فرهنگ و هنر

چرا طراحان سایت ترجیح می دهند با وردپرس سایتشان را بسازند؟

 اگر در حوزه طراحی سایت فعالیت داشته باشید حتما تا به حال درمورد مقایسه زبان های مختلف طراحی با یکدیگر را شنیده اید و یا این سوال برایتان پیش آمده باشد که با زبان های مختص طراحی سایت این کار را انجام دهیم و یا از وردپرس استفاده کنیم؟

چرا طراحان سایت ترجیح می دهند با وردپرس سایتشان را بسازند؟

ویژگی هایی از وردپرس که شما را مجاب می کند که از این سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید.

  1. استفاده از قالب های مناسب با کسب و کار شما

زیبایی سایت را قالب سایت تعیین میکند. شما نیاز دارید که بر اساس کسب و کار خود بهترین و مرتبط ترین قالب را برای سایت خود انتخاب کنید.برای انتخاب قالب جهت طراحی سایت نیاز است که در معتبرترین سایت های فروش قالب بروید و با مشاهده پیش نمایش های آنها مناسب ترین قالب را انتخاب کنید. برخی از قالب های ساده تر رایگان هستند اما برای برخی از قالب های حرفه ای تر نیاز به پرداخت هزینه خواهید داشت. پس از دانلود قالب آن را باید بر روی وردپرس خود بارگزاری نمایید.

 

  1. اضافه کردن افزونه های مورد نیاز کسب و کار شما

پس از انتخاب قالب و بررسی آن متوجه خواهید شد که برخی از افزونه های مورد نیاز شما وجود ندارد. این مساله اصلا جای نگرانی ندارد و شما می‌توانید به راحتی افزونه های مورد نیاز خود را اضافه کنید. شما با استفاده از این افزونه ها میتوانید سایت خود را شخصی سازی کنید. از بهترین و کاربردی ترین افزونه های سایت جهت طراحی سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزونه :Wordfence Security این افزونه یکی از بهترین افزونه‌های جهت افزایش امنیت سایت است که حتما باید در ابتدای کار آن را نصب کنید.
  • افزونه یوآست سئو: این افزونه به شما در بهینه سازی سایت شما کمک می‌کند. شما با استفاده از اقزونه یواست میتوانید سایت خود را به بهترین نحو در دسترس موتورهای جستجو قرار دهید.
  • افزونه : UpdraftPlus این افزونه وظیفه پشتیبانی از سایت شما را برعهده دارد.
  • افزونه: Wp Smush برای افزایش سرعت و بهینه سازی تصاویر از این افزونه استفاده می‌شود.
  • افزونه  :Google Analytics for WordPressاین افزونه سایت شما را به گوگل آنالیتکس، متصل می‌کند. گوگل آنالتیکس یکی از محبوب ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت است که برای سئو کردن بهتر سایت خود به آن نیازمند خواهید شد.

افزونه :WPForms این افزونه به شما این امکان را می‌دهد فرم های ارتباطی مانند فرم عضویت، ورود، تماس و… را به وب سایت خود اضافه کنید.

 

  1. ساخت (طراحی) صفحات اصلی سایت

هر سایتی بر اساس کسب و کار خود و حوزه کاری خود دارای برگه‌های متفاوتی است. اما تمامی سایت به طور مشترک باید دارای صفحاتی مانند صفحه اصلی، تماس با ما، درباره ما و… باشند که در این قسمت آنها را به شما معرفی می کنیم.

