چطور می توانیم هدیه تبلیغاتی تاثیرگذار داشته باشیم

اینکه مناسب ترین برای کسب و کار شما چیست و چگونه باید آن را انتخاب کنید، نیاز به مشاوره دارد. کارشناسان ما علاقمند هستند که شما را در این پروسه یاری کنند. با شماره در تماس باشید. در ادامه نیز مقاله ای را برای هر چه آسانتر شدن انتخاب های شما اماده کردیم .

استراتژی تخفیف گذاری | ایده برای هدیه باشگاه مشتریان | بدترین نوع تخفیف

انتخاب هوشمندانه هدایای تبلیغاتی چگونه به برندسازی شما کمک می‌کند؟

هیچ شرکتی بدون داشتن تیم بازاریابی قوی و تبلیغاتی و مؤثر موفق نخواهد بود. امروزه با وجود صدها استراتژی بازاریابی که در دسترس شما قرار دارد، به راحتی می توانید تعیین کنید که کدام روش‌ها برای رشد شرکتتان بهترین عملکرد را خواهند داشت.
اگرچه تکنیک های خاص، از جمله پست مستقیم یا تبلیغات رسانه های اجتماعی، ممکن است برای برخی از شرکت ها بهتر از سایرین عمل کنند، استفاده از هدایای تبلیغاتی یک تاکتیک بازاریابی کارآمد و آزمایش شده است. انتشار نام و پیام برند شما اساسی‌ترین جنبه تبلیغاتتان است که باعث فروش محصولات و کسب مشتریان جدید خواهد شد. توزیع هوشمند محصولات تبلیغاتی می تواند به تحقق این هدف که یافتن بهترین هدیه تبلیغاتی است، کمک کند.

چگونه برای برند خود مناسب ترین هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنید ؟

استفاده از روش­های تبلیغاتی مانند می­تواند یک راه موثر برای معرفی تجارت، لوگو یا برند شما در هر جایی باشد. همیشه و در همه حال تبلیغات بهترین روش بازاریابی است. از راه­‌اندازی فروشگاه کیف، دستکش گرفته تا پوشاک و یا برچسب.  اما یک مشکلی هست. مردم گاهی­‌اوقات شک دارند که سرمایه­‌گذاری روی تبلیغات ارزش آن را دارد یا خیر. آیا واقعا ارزش آن را دارد که این همه پول صرف کالایی بشود که قرار است فقط در نمایشگاه‌­ها و کنوانسیون­‌ها به معرض نمایش گذاشته شود؟ آیا کالای تبلیغی تفاوتی ایجاد می­کند؟

در این مقاله، ما به بررسی دلیل اینکه چرا هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین روش­های بازاریابی است، پرداخته­‌ایم!

علت به مقرون به صرفه بودن هدایای تبلیغاتی

بودن این همه محصول تبلیغاتی در کنار خیابان­ها بی دلیل نیست. شرکت­‌ها این کار را به این خاطر که تبلیغات یک روش فوق موثر در تکنیک­‌های بازاریابی است انجام می­دهند. مثلا استفاده از هدایای تبلیغاتی مثل که بسیار پر مصرف است و کارایی زیادی دارد، به شما کمک میکند تا مخاطبان خود را در هر زمانی که از آن پوشه استفاده میکنند ، با شما همراه کند.

آیا می­دانید که از هر 10 امریکایی، 8 نفر  از آن­ها در معرض یکی از تا ده محصول تبلیغاتی قرار دارند؟

آیا می­دانستید محصولات تبلیغی در کمپین‌­های بازاریابی می­تواند احتمال موفقیت برند شما را تا 44 درصد افزایش دهد؟

هر گونه استفاده‌­ای که از هدایای تبلیغاتی بکنید، کاملا واضح است که تبلیغات یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی کار شماست.

بیایید تا برخی از دلایل موثر بودن آن را بررسی کنیم.

5 دلیل برای اینکه چرا تبلیغات بهترین روش بازاریابی است

تبلیغات می­تواند بازاریابی شما را دگرگون نماید. حال بیایید به چرایی آن بپردازیم.

