نرخ‌گذاری را آزاد کنید/سهمیه مرغ و روغن هتل‌ها را بدهید

روغن | گردشگری

تشکل های هتلداری سراسر کشور در دیدار با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار آزادسازی قیمت هتل ها، اصلاح سهمیه آب، برق و روغن مرغ شدند. .

به گزارش سرگرمی برای همه، جمشید حمزه زاده رئیس اتحادیه هتلداران حرفه ای ایران در این نشست که روز چهارشنبه (4 خرداد) با حضور معاون گردشگری و جمعی از روسای شرکت های هتلداری برگزار شد. کشور، با در نظر گرفتن برخی از مسائل مدیریت هتل. هزینه ها آزادسازی قیمت هتل ها را ایجاب می کرد و اضافه کرد که هزینه اقامت در یک هتل چهار یا پنج ستاره برای یک خارجی حداقل 25 یا 30 دلار است در حالی که هتل ها یک ارزش ملی هستند. و باید سرمایه گذاران را تشویق کند. نرخ سود شرکت های هتلداری برای آزادسازی روی آزادسازی است؛ موضوع قیمت گذاری باید متوجه سازمان های هتلداری، جوامع، جوامع تحت نظارت عالی وزارت فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی و سایر حوزه ها شود و باید داشته باشیم. این امتیاز و کنترل بازار پیشنهاد رسمی این است که قیمت گذاری به جامعه مالک هتل واگذار شود.

وی گفت: با افزایش هزینه ها، هتل ها برای تامین برخی کالاها از جمله مرغ با مشکل مواجه شده اند. اگر به هتل داران سهمیه داده شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

حمزه زاده به تشریح مشکلات مالیات های مستقیم که 50 درصد آن تا پایان برنامه ششم توسعه که در ابتدای برنامه هفتم متوقف می شود، ادامه دارد، خواستار به تعویق افتادن آن شد.

وی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت. وی افزود: در جریان اصلاح نظام مالیاتی، هتل های یک تا سه ستاره ۱۰۰ درصد از این مالیات معاف بودند اما هتل های چهار یا پنج ستاره از این معافیت معاف نبودند. برخی فکر می کنند هتل ها کالای لوکس هستند در حالی که هتل ها درآمد ارزی دارند و شغل ایجاد می کنند.

رئیس اتحادیه هتل داران ایران درباره حامل های انرژی نیز گفت. در بخش آب، روش محاسبه در شرکت آب بسیار غیرحرفه ای است و حق آبه هتلداران زیاد است. از طرفی هر چقدر برای آب پرداخت کنیم هزینه فاضلاب محاسبه می شود در حالی که بسیاری از هتل ها فضای سبز دارند و از آب چاه برای آبیاری استفاده می کنند.

حمزه زاده همچنین با انتقاد از نحوه محاسبه برق از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست آن را پیگیری کند.

رئیس اتحادیه هتلداران ایران با توجه به دولتی بودن دستورالعمل قبلی، پیشنهاد بازنگری در دستورالعمل تشکل های گردشگری برای حمایت از این صنعت را داد و افزود: ایرادات جبران ناپذیر بر اساس مشاهدات و بازدیدهای ما و همچنین تاییدیه اصولی سازمان ها را نیز دریافت می کنند. در زمینه استانداردسازی انتظار داریم هتلداران با توجه به تجربه خود در استانداردسازی و اجرای هتل ها حضور داشته باشند.

وی همچنین سامانه «جانا»، سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری را که رویکردی دولتی دارد، زیر سوال برد. جوامع استانی برای تسهیل سرمایه گذاری و ایجاد شغل در کنار دولت حضور داشتند.

حمزه زاده در خصوص برنامه هفتم خواستار تصمیمات خوبی برای توسعه صنعت گردشگری کشور شد.

چرا دلار خارجی به هتل نمی رسد؟

پس از این نشست تعدادی از اعضای جامعه هتل داران به چند موضوع دیگر با حضور ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و ضرغامی معاون گردشگری اشاره کردند. کریم بیگی، رئیس اتحادیه هتل داران حرفه ای اصفهان سرمایه گذاری در هتل را مقرون به صرفه ندانست و گفت: «اگر ساخت یک هتل را با ساختمان های دیگر مقایسه کنید، می بینید که مردم سرمایه گذاری نمی کنند. برای ساختن هتل.” اگر نگاهی به مدیریت سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیندازید، می بینید که درخواست ها و اشتیاق زیاد است، اما تنها بخش کوچکی از آن اپلیکیشن ها مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بررسی انجام شده در سال 84 نشان می دهد سرمایه گذاری در ساختمان ها 60 برابر شده اما قیمت اقامت در هتل ها 25 برابر شده است. از طرفی فرصت مسافران ایرانی برای افزایش نرخ 60 درصدی کافی نیست، تنها راه، گرفتن بخشی از درآمد از گردشگران خارجی است. گردشگر هنگام ورود دلار را می دهد و چرا دلارش به هتل نمی رسد، «بین واسطه ها تقسیم می شود». سرمایه گذاری جرم بزرگی است.

رئیس اتحادیه هتل داران اصفهان همچنین به کمبود زیرساخت های گردشگری اشاره کرد. وی ادامه داد: اگر شرایط باثباتی را برای گردشگران خارجی بیشتر به دست آوریم، زیرساخت‌ها برای آن مهیا نمی‌شود و سرمایه‌گذار نیز تشویق به تغییر نرخ ارز می‌شود. “ریال.”