  • درباره ما: این صفحه فرصتی است تا در آن داستان کسب‌وکار خود را تعریف کنید و تمایز خود را با رقبای خود به اطلاع کاربران برسانید. این یک صفحه اساساً برای همه کسانی که می خواهند یاد بگیرند چگونه یک وب سایت بسازند ضروری است.
  • تماس: در این صفحه شما می‌توانید تمامی راه های ارتباطی با برند خود به همراه یک فرم تماس در آن قرار دهید. این صفحه باعث تعامل بیشتر با کاربران میشود و به آنها فرصت می دهد تا  کاربران بتوانند به طور مستقیم به شما دسترسی پیدا کنند.
  • نمونه کار: این برگه برای نمایش کارها و پروژه‎‌های که از گذشته تا به حال انجام داده‌اید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • وبلاگ: برای تولید محتوا و نوشتن مقالات می‌توانید برگه‌ای به نام وبلاگ ایجاد نمایید.
  • فروشگاه: این صفحه را زمانی باید بسازید که قصد دارید در سایت خود چیزی بفروشید. برای انجام این کار، شما باید از افزونه WooCommerce که محبوبترین فروشگاه ساز وردپرس است استفاده کنید.

 

  1. تولید محتوا در قالب وبلاگ برای سایت

وبلاگ نویسی یکی از موثرترین ابزارها برای بازاریابی آنلاین است. برای استفاده از این ابزار بازاریابی قدرتمند نیاز است که اطلاعاتی درباره مدیریت محتوا بدانید و محتوهای خود را به صورت منظم منتشر کنید.

 

  1. ساخت فهرست وبسایت

ایجاد فهرست یکی از بهترین روش هایی است که بتوانید محتوای خود را دسته بندی کنید و کاربر با سرعت بیشتری به آنها دستیابی داشته باشد. با وردپرس نیز می توان براحتی ui  و ux  سایت را پیاده سازی کرد.

UI و UX در طراحی وب سایت چیست؟

در طراحی سایت UI و UX یکی از مهم‌ترین مواردی است که حتما باید به آن توجه کنید. UI مخفف User Interface design است که به زمانی که کاربر در حال رویت وب سایت می باشد و آن را مشاهده می نماید اشاره دارد.  UX که مخفف User Experience design است که به تجربه کاربر از رویت وب سایت اشاره می کند.

UX به معنای توجه به رفتار، حالت و احساسات کاربر در مورد استفاده از یک محصول و یا سیستم خاص است. تجربه کاربر شامل جنبه های عملی، تجربی، موثر، معنی دار است که اثر متقابل انسان و کامپیوتر و محصول را نشان می دهد. UX شامل درک کاربر از جنبه های مختلف سیستم شامل کاربرد، سادگی در استفاده و بهره وری می باشد و به تمامی عواطف و پاسخ های فیزیکی و روانی، رفتارها و اجراها قبل از زمان استفاده، در زمان استفاده و بعد از آن اطلاق می گردد. در این حالت طراح باید در کنار زیبایی سایت به احساسات کاربر نیز توجه کند تا او بتواند با سایت شما ارتباط احساسی پیدا کند.

UI مخفف user interface می باشد و بر روی نحوه ارائه محصول کار تمرکز دارد. UI به هر چیزی که در صفحه نمایش داده می شود می گویند که شامل عکس، متن، دیاگرام ها، ویدئو ، جدول و لیست می شود. طراحان سعی در طراحی صفحه ای دارند که در جهت محقق ساختن اهداف طراح UX پیش رود. به عنوان مثال ممکن است طراح UI تصمیم بگیرد اسلایدری در بالای صفحه تعبیه نماید و یا دکمه ای برای انجام فرآیند خرید در مکانی از صفحه ایجاد نماید. همچنین طراح UI مسئول ساخت راهنمای استایل منسجم می باشد تا ثبات و یکپارچگی در طراحی دیده شود. یکی از بهترین روش های افزایش فروش و گسترش کسب و کار راه اندازی و طراحی سایت به بهترین نحو ممکن است. امروزه با ظهور وردپرس و بسترهای طراحی سایت های دیگر شما دیگر هیچ بهانه ای برای دست روی دست گذاشتن و انجام این کار نخواهید داشت. نظر شما درباره طراحی سایت با وردپرس چیست؟

https://behyarco.com/web-design-isfahan/