علمی و پزشکی

نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

به گزارش شفاف ، یک سال و نیم از شیوع اپیدمی کرونا می گذرد. تا به امروز ، بیشتر نظرات در مورد 19 قربانی بیماری کووید ، شیوع واحدهای مراقبت ویژه در بیمارستانهایی است که این بیماران را معالجه می کنند.

در آلمان ، جایی که این تعداد برای چندین هفته در حال کاهش است ، وقت آن است که وضعیت بهبودی Covid 19 را بررسی کنیم. کسانی که از ماه ها قبل بهبود یافته اند هنوز از تأثیرات بیماری رنج می برند و زندگی روزمره آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری دولت اعلام کرد که تخمین زده می شود از هر 10 نفری که از Covid 19 بهبود می یابند یک نفر دچار عوارض طولانی مدت خواهد شد.

آنیا کارلیچک گفت: “برای آلمان ، این بدان معناست که میانگین تعداد افراد درگیر حدود 350،000 نفر است. من فکر می کنم این رقم بسیار بالایی است.”

استفان شرایبر ، مدیر انستیتوی زیست شناسی مولکولی بالینی در دانشگاه ایالتی اشلزویگ-هولشتاین در یک کنفرانس خبری گفت که فکر می کند رقم واقعی حتی می تواند بالاتر باشد.

شرایبر گفت: “اولین اطلاعاتی که از مطالعه میان مدت به دست آوردیم نشان داد که درصد افرادی که شش تا 10 ماه پس از بهبودی از بیماری قلبی عروقی شدید رنج می برند ، دو رقمی است.”

به گفته این متخصص ، عواقب تاج برای این افراد بسیار شدید است که یا نمی توانند به هیچ وجه کار کنند ، یا اگر کار کنند قادر به کار موثر نیستند ، کیفیت زندگی آنها به طرز چشمگیری تغییر می کند. شرایبر میانگین تعداد را حدود 500000 نفر تخمین زد.

اما چرا برخی از افراد از عوارض طولانی مدت کرونا ویروس رنج می برند در حالیکه دیگران این عارضه را ندارند؟

برای پاسخ به این س ،ال ، وزارت آموزش و تحقیقات آلمان 5 میلیون یورو در اختیار م institسسات تحقیقاتی قرار داده است. به گفته وزیر تحقیقات ، این اولین قدم است ، زیرا تأثیر طولانی مدت Covid 19 بر سلامت عمومی یک چالش جدی برای دولت آلمان است.

ش tefan Schreiber تأکید می کند که کمک به مطالعه این موضوع بسیار مهم است ، زیرا تعداد افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی طولانی مدت در آلمان از تعداد افراد مبتلا به برخی بیماری های شایع بیشتر است ، علل آن باید در اسرع وقت روشن شود . ،

در طی بهبودی کووید 19 ، سردرد ، خستگی مفرط ، مشکل در تمرکز و حدود 50 عارضه دیگر یافت شد. محققان در حال بررسی این هستند که چرا مبتلایان از ماه ها پس از یک عفونت ویروسی از مشکلات جدیدی رنج می برند ، که بیشتر آنها هیچ ارتباطی با بیماری ندارد که در طول بیماری رخ نداده است.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان 50 عارضه را “بسیار شخصی و تصادفی” توصیف کرد و از بیمار به بیمار متفاوت دانست.

به گزارش دویچه وله ، استفان شرایبر همچنین گفت که اینها دیگر عوارض طولانی مدت کوید نیستند ، بلکه خود یک بیماری جدید هستند. علاوه بر این ، این عوارض مربوط به شدت بیماری کووید نیست ، یعنی صرف نظر از اینکه بیماری شدید یا خفیف باشد ، این عوارض در برخی افراد رخ می دهد.

به گفته این محقق ، هیچ داروی یا روش درمانی خاصی برای این عوارض وجود ندارد ؛ در بسیاری از موارد ، بیماران حتی نمی دانند به چه دكتر مراجعه كنند.

سایر کشورها با تجربه مشابه در این زمینه انگلستان هستند و اکنون متخصصان و محققان در آلمان در حال آماده شدن برای پاسخ به این سوال در چندین پروژه تحقیقاتی بزرگ هستند.