اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانیان

چگونه سیر سیاه را در غذای خود به کار ببریم؟

سیر سیاه چیست ؟

سفارش سیر سیاه دکتر بیز: اگر بخواهیم به زبان بسیار ساده توضیح دهیم که سیر سیاه چیست باید بگوییم که سیر سیاه یا Black Garlic در واقع از تخمیر سیر سفید تازه به دست می آید.
برای تهیه ی سیر سیاه، سیر سفید تازه و خام را به مدت ۳ ماه درون دستگاههای مخصوص و در درجه حرارت بین ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتی گراد و رطوبت بین ۸۰ تا ۹۰ درصد قرار می دهند و بعد از پایان این مدت، رنگ سیر سیاه شده، مزه ی آن ترش و شیرین (ملس) میشود و بوی تند آن هم از بین می رود.
درواقع سیاه شدن رنگ سیر بر اثر تخمیر شدن آن اتفاق می افتد و هیچ ماده ی خارجی افزودنی دیگری در تغییر رنگ آن نقشی ندارد.

لیست قیمت محصولات دکتر بیز: همه ی ما می دانیم که سیر تازه ی خام به عنوان یک ماده ی غذایی بی نظیر و با خواص و فواید فراوان در دنیا شناخته می شود که سرشار از آنتی اکسیدان ها، آنتی بیوتیک ها و خواص آنتی ویروسی است اما خوب است بدانید که سیر سفید هیچ گاه به طور صد در صد در بدن جذب نمی شود و بخشی از آنتی اکسیدان ها و خواص موجود در آن کاملا از بدن دفع شده و بدن ما توانایی جذب آن ها را ندارد.

خواص سیر سیاه

قهوه فوری سوپریم: جالب است بدانید که بر اثر تخمیر شدن سیر و تبدیل شدن آن به سیر سیاه، آنتی اکسیدانهای موجود در سیر افزایش پیدا کرده و بسیاری از ترکیبات مهم و ناپایدار موجود در سیر خام از جمله آلین و آلیناز که مواد تشکیل دهنده ی آلیسین هستند و توانایی جذب بالا در بدن را ندارند نیز به موادی با خاصیت آنتی اکسیدان قوی از جمله یا همان SAC تبدیل می شنود که از جمله آنتی اکسیدان های قوی و پایدار به حساب آمده و به طور صد در صد جذب بدن خواهند شد.

یکی دیگر از خواص سیر سیاه که به لطف تبدیل شدن آلیسین به SAC در آن شدت می گیرد برطرف کردن رادیکال های آزاد آن هم به شکلی کاملتر و گسترده تر به نسبت سیر  سفید در بدن است. در واقع SAC یک تصفیه کننده قوی رادیکال آزاد بوده که مصرف منظم آن می تواند تاثیر زیادی بر عدم ابتلا به بیماری ها و اختلالاتی داشته باشد که بر اثر وجود رادیکال های آزاد در بدن پدیدار می شوند که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست
  • چین و چروک
  • سفید شدن مو
  • ریزش مو
  • سرطان
  • بیماری های خود ایمنی
  • بیماری‌های سیستم عصبی مرکزی مانند آلزایمر و زوال عقل
  • بیماری های قلبی و عروقی
  • آّب مروارید
  • انواع دیابت

همچنین به وجود آمدن SAC در سیر سیاه می تواند مانع از التهابات سیستم عصبی در بدن نیز بشود.

همان طور که پیشتر به آن اشاره کردیم تخمیر شدن سیر سفید، علاوه بر تغییر رنگ منجر به بوجود آمدن خواص و فواید پایدارتر و قویتری نیز در سیر می شود. یکی دیگر از خواص سیر سیاه به وجود آمدن آمینو اسیدهایی مانند اس الیل مرکپتوسیستین، پولی فنول، فلاونوئید، ترکیبات لیپیدی و ترکیبات ارگانیک حاوی سولفور می باشد و آنتی اکسیدانهای دیگری مانند سلنیوم را نیز افزایش می دهد.

نکته ی مهم دیگر در رابطه با فواید سیر سیاه این است که  سیر سیاه در مقایسه با سیر سفید، آب و رطوبت کمتری دارد که این موضوع منجر به بهبود و تقویت خواص غذایی و آمینو اسیدهای موجود در آن شده و هضم آن را بسیار ساده تر می کند و مصرف آن حتی برای افرادی که مزاج گرمی دارند بسیار مناسب بوده و آن ها را اذیت نخواهد کرد.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در رابطه با خواص سیر سیاه ارزش غذایی آن است که به نسبت سیر سفید بسیار بیشتر و قابل توجه تر بوده چرا که بر اثر تخمیر شدن سیر، پروتئین، فیبر و مواد معدنی خاصی مانند زینک، پتاسیم، منیزیم، آهن، منگنز، فسفر و سلنیوم موجود در سیر افزایش پیدا می کند از طرفی سیر سیاه در مقایسه با سیر سفید PH پایینتری دارد و به دلیل از بین رفتن سولفور در آن بوی تند سیر سفید را نیز نداشته و به راحتی و بدون محدودیت می توان از آن در طول روز استفاده کرد

در نتیجه خواص سیر سیاه به طور طبیعی بسیار بیشتر از سیر سفید می باشد که منجر به افزایش فواید سیر سیاه در مقایسه با سیر سفید و افزایش اثر بخشی آن می شود و مصرف آن را برای طیف وسیعی از بیماری ها و اختلالات که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد موثر می کند.

خواص سیر سیاه به وجود آمده بر اثر تخمیر شدن سیر باعث می شود تا مصرف آن بر طیف وسیعی از بیماری ها تاثیرات پیشگیرانه و کمک درمانی قابل قبول و قابل توجهی داشته باشد که مهمترین این بیماری ها را می توانید در زیر مشاهده کنید:

  • دیابت نوع دوم (سیر سیاه مقاومت طبیعی بدن به انسولین را کاهش می دهد)
  • سرطان
  • بیماری های قلبی و عروقی از جمله فشار خون بالا و کلسترول
  • چاقی
  • بیماری ها و مشکلات کبدی
  • آرتریت و روماتوئید
  • بیماری های خود ایمنی
  • بیماری های ریوی
  • انواع حساسیتها
  • انواع التهابات درونی بدن
  • آلزایمر
  • بیماریهای مغز و اعصاب و عملکرد و ادراک ذهن
  • بیماری های ویروسی
  • عفونت های رحمی

همچنین مصرف سیر سیاه می تواند ویروس ها، قارچ ها، باکتری ها و میکرو ارگانیسمهای مضر درون بدن را کاهش داده و با از بین بردن عفونت های داخلی بدن به تقویت سیستم ایمنی کمک بسیار زیادی بکند.

از آنجایی که سیر سیاه به لحاظ اندازه و شکل ظاهری شبیه به سیر سفید می باشد طریقه ی مصرف سیر سیاه هم مانند سیر سفید بوده یعنی به راحتی می توان حبه های سیر سیاه را بعد از کندن پوسته ی رویی آن به راحتی میل کرد و از تمام خواص ارزشمند آن بهره مند شد اما نکته ی قابل توجه این است که جویدن سیر بسیار بهتر از قورت دادن درسته ی آن می باشد چرا که هضم و جذب آن را در سیستم گوارش ساده تر می کند در نتیجه بهترین طریقه ی مصرف سیر سیاه جویدن آن در دهان و قورت دادن آن می باشد و به دلیل از بین رفتن بوی تند سیر در سیر سیاه نیازی به نگرانی در رابطه با بو گرفتن دهان بر اثر مصرف آن وجود نخواهد داشت.
همچنین مقدار و اندازه ی دقیق مصرف با بررسی شرایط مصرف کننده توسط مشاورین ما در سایت Ganuderma.ir تعیین خواهد شد.

سیر سیاه برای لاغری نی نی سایت | طرز تهیه سیر سیاه با زودپز | طرز تهیه سیر سیاه برای لاغری

سیر سیاه و لاغری؛ خواص سیر سیاه برای لاغری

یکی از اصلی ترین ویژگی های مصرفی سیر سیاه، تاثیر قابل قبول و قابل توجه آن بر روی چربی سوزی و لاغری می باشد که در نتیجه منجر به آن شده که بسیاری از افراد لاغری با سیر سیاه را در دستور کار خود قرار داده و از سیر سیاه برای لاغری در رژیم غذایی خود بهره ببرند.
در ادامه توضیح خواهیم داد که لاغری با سیر سیاه چگونه اتفاق می افتد و تاثیر سیر سیاه دکتر بیز برای لاغری به چه صورت خواهد بود همچنین طریقه ی مصرف سیر سیاه برای لاغری را باهم بررسی کرده و راجع به قیمت سیر سیاه لاغری هم اطلاعاتی کسب خواهیم کرد.

قبل از هر چیز اجازه دهید که کمی دقیق تر با مفهوم چاقی آشنا شویم تا متوجه شویم که چاق شدن دقیقا از چه زمانی در بدن یک فرد شروع می شود، پیشرفت می کند و به یک حد نامتعارف و بحرانی می رسد.

هر آن چیزی که ما به عنوان یک ماده ی خوراکی در طول شبانه روز می خوریم و یا می نوشیم دارای یک انرژی مشخص و معین می باشد که آن را با نام کالری می شناسیم. این انرژی ها توسط سلول ها و به واسطه ی فعل و انفعالاتی در درون بدن که آن را با نام متابولیسم می شناسیم برای تامین انرزی مورد نیازمان مصرف می شود.
هر چقدر متابولیسم بالاتری داشته باشیم بدنمان مقدار بیشتری از این انرژی آزاد شده را استفاده خواهد کرد و برعکس هرچقدر متابولیسم پایینتری داشته باشیم کمتر از این انرژی آزاد شده استفاده کرده و مقدار مازاد آن به شکل چربی در بدن ذخیره می شود که این نقطه ی آغاز چاقی در بدن فرد می باشد.

در نتیجه قدم اول برای لاغر شدن این است که متابولیسم بدن را افزایش دهیم تا مواد غذایی وارد شده به بدنمان بجای ذخیره شدن سوزانده شده و تبدیل به چربی نشوند.
یکی از دلایل اصلی مناسب بودن سیر سیاه دکتر بیز برای لاغری در واقع این موضوع می باشد که مصرف سیر سیاه دکتر بیز متابولیسم بدن را به طور چشمگیری افزایش داده و منجر به بالا رفتن سوخت و ساز در درون بدن می شود در نتیجه مصرف منظم این محصول می تواند تا حد قابل قبولی از ذخیره شدن چربی های بیشتر در بدن جلوگیری کرده و مانع از چاقتر شدن بشود.

قدم بعدی پس از اینکه با افزایش متابولیسم و بالا بردن سوخت و ساز بدن، جلوی چاقتر شدنمان را گرفتیم این است که چربی هایی که از قبل در بدنمان ذخیره شده است را از بین ببریم.
نکته ی مهم دیگری که لاغری با سیر سیاه را امکان پذیر می کند و مصرف سیر سیاه دکتر بیز برای لاغری را موثر می کند قدرت چربی سوزی آن می باشد. طبق مطالعاتی که بر روی سیر سیاه صورت گرفته مشخص شده است که مولفه های موجود در این خوراکی ارزشمند می تواند منجر به سست شدن و در نتیجه از بین رفتن پیوند بین چربی های ذخیره شده در بدن مخصوصا در ناحیه ی شکم و پهلو بشود.
در نتیجه با سست شدن پیوند میان چربی ها و ضعیف شدن توده های لیپیدی ذخیره شده، چربی سوزی خیلی سریعتر، راحتتر و در حجم گسترده تری در بدن اتفاق می افتد