عمومیکسب و کار ایرانیان

نحوه نصب ترانسمیتر فشار

خرابی یک فرستنده فشار می تواند پرهزینه و فاجعه بار باشد و حتی مشکلات جزئی می توانند به سرعت در فشارهای بالا به مشکلات بزرگ تبدیل شوند. بنابراین، بیایید به کارهای کوچکی که برای اطمینان از عملکرد طولانی، کارآمد و ایمن ترانسمیتر فشار شما باید انجام شود، نگاه کنیم.

تنظیم بار کامل سیستم بسیار مهم است، اما اگر دستگاه شما به درستی نصب نشود، بی فایده بوده و کار شما به هدر می رود. برای دستگاه های غیرفعال، میدان وزن معنایی ندارد.

برای سنسورهایی با اتصال رزوه ای، از درزگیر یا نوار تفلون استفاده کنید. دقت کنید که نوار در جهت مخالف رزوه ها باشد تا هنگام پیچاندن سنسور در جای خود شل نشوند.

برای جلوگیری از خطاهای نخ، کیسه باید در ابتدای کار با دست بسته شود. اگر نخ ها به درستی قرار داده شوند، کیسه لیز می خورد.

در نهایت، سنسور را در جای خود بیش از حد سفت نکنید. سفت کردن بیش از حد سنسور به دیافراگم فشار وارد می کند و باعث می شود دیافراگم به درستی به فشار پاسخ ندهد و باعث خوانش اشتباه فشار شود.

سنسور را به اندازه کافی سفت کنید تا اتصال ایمن و آب بندی مناسب ایجاد شود.

برای حسگرهای نخ و حلقه، به سادگی سنسور را فشار دهید تا در حلقه کلیک کند. توابع سنسور

نصب صحیح اتصالات ترانسمیتر فشار:

این یادآوری ممکن است غیر ضروری و بی اهمیت به نظر برسد، اما داشتن مفصلی که به درستی و به طور کامل محافظت نشده باشد، در هر کسب و کاری خطرناک است. این اغلب اتفاق نمی افتد، اما این یک خطا ناشی از برچسب یا اطلاعات نامشخص در مورد سنسور است. در صنعت نفت، این یک رویداد فاجعه بار است، به عنوان مثال، زمانی که از اتصال چکشی استفاده می شود.

اگر از چکش استفاده می کنید، مطمئن شوید مهره ای که استفاده می کنید با کد اتصال رشته توصیه شده برای فرستنده مطابقت داشته باشد.

چندین میوه و سبزی وجود دارد که به یک اندازه با هم مرتبط هستند، اما دامنه کاری یکسانی ندارند و در واقع جلسات زیادی وجود دارد که با یکدیگر سازگاری ندارند، خطر بیشتری دارند. .

انتخاب ترانسمیتر فشار

انتخاب فرستنده مناسب برای کاربرد شما نیازمند در نظر گرفتن تعدادی از موارد بسته به نوع ترانسمیتر فشار است.

برخی از رایج ترین مشکلاتی که مشتریان با آن مواجه هستند مربوط به ورودی، سیگنال های خروجی، فشار کیفیت، سازگاری شیمیایی، فشار هوا و انحرافات است.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از این مشکلات وجود دارد:

– نصب ترانسمیتر فشار:

اول، همیشه به یاد داشته باشید که فشار انتقال را روی سیستمی تنظیم کنید که در هنگام نصب تحت فشار نیست. فرستنده‌های فشار عموماً دستگاه‌هایی قوی و بادوام هستند که برای سالم نگه داشتن قطعات صنعتی طراحی و ساخته می‌شوند.

هنگامی که یک فرستنده فشار نصب می شود، می توان آن را برای مدت طولانی با حداقل مراقبت و توجه به حال خود رها کرد. اگرچه این دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق هستند، اما برای اطمینان از عملکرد عالی و طولانی‌مدت خود، به دقت خاصی نیاز دارند.

نقطه اتصال سنسور فشار به گونه ای طراحی شده است که دستگاه را به راحتی در جای خود ثابت کند. ابتدا باید مطمئن شوید که به خوبی در محلی که قرار است نصب شود، قرار می گیرد. این نقاط اتصال برای مبدل های فشار معمولاً NPT یا BSP یک چهارم رشته ها هستند.

در طول فرآیند مونتاژ، مطمئن شوید که سطوح قفل کننده روی فرستنده فشار و نقطه اتصال تمیز و سالم باشند. از ابزار مناسب برای جدا کردن فرستنده روی پیچ یا پیچ استفاده کنید و همیشه آن را روی ساختار دستگاه محکم کنید تا از نشتی احتمالی جلوگیری شود. فشرده سازی نامناسب فرستنده بر عملکرد آن تأثیر نمی گذارد.

همه ترانسمیترهای فشار به دو اتصال نیاز دارند. اتصال مکانیکی و اتصال الکتریکی. همانطور که باید اتصال فیزیکی مبدل را به دقت بررسی کنید، باید پیکربندی الکتریکی آن را نیز قبل از اتصال آن بررسی کنید.

اتصال الکتریکی فرستنده فشار همیشه یک سوکت یا کابل چند طرفه است، بنابراین فرآیند شما باید همان نمودار سیم کشی را برای جفت شدن الکتریکی بین پین ها داشته باشد.

تمام اتصالات الکتریکی داخلی بین اجزای سیستم باید تمیز و سالم باشد.

اطمینان حاصل کنید که یک سیم اتصال زمین مناسب از طریق دو شاخه یا یک کابل محافظ نصب شده باشد و رطوبت از درزها نشت نکند.

اتصالات الکتریکی همیشه یکی از ضعیف ترین قسمت های یک سوئیچ فشار هستند، بنابراین باید مراقب بود که لایه محافظ اتصالات آسیبی نبیند و به پین ​​ها آسیبی وارد نشود. چنین آسیبی می تواند منجر به خرابی کامل یا عدم استفاده از سوئیچ فشار شود.

اکثر ترانسمیترهای فشار با کیفیت دارای منبع تغذیه و پتانسیومتر استاندارد هستند یا دارای سوراخ هایی بر روی صفحه نصب ترانسمیتر هستند. بهتر است سنسور فشار را طوری نصب کنید که بتوان آن را به راحتی با پیچ گوشتی تنظیم کرد.

・روش سیم کشی هنگام نصب ترانسمیتر فشار

شایع ترین منبع خرابی سیستم مربوط به سیم کشی داخلی فرستنده فشار است. این خطا ناشی از نویز ناشی از کوپلینگ الکترواستاتیک و پیکاپ القایی است.

کوپلینگ‌های خازنی با اتصال میدان‌های الکتریکی اطراف کابل‌ها، نویز و سیگنال‌های ناخواسته ایجاد می‌کنند. برای حذف این سیگنال ها، از کابل های محافظ استفاده کنید و فقط یک سر کابل را زمین کنید.

ماشین‌ها، کابل‌های برق، ترانسفورماتورها و دیگر منابع انرژی مانند اینها میدان‌های مغناطیسی ایجاد می‌کنند. این میدان های مغناطیسی قوی منبع نویز هستند که می توانند سیگنال اصلی را مخدوش کنند.

چرخاندن کابل می تواند به جلوگیری از این صدا کمک کند. در چنین مواردی که خط فشار ضعیف به خط فشار قوی نزدیک است، می توان خط فشار ضعیف را در یک لوله فولادی جداگانه قرار داد تا مشکلات زمین کاهش یابد.

برای به حداقل رساندن مشکلات اتصال به زمین، کابل فقط باید در یک نقطه به زمین متصل شود.

– نتایج

هنگامی که تصمیم می گیرید کدام نوع خروجی برای فرستنده فشار شما مناسب است، باید در نظر بگیرید که سیستم کلی به چه چیزی نیاز دارد.

