پژوهش های علمی، سنگ بنای توسعه پایدار در صنعت گردشگری
سرگرمی برای همه/اصفهان دبیر انجمن علمی گردشگری دانشگاه اصفهان گفت: پژوهش های علمی در گردشگری زیربنای توسعه پایدار هستند با شناسایی روش های مدیریت منابع کاهش اثرات منفی زیست محیطی و جذب گردشگران آگاه می توان به حفظ محیط زیست و رونق صنعت گردشگری کمک کرد.
نفیسه حاج عابدی در گفت وگو با سرگرمی برای همه با بیان اینکه هفته پژوهش فرصتی استثنایی برای ترویج فرهنگ تحقیق و افزایش آگاهی های علمی در جامعه دانشگاهی محسوب می شود اظهار کرد: سال جاری دانشگاه اصفهان با محوریت «گردشگری پایدار پیشران توسعه» رویدادهای ویژه ای را در این راستا برنامه ریزی کرده است.
وی افزود: دانشکده علوم جغرافیایی و برنامه ریزی با همکاری انجمن علمی گردشگری تلاش کرده است تا با برگزاری سلسله نشست ها و سخنرانی های تخصصی کارگاه های آموزشی نمایشگاه های پژوهشی و صنایع دستی بازدید از موزه دانشگاه وبینارهای علمی کمپ های گردشگری و بازدیدهای علمی بستری مناسب برای توسعه و گسترش پژوهش در حوزه گردشگری فراهم آورد.
دبیر انجمن علمی گردشگری دانشگاه اصفهان ادامه داد: پژوهش های انجام شده در حوزه گردشگری می توانند به شناسایی نیازها و چالش های این صنعت یاری رسانده و راهکارهای مؤثری برای بهبود کیفیت خدمات و افزایش جذابیت مقصدهای گردشگری ارائه کنند. این پژوهش ها با تحلیل داده ها و بهره گیری از تجربیات بین المللی به سیاست گذاری های بهینه تر و جذب گردشگران بیشتر کمک کرده و تجربه ای به یادماندنی تر برای آن ها رقم می زنند.
وی اظهار کرد: برای تشویق دانشجویان به انجام پژوهش های علمی در این زمینه می توان برنامه های انگیزشی همچون تقدیر از پژوهشگران برتر برگزاری کارگاه های تخصصی برای دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی شناسایی و پرورش ایده ها و ایجاد فرصت های کارآموزی در پروژه های واقعی صنعت گردشگری را مدنظر قرار داد. علاوه بر این جلسات مشاوره با پژوهشگران موفق می تواند الهام بخش دانشجویان باشد و انگیزه آن ها را برای ورود به دنیای تحقیق و نوآوری تقویت کند.
دبیر انجمن علمی گردشگری دانشگاه اصفهان بیان کرد: پژوهش های علمی در حوزه گردشگری زیربنای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست هستند. این مطالعات می توانند روش های پایدار مدیریت منابع طبیعی کاهش اثرات منفی گردشگری بر اکوسیستم های محلی و منطقه ای و جذب گردشگران آگاه تر و مسئول تر را شناسایی کنند. علاوه بر این پژوهش ها در این حوزه به کشف و معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده اصفهان کمک شایانی می کنند. با مطالعات دقیق بر تاریخ فرهنگ و طبیعت این منطقه می توان نشان داد که اصفهان تنها محدود به جاذبه های معروف نیست بلکه مکان های بی نظیر دیگری نیز دارد که ارزش کشف و تجربه را دارند. نتایج این پژوهش ها در تبلیغات رسانه و برنامه ریزی استراتژیک برای توسعه گردشگری محلی استانی و ملی به کار گرفته می شوند و فرصت های جدیدی را در این صنعت خلق می کنند.
انتهای پیام