیاز برای حمله به شمال اوکراین را ندارد.

 

 در تحولی نظامی،منابع خبری روز سه شنبه از ورود یک تانک پیشرفته روسیه به میدان جنگ با اوکراین خبر دادند. 

در حالی که آمریکا هم‌اکنون بیش از ۳۵.۴ میلیارد دلار تسلیحات از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به کی‌یف ارائه کرده و اتحادیه اروپا نیز ۱۳.۳ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده‌اند اما معاون وزیر خارجه اوکراین مدعی است که کشورش به ۱۰ برابر این کمک‌ها برای پایان دادن به تجاوز روسیه در سال جاری نیاز دارد.

پیش از این نیز «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با اذعان به اینکه وضعیت میدانی نیروهای این کشور خوب نیست، مدعی شد که روسیه به اهداف خود در این جنگ دست پیدا نخواهد کرد.

 در تازه ترین تحول در عرصه جنگ روسیه با اوکراین، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه از بیم دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال شکست اوکراین در ضدحمله بهاری خبر داده است. 

پایگاه «پولیتیکو » در گزارشی  نوشت که  دولت بایدن به صورت بی‌سر و صدا در حال آماده شدن برای این احتمال است که پاتک بهاری اوکراین نتواند انتظارات را برآورده کند. 

مطابق این گزارش چنانچه این اتفاق رخ دهد منتقدان دولت بایدن در داخل آمریکا و همچنین متحدان این کشور در خارج آن را به ضعف واشنگتن تعبیر خواهند کرد.  اوکراین هدف از این پاتک را بازپس‌گیری برخی اراضی در بخش‌های جنوبی و شرقی از روسیه تعریف کرده است، هر چند که هیچ مقام ارشد اوکراین به جزئیاتی از این عملیات اشاره نکرده است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید