چطور می توانیم هدیه تبلیغاتی تاثیرگذار داشته باشیم
اینکه مناسب ترین برای کسب و کار شما چیست و چگونه باید آن را انتخاب کنید، نیاز به مشاوره دارد. کارشناسان ما علاقمند هستند که شما را در این پروسه یاری کنند. با شماره در تماس باشید. در ادامه نیز مقاله ای را برای هر چه آسانتر شدن انتخاب های شما اماده کردیم .
انتخاب هوشمندانه هدایای تبلیغاتی چگونه به برندسازی شما کمک میکند؟
هیچ شرکتی بدون داشتن تیم بازاریابی قوی و تبلیغاتی و مؤثر موفق نخواهد بود. امروزه با وجود صدها استراتژی بازاریابی که در دسترس شما قرار دارد، به راحتی می توانید تعیین کنید که کدام روشها برای رشد شرکتتان بهترین عملکرد را خواهند داشت.
اگرچه تکنیک های خاص، از جمله پست مستقیم یا تبلیغات رسانه های اجتماعی، ممکن است برای برخی از شرکت ها بهتر از سایرین عمل کنند، استفاده از هدایای تبلیغاتی یک تاکتیک بازاریابی کارآمد و آزمایش شده است. انتشار نام و پیام برند شما اساسیترین جنبه تبلیغاتتان است که باعث فروش محصولات و کسب مشتریان جدید خواهد شد. توزیع هوشمند محصولات تبلیغاتی می تواند به تحقق این هدف که یافتن بهترین هدیه تبلیغاتی است، کمک کند.
چگونه برای برند خود مناسب ترین هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنید ؟
استفاده از روشهای تبلیغاتی مانند میتواند یک راه موثر برای معرفی تجارت، لوگو یا برند شما در هر جایی باشد. همیشه و در همه حال تبلیغات بهترین روش بازاریابی است. از راهاندازی فروشگاه کیف، دستکش گرفته تا پوشاک و یا برچسب. اما یک مشکلی هست. مردم گاهیاوقات شک دارند که سرمایهگذاری روی تبلیغات ارزش آن را دارد یا خیر. آیا واقعا ارزش آن را دارد که این همه پول صرف کالایی بشود که قرار است فقط در نمایشگاهها و کنوانسیونها به معرض نمایش گذاشته شود؟ آیا کالای تبلیغی تفاوتی ایجاد میکند؟
در این مقاله، ما به بررسی دلیل اینکه چرا هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین روشهای بازاریابی است، پرداختهایم!
علت به مقرون به صرفه بودن هدایای تبلیغاتی
بودن این همه محصول تبلیغاتی در کنار خیابانها بی دلیل نیست. شرکتها این کار را به این خاطر که تبلیغات یک روش فوق موثر در تکنیکهای بازاریابی است انجام میدهند. مثلا استفاده از هدایای تبلیغاتی مثل که بسیار پر مصرف است و کارایی زیادی دارد، به شما کمک میکند تا مخاطبان خود را در هر زمانی که از آن پوشه استفاده میکنند ، با شما همراه کند.
آیا میدانید که از هر 10 امریکایی، 8 نفر از آنها در معرض یکی از تا ده محصول تبلیغاتی قرار دارند؟
آیا میدانستید محصولات تبلیغی در کمپینهای بازاریابی میتواند احتمال موفقیت برند شما را تا 44 درصد افزایش دهد؟
هر گونه استفادهای که از هدایای تبلیغاتی بکنید، کاملا واضح است که تبلیغات یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی کار شماست.
بیایید تا برخی از دلایل موثر بودن آن را بررسی کنیم.
5 دلیل برای اینکه چرا تبلیغات بهترین روش بازاریابی است
تبلیغات میتواند بازاریابی شما را دگرگون نماید. حال بیایید به چرایی آن بپردازیم.
- بازاریابی کمهزینه و درعین حال موثر
بسیاری از شرکتها عاشق این هستند که در بهترین وضعیت از لحاظ ظاهر و باطن با بهترین بودجه برای تبلیغات باشند. اما متاسفانه، بودجه این اجازه را نمیدهد. خوشبختانه، تبلیغات یک راه مقرون به صرفه برای معرفی محصول شما میباشد. برای بسیاری از استارتاپها، کمپینهای تبلیغاتی مقرون به صرفه بسیاری وجود دارد که میتوانید در راستای کمپینهای وجود خود پیادهسازی کنید.
بسیاری از تولیدکنندگان به علت تولید انبوه، قیمتها را پایین نگه میدارند. این یک فرصت عالی برای داشتن کالای کم هزینه است که باعث تقویت برند شما می شود. یکی از موثرترین هدایای تبلیغاتی مثل ماگها (نوعی ) بهترین روش برای تبلیغ برند هستند، چرا که به خوبی در ذهن 57 درصد استفادهکنندگان میماند. در معرض دید عموم قرار دادن، کاری میکند که تفاوت را احساس کنید.
- شناخت سریع برند
شناخت برند یک امر مهم در تجارت جهانی است. به همین دلیل است که قراردادهای بزرگ برای برندها در بین تمام مسابقات جهانی بسته میشود. این امر باعث میگردد که شرکت، محصولات و خدماتش به سرعت شناسایی گردد. برای مثال با دیدن کمان زرد رنگ، نام مکدونالد در ذهن شما تداعی میگردد. وقتی شما با دادن هدیه به مشتریان خود تبلیغ کار خود را انجام میدهید، شما فقط محصول خود را به عنوان یک کالای ارزشمند معرفی نمیکنید بلکه به آن یک تصویر میبخشید.
شما وقتی در یک لوگو خود را در همه صفحات درج میکنید، مخاطب شما سریع نام برند شما در ذهنش درج شده و هر زمانی که از آن سررسید استفاده میکند برند شما در ذهن آن تداعی می شود و این تصویری است که به یادآوری و تشخیص کالای شما کمک میکند. این هدایا میتواند در منازل، دفاتر و وسیله نقلیه آنها برای ماهها و حتی سالها بماند. و این، به خاطرسپردن و یادآوری محصول شما کمک میکند. از این به بعد هر زمان که لوگوی شما را ببینند، به یاد هدیه و محصولات شما میافتند.
مواردی مانند سررسیدهای سال جدید، تقویمهای دیواری و جیبی مناسب، خودکار و خودنویس، ستهای اداری نفیس و صنایع دستی جذاب را میتوان از مهمترین مواردی دانست که در بسته هدایای نوروز سازمانهای متفاوت وجود دارند. همانطور که اشاره کردیم بهتر است در انتخاب هدایای سازمانی نوروزی به شخصیت برند، میزان بودجه در نظر گرفته شده برای این کار، جنسیت مخاطبان، نیاز مخاطبان و برخی موارد دیگر توجه داشته باشید.
- تبلیغ بیشتر محصول
تبلیغات روی ببیلبوردها و تلویزیون در یک چشم به هم زدن از جلوی چشم مخاطبان رد میشوند. اما مردم آنها را به عنوان هدیه یا موارد تبلیغاتی برای مدت بیشتری نگاه میدارند. اگرچه ممکن است ندانید، اما بدن شما به صورت ناخودآگاه برندها و تصاویر را میبیند و شباهتها را ثبت میکند. زمانی که مشتریان هدایای تبلیغاتی شما را استفاده میکنند، در اصل آن را به افراد بیشتری نیز معرفی مینمایند. به عبارت دیگر این یک راه ساده و رایگان برای تبلیغ لوگو و برند شماست. 66 درصد از مردم محصولات تبلیغی شما را در 12 ماه اخیر به خاطر میسپارند. از این بین، 87 درصد از آنها بیشتر از یک سال آن را به خاطر میسپارند. این امر باعث میشود که برند شما برای مدتها در ذهنها باقی بماند.
- آنها مانند یک کارت ویزیت عمل میکنند
یک کارت ویزیت برای معرفی شما به مشتری کاربرد دارد. محصولات تبلیغاتی شما یک جور کارت ویزیت غیرمتعارف است. مردم بیشتر ترجیح میدهند که آیتمهای تبلیغاتی را نزد خود نگاه دارند تا کارتهای تبلیغاتی. این آیتمها میتوانند شامل اطلاعات تماس، لوگو شرکت، یک تصویر یا شعار در مورد کار شما باشد. این اقدام موثر که به عبارتی یک جور کارت ویزیت میباشد، میتواند هم مورد استفاده مشتری قرار بگیرد و هم در معرض دید دیگران. شما همچنین میتوانید محصولات تبلیغیتان را در کمپین تبلیغاتی خود به کار گیرید. انتخاب بهترین آیتم تبلیغاتی میتواند به شما در این مورد کمک کند. شما میتوانید با گذاشتن هشتگ روی یا در پشت پیراهن کاری کنید که گوی سبقت را از بقیه برای دیده شدن در برابر عموم بربایید و به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید.
- مشتری مداری
مشتری مداری یک دارایی با ارزش است و به معنی این میباشد که مشتریان باز هم به سراغ شما خواهند آمد. زمانی که شما محصولات تبلیغاتی مثل خود را به صورت رایگان در اختیار مشتریانتان قرار میدهید، مشتری مدار بودن خود و برندتان را به آنها متذکر میشوید و این به برقراری یک رابطه خوب با آنها کمک میکند. شما باید مطمئن شوید که کالای با کیفیت بالا را برای تبلیغ تولید میکنید. هیچ چیزی مانند محصول بیکیفیت وجهه شما را نزد مشتری خراب نمیکند. وقتی که مردم کالای با کیفیت را به صورت رایگان دریافت میکنند، این منجر به ایجاد نوعی همبستگی با برند شما میشود. و باعث میشود که با اولین خرید از محصولات شما، مشتری همیشگی برند شما باشند.