وی خواستار آن شد که خدمات هتلداری مانند سایر کالاهای صادراتی صادر و هزینه ها به دلار بیان شود. چون خود وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اماکن تاریخی را به دلار دریافت می کند.

ما قلیان نمی فروشیم اما قلیان برای هتل عوارض دارد

محمدعلی فرخمهر، رئیس اتحادیه هتل داران تهران، از عدم سلیقه یا عدم اجرای مصوبات به ویژه در تهران که مانع سرمایه گذاری شده است، گفت. تمام هزینه ها باید پرداخت می شد و به همین دلیل تابلوهای هتل از شهر برداشته شد.

وی در مقابله با رفتار دوگانه عرضه کنندگان قلیان گفت: رفتار مضاعف، مجوز داشتن رستوران های مجلل، هتل ها را با مشکل مواجه کرده است. هتل ها اگر قلیان بفروشند با قلیان برخورد می کنند و ما می توانیم از آن پول دربیاوریم، مثلاً چند شب پیش یک گروه 20 نفره داشتیم که چهار قلیان می خواستیم، 20 میلیون تومان برای ما هزینه داشت، اما فردای آن روز عده ای رفتند. به هتل، آمد و برای تهیه قلیان با هم برخورد کردند. ما قلیان فروش نیستیم اما درآمد اضافی خود را از دست می دهیم.

در مورد آن بخوانید.

هتل یک میخانه یا کازینو نیست.

عبدالحمید حمیدی از اتحادیه هتل داران کردستان در ادامه جلسه خواستار اصلاح صندوق توسعه ملی شد.

مهدی رودبارک همچنین از اتحادیه هتل داران مازندران خواست تا حساب های ماهواره ای را در اسرع وقت تعلیق کنند و سپس اعتبار یک ساله مجوز هتل در مقایسه با اعتبار سه ساله مجوز آژانس مسافرتی را غیرحرفه ای خواند. ،

سیدحسن سیادتن، رئیس اتحادیه هتل داران فارس با اشاره به سختی صدور پروانه بهره برداری هتل ها و محدودیت اعتبار آن و همچنین گسترش مبل خانه ها، اظهار داشت: با توجه به این موضوع، می توان گفت که این پروانه به دلیل مشکلاتی است که در این زمینه وجود ندارد.

مکاتبه برای سهمیه آرد و روغن هتل

معاون گردشگری علی اصغر شالبافیان در ادامه معافیت مالیات های مستقیم به دلیل فرصت از دست رفته ناشی از کرونا، اصلاح مالیات بر ارزش افزوده در حوزه گردشگری که قرار است در مجلس اجرا شود، اصلاح تعرفه آب است. وی از امکانات برق، گاز و گردشگری اماکن گردشگری خبر داد و گفت: نرخ اقامت در هتل ها مشروط به افزایش قیمت ها در حال تغییر است. با اجازه وزیر بخشنامه بررسی قیمت ها ابلاغ شد.

وی از هتلداران خواست تا در مورد آنچه می تواند در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود، پیشنهاداتی ارائه دهند.

شالبافیان از بازنگری قانون توسعه گردشگری در ایران خبر داد. «تجدید نظر در این قانون شامل مواردی مانند عوارض شهری، اختلافات، مواردی است که طی سالیان گذشته برای ما ثابت شده است. اگر قانون نداشته باشیم با آن مشکل خواهیم داشت».

معاون گردشگری در خصوص اختصاص سهمیه آرد روغن به هتل ها گفت. «از طریق وزارت جهاد کشاورزی بحث سهمیه بندی ویژه مسکن را پیگیری کرده ام که البته سازمان ها را می طلبد. برای پیگیری این موضوع.”

وی سپس درباره برنامه تشکل های تخصصی صنفی اجرا شده در مجلس گفت. «به محض اطلاع، موضوع حذف گردشگری را پیگیری کردیم. آقای ضرغامی همچنین نوشت که برخی از مواد این طرح باید اصلاح شود تا آسیبی به سازمان های گردشگری وارد نشود. چون با آن قانون همه سازمان ها حذف می شوند، تشکل های جدید ایجاد می شود. نام گردشگری در این طرح ذکر نشده است. با پیگیری وزیر مقرر شد تبصره ای به استثنای تشکل های گردشگری اضافه شود.

شالبافیان به او یادآوری کرد. با پایان برنامه ششم توسعه اتحادیه ها دوباره متولد می شوند، باعث انشعاب می شود، نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.

جمشید حمزه زاده، رئیس اتحادیه هتل داران ایران اما ادامه داد: به هر حال قانون پشت صنف است.

رئیس اتحادیه هتل داران ایران در این نشست درباره انتقاد از نرخ ارز هتل ها گفت. این تعادل نرخ ارز است. خود ساختارهای دولتی ارز خارجی را می گیرند. پس پذیرفته شده است. بیشتر هتل ها متضرر شده اند، ضمن اینکه مدیریت هتل کمترین توجیه را برای سرمایه دارد، باید به نوعی جبران شود تا سرمایه گذاران جدید جذب شوند، بخشی از ارزش هتل ها باید از اینجا بسته شود. این اقدام حتی آژانس ها را فعال می کند، اگر مسافر خارجی با آژانس بیاید قطعا هزینه ها ارزان تر می شود.

انتهای پیام: