اجتماعی

خریداری ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۱۰۰۰ خودروی نجات/ تثبیت شغلی داوطلبان هلال‌احمر در حال انجام است

سرگرمی برای همه/همدان رئیس جمعیت هلال احمر کشور از خریداری ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۱۰۰۰ دستگاه خودروی نجات جدید برای جمعیت هلال احمر کشور خبر داد.

پیرحسین کولیوند چهارشنبه ۱۰ خردادماه در جلسه بررسی مشکلات حوزه هلال احمر شهرستان رزن گفت: امسال ۳۰۰ دستگاه آمبولانس برای کشور خریداری شده که تا پایان خردادماه تحویل جمعیت هلال احمر داده خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر آن در حال تحویل گرفتن ۱۰۰۰ دستگاه خودروی نجات نیز از طریق صلیب سرخ هستیم چراکه به علت تحریم به ما داده نمی‌شد و صلیب سرخ  با تعهد اینکه تنها در هلال احمر این خودروها استفاده می‌شود، برای ما دریافت کرده که تا پایان سال به دست ما خواهد رسید و به محض دریافت بین هلال احمرهای سطح کشور توزیع می‌شود.

کولیوند در ادامه با بیان اینکه هر کجا به پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نیاز داشته باشد با احداث و ساخت آن موافق هستیم، تصریح کرد: در شهرستان رزن هر جا که هلال احمر استان و شهرستان از نظر علمی و عملیاتی نیاز به ایجاد پایگاه امداد جاده ای می‌بینند، برای احداث و ساخت تعجیل کرده و از منابع استانی و کمک خیرین استفاده کنند در این‌صورت بهتر می‌توانند از امکانات آمبولانس و خودروهای نجات جدید بهره‌منو شوند.

وی با بیان اینکه راه اندازی و تجهیز پایگاه امدادونجات با برآورد بیش از ۱۰ میلیارد تومان برعهده هلال احمر خواهد بود، خاطرنشان کرد: راه اندازی و تجهیز هر   پایگاه امدادونجات که در شهرستان رزن احداث شود، اعم از آمبولانس، خودروی نجات، پرسنل و امکانات آن را  تقبل می کنیم.

کولیوند در ادامه با اشاره به پایگاه امداد و نجات نیمه کاره شهرستان رزن تصریح کرد: در صورت تکمیل هر چه سریع‌تر این پایگاه بلافاصله امکانات لازم برای راه اندازی و آغاز به کار آن را تحویل خواهیم داد. هزینه تکمیل ۵۰ درصد پایگاه امداد سر جاده رزن را نیز هلال احمر تقبل خواهد کرد و مابقی هزینه را شهرستان پرداخت کند.

وی با بیان اینکه تجهیزات امدادی هر چقدر که نیاز باشد، تحویل و ارائه می‌دهیم، یادآور شد: نباید بگذاریم همکاران هلال احمر دغدغه امکانات امدادی داشته باشند.

کولیوند با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر کشور در عرصه ملی و بین المللی فوق العاده مؤثر بوده و خوش درخشیده است، خاطرنشان کرد: عالی ترین نشان صلیب سرخ در بین ۱۹۲ کشور به جمهوری اسلامی داده شده است.

وی با بیان اینکه شش کمیته را در مجمع پیشنهاد دادیم که هر شش کمیته مصوب شد و مسئولیت سه کمیته را به هلال احمر کشور ایران دادند، اظهار کرد: در حال حاضر در سطح جمعیت هلال احمر دنیا آموزش مدیران عملیات را به جمهوری اسلامی داده اند.

کولیوند با اشاره به اینکه در دنیا در عملیات سوریه و ترکیه از ۱۰۰ کشور تنها کشور ایران از صلیب سرخ جهانی دو لوح تقدیر گرفت، مطرح کرد: کشور ترکیه از بین ۲۰ کشور کمک کننده مدال لیاقت و دو لوح تقدیر را به کشور ایران اهداء کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور جوان، پرنشاط، پرانرژی و از جنس بیانیه گام دوم انقلاب هستند، اظهار کرد: حضور بانوان در هلال احمر به ویژه در تیم های سحر بسیار پررنگ بوده و از جایگاه ویژه برخوردارند.

کولیوند در رابطه با حمایت از داوطلبان هلال احمر گفت: داوطلبان هلال احمر دارای کمترین دریافتی و بیشترین خدمتگزاری هستند که با پیگیری توانستیم دریافتی همکاران داوطلب هلال احمر را به چهار میلیون تومان ارتقاء داده و آنهت را بیمه تأمین اجتماعی کنیم ضمن اینکه به تازگی مجوز لازم برای شرکتی شدن همه این داوطلبان را دریافت کرده ایم و طی مصوبات مجلس تثبیت شغلی آنها نیز در حال انجام است.

انتهای پیام