  1. بازاریابی کم­‌هزینه و درعین حال موثر

بسیاری از شرکت­ها عاشق این هستند که در بهترین وضعیت از لحاظ ظاهر و باطن با بهترین بودجه برای تبلیغات باشند. اما متاسفانه، بودجه این اجازه را نمی­دهد.  خوشبختانه، تبلیغات یک راه مقرون به صرفه برای معرفی محصول شما می­باشد. برای بسیاری از استارتاپ­‌ها، کمپین­‌های تبلیغاتی مقرون به صرفه بسیاری وجود دارد که می­توانید در راستای کمپین­‌های وجود خود پیاده­‌سازی کنید.

بسیاری از تولیدکنندگان به علت تولید انبوه، قیمت­‌ها را پایین نگه می­دارند. این یک فرصت عالی برای داشتن کالای کم هزینه است که باعث تقویت برند شما می شود.  یکی از موثرترین هدایای تبلیغاتی مثل ماگ­ها (نوعی ) بهترین روش برای تبلیغ برند هستند، چرا که به خوبی در ذهن 57 درصد استفاده­‌کنندگان می­ماند. در معرض دید عموم قرار دادن، کاری می­کند که تفاوت را احساس کنید.

  1. شناخت سریع برند

شناخت برند یک امر مهم در تجارت جهانی است. به همین دلیل است که قراردادهای بزرگ برای برندها در بین تمام مسابقات جهانی بسته می­شود. این امر باعث می­گردد که شرکت، محصولات و خدماتش به سرعت شناسایی گردد. برای مثال با دیدن کمان زرد رنگ، نام مک­‌دونالد در ذهن شما تداعی می­گردد. وقتی شما با دادن هدیه به مشتریان خود تبلیغ کار خود را انجام می­دهید، شما فقط محصول خود را به عنوان یک کالای ارزشمند معرفی نمی­کنید بلکه به آن یک تصویر می­بخشید.

شما وقتی در یک لوگو خود را در همه صفحات درج میکنید، مخاطب شما سریع نام برند شما در ذهنش درج شده و هر زمانی که از آن سررسید استفاده میکند برند شما در ذهن آن تداعی می شود و این تصویری است که به یادآوری و تشخیص کالای شما کمک می­کند. این هدایا می­تواند در منازل، دفاتر و وسیله نقلیه آن­ها برای ماه‌­ها و حتی سال­‌ها بماند. و این، به خاطرسپردن و یادآوری محصول شما کمک می­کند. از این به بعد هر زمان که لوگوی شما را ببینند، به یاد هدیه و محصولات شما می­افتند.

مواردی مانند سررسیدهای سال جدید، تقویم‌های دیواری و جیبی مناسب، خودکار و خودنویس، ست‌های اداری نفیس و صنایع دستی جذاب را می‌توان از مهم‌ترین مواردی دانست که در بسته هدایای نوروز سازمان‌های متفاوت وجود دارند. همان‌طور که اشاره کردیم بهتر است در انتخاب هدایای سازمانی نوروزی به شخصیت برند، میزان بودجه در نظر گرفته شده برای این کار، جنسیت مخاطبان، نیاز مخاطبان و برخی موارد دیگر توجه داشته باشید.

  1. تبلیغ بیشتر محصول

تبلیغات روی ببیلبوردها و تلویزیون در یک چشم به هم زدن از جلوی چشم مخاطبان رد می­شوند. اما مردم آن­ها را به عنوان هدیه یا موارد تبلیغاتی برای مدت بیشتری نگاه می­دارند. اگرچه ممکن است ندانید، اما بدن شما به صورت ناخودآگاه برندها و تصاویر را می­بیند و شباهت­‌ها را ثبت می­کند. زمانی که مشتریان هدایای تبلیغاتی شما را استفاده می­کنند، در اصل آن را به افراد بیشتری نیز معرفی می­نمایند. به عبارت دیگر این یک راه ساده و رایگان برای تبلیغ لوگو و برند شماست. 66 درصد از مردم محصولات تبلیغی شما را در 12 ماه اخیر به خاطر می­سپارند. از این بین، 87 درصد از آن­ها بیشتر از یک سال آن را به خاطر می­سپارند. این امر باعث می­شود که برند شما برای مدت­ها در ذهن­‌ها باقی بماند.

  1. آن­ها مانند یک کارت ویزیت عمل می­کنند

یک کارت ویزیت برای معرفی شما به مشتری کاربرد دارد. محصولات تبلیغاتی شما یک جور کارت ویزیت غیرمتعارف است. مردم بیشتر ترجیح می­دهند که آیتم­‌های تبلیغاتی را نزد خود نگاه دارند تا کارت­‌های تبلیغاتی. این آیتم­ها می­توانند شامل اطلاعات تماس، لوگو شرکت، یک تصویر یا شعار در مورد کار شما باشد. این اقدام موثر که به عبارتی یک جور کارت ویزیت می­باشد، می­تواند هم مورد استفاده مشتری قرار بگیرد و هم در معرض دید دیگران. شما همچنین می­توانید محصولات تبلیغیتان را در کمپین تبلیغاتی خود به کار گیرید. انتخاب بهترین آیتم تبلیغاتی می­تواند به شما در این مورد کمک کند. شما می­توانید با گذاشتن هشتگ روی یا در پشت پیراهن کاری کنید که گوی سبقت را از بقیه برای دیده شدن در برابر عموم بربایید و به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید.

  1. مشتری مداری

مشتری مداری یک دارایی با ارزش است و به معنی این می‌­باشد که مشتریان باز هم به سراغ شما خواهند آمد. زمانی که شما محصولات تبلیغاتی مثل خود را به صورت رایگان در اختیار مشتریانتان قرار می­دهید، مشتری مدار بودن خود و برندتان را به آن­ها متذکر می­شوید و این به برقراری یک رابطه خوب با آن­ها کمک می­کند. شما باید مطمئن شوید که کالای با کیفیت بالا را برای تبلیغ تولید می­کنید. هیچ چیزی مانند محصول بی­کیفیت وجهه شما را نزد مشتری خراب نمی­کند. وقتی که مردم کالای با کیفیت را به صورت رایگان دریافت می­کنند، این منجر به ایجاد نوعی همبستگی با برند شما می­شود. و باعث می­شود که با اولین خرید از محصولات شما، مشتری همیشگی برند شما باشند.

چگونه می­خواهید آیتم­‌های تبلیغاتی خود را در کمپین­‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید؟

کاملا واضح است که بهترین استراتژی بازاریابی استفاده از ترکیبی از روش­های مختلف است. اگر شما یک کمپین رسانه­‌ای سنتی را با بهینه­‌سازی سرچ آنلاین و ترکیبی از آیتم­‌های تبلیغاتی رایگان ترکیب کنید، شما به طرز شگفت­‌آوری می­توانید توجه مخاطبان زیادی را جلب نمایید.

چگونه برای برند خود مناسب ترین هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنید ؟

آیا می‌‌دانستید کسانی که شما را دریافت نموده‌‌اند بیشتر از دیگران تحت تاثیر شرکت شما قرار می‌‌گیرند؟

بله کاملا درست است که حتی در دنیای دیجیتالی امروز همچنان تبلیغات یک روش کارامد برای معرفی می‌‌باشد. برای اینکه تبلیغ شما موفقیت‌‌آمیز باشد، باید از کالاهای قدیمی برای تبلیغ صرف نظر کنید. گذشت آن روزهایی که لوگوی شما روی یا موس‌‌پدها چاپ می‌‌شد.

بیایید واقع نگر باشیم، چه تعداد از افراد امروزه از موس‌‌پد استفاده می‌‌کنند؟

شما باید در مورد بازار هدف خود به خوبی بیاندیشید. اینکه چه آیتمی و در چه زمانی انتخاب شود.

