حوادث

هلال احمر در شرایط مناسبی است

جمعیت هلال احمر به واسطه امکانات تجهیزات و بروزرسانی از نظر تمرینات در شرایط مناسبی است و امیدوارم بجز تمرین و مانورهای امدادی، نیازی به بهره‌گیری از این امکانات نداشته باشیم.

به گزارش سرگرمی برای همه به نقل از سازمان امداد و نجات، مهندس محمودی اظهار داشت: ما نیازمند این هستیم که به طور دائم در تمام کشور خودمان را برای انواع بحران‌ها آماده کنیم، جغرافیا بسیار متنوعی که در خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران هست مارا به این می‌طلبد که در همه این جغرافیاهای متفاوت تمرینات و عملیات‌های امداد و نجات را به طور دائم تمرین کنیم.

وی افزود: یکی از مکان های مهم جمعیت هلال احمر خود استان گلستان است که به خاطر شرایط طبیعی متنوع مثل جنگل ، کوه ، کویر و دریا تقریباً  یک جغرافیا کوچکی از جمهوری اسلامی ایران را در خود جا داده است و می‌تواند آن خواسته های جمعیت هلال احمر را برآورده کند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر به واسطه امکانات تجهیزات و بروزرسانی از نظر تمرینات در شرایط مناسبی است و امیدوارم بجز تمرین و مانورهای امدادی، نیازی به بهره‌گیری از این امکانات نداشته باشیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:  یکی از موراد جدید در این مانور ها تکنیک های عملیات هوایی متنوعی است برای امدادرسانی و بکارگیری پهباد های جدید که در همه استان های کشور تهیه و توزیع می‌شود که با قابلیت پرواز شب و شرایط اضطراری که قابلیت عملیات های جست و جو ارزیابی را به شدت ارتقا خواهد داد.

محمودی تصریح کرد: انواع تجهیزاتی که نیاز است از نظر ارتباطی با تمرین عملیاتی دستگاه های مرتبط در بحران یکی از برنامه و اهداف سازمانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر است که در این تمرینات دستگاه های عضو کارگروه مدیریت بحران هرآنچه را دارند تبادل خواهند کرد.

وی افزود: اصالت عملیات امداد و نجات در کشور های پیشرفته در اروپا این است که معمولاً  در ۷۲ ساعت اول تمام مردم باید توانی اداره خود را داشته باشند تا زمانی که تیم های امدادی از کشور سازماندهی و وارد شوند این یک قانون الزام آور هست که امیدوارم یکی روزی در کشور ما هم انجام شود.

محمودی با اشاره به وقت طلایی برای عملیات های امداد و نجات در حوادث جاده‌ای افزود: در جاده ها تقریباً قاعده قانونی این است که هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات مستقر باشد، حدود ۴۰ هزار کیلومتر جاده اصلی در کشور داریم که بالغ بر ۶۳۰ پایگاه امدادی داریم که تقریباً در تمام محور های اصلی پایگاه های هلال‌احمر رعایت استانداردهای جهانی شده است و حداقل زمان ۱۵ دقیقه و یا پایین تر ما به صحنه عملیات خواهیم رسید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: برای گستره کل کشور این موضوع دارد کار می‌شود رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی با جدیدت وارد شد و توانایی‌های خیلی زیادی را به دستگاه های اجرایی تزریق کردند.

محمودی در پایان گفت: ما در جمعیت هلال احمر ۱۰۰۰ دستگاه خودرو جدید داریم که در حال توزیع در بین پایگاه‌های امداد و نجات هستیم که همین موضوع در کل کشور سه دقیقه میانگین زمان رسیدن نیروهای عملیاتی هلال احمر به تصادفات جاده ای را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.