چگونه میخواهید آیتمهای تبلیغاتی خود را در کمپینهای تبلیغاتی خود استفاده کنید؟
کاملا واضح است که بهترین استراتژی بازاریابی استفاده از ترکیبی از روشهای مختلف است. اگر شما یک کمپین رسانهای سنتی را با بهینهسازی سرچ آنلاین و ترکیبی از آیتمهای تبلیغاتی رایگان ترکیب کنید، شما به طرز شگفتآوری میتوانید توجه مخاطبان زیادی را جلب نمایید.
چگونه برای برند خود مناسب ترین هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنید ؟
آیا میدانستید کسانی که شما را دریافت نمودهاند بیشتر از دیگران تحت تاثیر شرکت شما قرار میگیرند؟
بله کاملا درست است که حتی در دنیای دیجیتالی امروز همچنان تبلیغات یک روش کارامد برای معرفی میباشد. برای اینکه تبلیغ شما موفقیتآمیز باشد، باید از کالاهای قدیمی برای تبلیغ صرف نظر کنید. گذشت آن روزهایی که لوگوی شما روی یا موسپدها چاپ میشد.
بیایید واقع نگر باشیم، چه تعداد از افراد امروزه از موسپد استفاده میکنند؟
شما باید در مورد بازار هدف خود به خوبی بیاندیشید. اینکه چه آیتمی و در چه زمانی انتخاب شود.
احساس سردگمی میکنید؟
5 نکته حرفهای که در ادامه برای انتخاب بهترین آیتم تبلیغاتی برندتان آمده است را مطالعه کنید.
- در مورد بازار هدف تامل کنید
چه چیزی باب میل مشتری شماست؟ آنها چگونه وقت خود را میگذرانند؟
با پاسخ به این سوالات کلیدی شما میتوانید هدایای تبلیغاتی مناسب بازار هدف خود را انتخاب کنید.
فرض کنیم که میخواهیم غذای اورگانیک را به دارندگان حیوان خانگی حساس بفروش برسانیم. آیا آنها یک اسباب بازی پلاستیکی سگ را میپذیرند یا چیزی طبیعیتر مانند اسباببازیای که از جنس کتان، چرم یا جوت (کنف هندی) است؟
آیا شما میخواهید یک محصول ورزشی را به یک ورزشکار نیمهحرفهای تبلیغ کنید؟ دادن یک بطری آب ارزان احتمالا موفقیت آمیز نخواهد بود اما یک بطری ارگونومیک که به زیبایی طراحی شده به همراه فیلتر داخلی باید موفقیتآمیز باشد.
شناخت یک امر اساسی است اگر میخواهید انتخاب درستی از هدایای تبلیغاتی داشته باشید.
- انتخاب رخداد و زمان مناسب
انتخاب زمان و رویداد مناسب برای تبلیغ یک حرکت هوشمندانه محسوب میشود. برای مثال فرض کنید در گرمترین روز سال قرار دارید. دادن آیسپکهای معروف، بطریهای آب یا بادبزنهای مینیاتوری شما را به محبوبترین لوگو بدل خواهد نمود. اگر در یک رویداد زمستانی هستید، شما احتمالا با دادن ترمو فلاسک تبلیغاتی، برفروب و در دل مشتریان جا خواهید گرفت. محتوای رویداد نیز اهمیت دارد. برای مثال برای رویداد تجاری، بیشتر شرکت کنندگان از مواردی چون دفترچه یادداشت تبلیغاتی، و استقبال میکنند. برای رویدادهای سرگرمی بر پایه ورزش یا موسیقی، فوم فینگر، بادکردنیها (مثل ) و دستبندها محبوب مراجعین هستند.
توجه به رویداد به اندازه شناخت مشتری اهمیت دارد، بنابراین در مورد تحقیقات خود اطمینان حاصل نمایید. اگر برای حضور در نمایشگاه آماده میشوید استفاده از ، و در آخر سال اگر هستید را فراموش نکنید.
- موارد واقعا مفید و کاربردی را انتخاب کنید
آیا بدتر از این میشود که چیزهایی که از یک نمایشگاه یا یک رویداد به خانه میبرید بلااستفاده و نامفید باشند؟
مشخصا خیر.
اگر از کالاهای با ارزش و اصیل به مشتریان ندهید، آنها مستقیما این کالاها را به سطل زباله پرتاب میکنند که به معنی آن است که هیچکس برند شما را به خاطر نخواهد سپرد. اگر میخواهید روی تبلیغات سرمایهگذاری کنید حتما از کالاهای با ارزش و با کیفیت استفاده کنید. نوع آیتم با توجه به صنعتی مربوطه فرق میکند ولی اصل موضوع برای همه یکسان هست. اگر یک برند مدرن را تبلیغ میکنید و میخواهید باب طبع جوانان باشد، انتخاب یک کالای الکترونیکی مثل یک اسپیکر، پاوربانک یا شارژر اتومبیل میتواند یک حرکت هوشمندانه باشد.