احساس سردگمی می‌‌کنید؟

5 نکته حرفه‌‌ای که در ادامه برای انتخاب بهترین آیتم تبلیغاتی برندتان آمده است را مطالعه کنید.

  1. در مورد بازار هدف تامل کنید

چه چیزی باب میل مشتری شماست؟ آن‌‌ها چگونه وقت خود را می‌‌گذرانند؟

با پاسخ به این سوالات کلیدی شما می‌‌توانید هدایای تبلیغاتی مناسب بازار هدف خود را انتخاب کنید.

فرض کنیم که می‌‌خواهیم غذای اورگانیک را به دارندگان حیوان خانگی حساس بفروش برسانیم. آیا آن‌‌ها یک اسباب بازی پلاستیکی سگ را می‌‌پذیرند یا چیزی طبیعی‌‌تر مانند اسباب‌‌بازی‌‌ای که از جنس کتان، چرم یا جوت (کنف هندی) است؟

آیا شما می‌‌خواهید یک محصول ورزشی را به یک ورزشکار نیمه‌‌حرفه‌‌ای تبلیغ کنید؟ دادن یک بطری آب ارزان احتمالا موفقیت آمیز نخواهد بود اما یک بطری ارگونومیک که به زیبایی طراحی شده به همراه فیلتر داخلی باید موفقیت‌‌آمیز باشد.

شناخت یک امر اساسی است اگر می‌‌خواهید انتخاب درستی از هدایای تبلیغاتی داشته باشید.

  1. انتخاب رخداد و زمان مناسب

انتخاب زمان و رویداد مناسب برای تبلیغ یک حرکت هوشمندانه محسوب می‌‌شود.  برای مثال فرض کنید در گرم‌‌ترین روز سال قرار دارید. دادن آیس‌‌پک‌‌های معروف، بطری‌‌های آب یا بادبزن‌‌های مینیاتوری شما را به محبوب‌‌ترین لوگو بدل خواهد نمود.  اگر در یک رویداد زمستانی هستید، شما احتمالا با دادن ترمو فلاسک تبلیغاتی، برف‌‌روب و در دل مشتریان جا خواهید گرفت.  محتوای رویداد نیز اهمیت دارد. برای مثال برای رویداد تجاری، بیشتر شرکت کنندگان از مواردی چون دفترچه یادداشت تبلیغاتی، و استقبال می‌‌کنند.  برای رویدادهای سرگرمی بر پایه ورزش یا موسیقی، فوم فینگر، بادکردنی‌‌ها (مثل ) و دستبندها محبوب مراجعین هستند.

توجه به رویداد به اندازه شناخت مشتری اهمیت دارد، بنابراین در مورد تحقیقات خود اطمینان حاصل نمایید.  اگر برای حضور در نمایشگاه آماده می‌شوید استفاده از ، و در آخر سال اگر هستید را فراموش نکنید.

  1. موارد واقعا مفید و کاربردی را انتخاب کنید

آیا بدتر از این می‌‌شود که چیزهایی که از یک نمایشگاه یا یک رویداد به خانه می‌‌برید بلااستفاده و نامفید باشند؟

مشخصا خیر.

اگر از کالاهای با ارزش و اصیل به مشتریان ندهید، آن‌‌ها مستقیما این کالاها را به سطل زباله پرتاب می‌‌کنند که به معنی آن است که هیچکس برند شما را به خاطر نخواهد سپرد. اگر می‌‌خواهید روی تبلیغات سرمایه‌‌گذاری کنید حتما از کالاهای با ارزش و با کیفیت استفاده کنید.  نوع آیتم با توجه به صنعتی مربوطه فرق می‌‌کند ولی اصل موضوع برای همه یکسان هست.  اگر یک برند مدرن را تبلیغ می‌‌کنید و می‌‌خواهید باب طبع جوانان باشد، انتخاب یک کالای الکترونیکی مثل یک اسپیکر، پاوربانک یا شارژر اتومبیل می‌‌تواند یک حرکت هوشمندانه باشد.