برای سیستم های دمای بالا، ابتدا خروجی میلی ولت در نظر گرفته می شود. برای محیط های صنعتی با منبع تغذیه ثابت، ولتاژ خروجی کافی است و برای کاربردهایی که نیاز به انتقال سیگنال در فواصل طولانی دارند، خروجی 4 تا 20 میلی آمپر مورد نیاز است.

خروجی میلی آمپر مطمئناً رایج ترین سیگنال مورد استفاده در فرآیندهای صنعتی است. خروجی های 0-4mA و 20mA اتصالات دو سیم هستند که منبع تغذیه ولتاژ را تامین می کند و فرستنده جریان را در مدار کنترل می کند تا سیگنال تولید کند. خروجی 4-20 میلی آمپر کمترین تأثیر را بر نویز الکتریکی و مقاومت سیم دارد، بنابراین این فرستنده ها بهترین گزینه در شرایطی هستند که سیگنال باید مسافت های طولانی را طی کند.

خروجی ولتاژ یک روش خروجی ساده است که در بسیاری از سیستم ها استفاده می شود. خروجی های ولتاژ معمولاً 0 تا 5 ولت یا 0 تا 10 ولت هستند که در برابر تداخل الکتریکی آسیب پذیر هستند که می تواند سیگنال را مختل کند و به دلیل مقاومت سیم در فواصل طولانی دچار افت ولتاژ شود.

خروجی میلی ولت معمولاً در سنسورهای ساده و غیر مرکب رایج است. سیگنال خروجی متناسب با سیگنال ورودی (ولتاژ کنترل) است. به دلیل ضعیف بودن سیگنال خروجی، مبدل فشار نباید در محیط الکتریکی پر سر و صدا قرار گیرد و فاصله مبدل و دستگاهی که برای خواندن آن در نظر گرفته شده است باید کوتاه شود. این نوع خروجی تقویت کننده ای در طراحی خود ندارد، زیرا فرستنده ها می خواهند کوچکتر از انواع دیگر خروجی ها باشند و در محیط های خشن تر زنده بمانند.

دامنه فشار

هر فرستنده فشاری که خریداری می کنید به گونه ای کالیبره شده است تا خروجی الکتریکی خاصی را برای یک محدوده فشار خاص ارائه دهد.

شما باید محدوده فشاری که قرار است با آن کار کنید را به دقت در نظر بگیرید و سنسوری با درجه بندی نزدیک به محدوده فشار خود انتخاب کنید. انتخاب سنسوری با محدوده فشار بسیار بیشتر از محدوده مورد نیاز، بر دقت اندازه گیری شما تأثیر می گذارد، همانطور که استفاده از سنسوری با برد بسیار کمتر از محدوده مورد نیاز، خطر اضافه بار (فشار بیش از حد) را ایجاد می کند که می تواند باعث انفجار شود.

افزایش سریع فشار خون یکی از دلایل اصلی فشار خون بالا است. کند شدن ناگهانی حرکت در سیستم، یا افزایش آزاد شدن و افزایش فشار در حین باز و بسته شدن سوپاپ، منجر به مقدار زیادی انرژی می شود که تشخیص آن در مدت زمان کوتاه دشوار است. دیاگرام حفاظتی ناکافی می تواند صدمات جبران ناپذیری ایجاد کند.

بنابراین یک انتخاب عاقلانه این است که یک محدوده فشار را انتخاب کنید که در آن فشار کاری (عملیاتی) حدود 80٪ از مقیاس کامل باشد تا از این مشکل جلوگیری شود.

سازگاری شیمیایی

چه چیزی را اندازه گیری می کنید و آیا با مواد مبدل فشار شما مطابقت دارد؟ (مبدل فشار بالا)

سنسورهای فشار در فرآیندهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه باید حفاظت کافی در برابر مایعات خورنده داشته باشد. این مواد شیمیایی خورنده می توانند به تجهیزات داخلی و خارجی، معمولاً از طریق نشت یا بخار، حمله کنند.

قطعات الکترونیکی در تجهیزات و کابل ها می توانند در معرض خوردگی قرار گیرند که اغلب منجر به خرابی انتقال دینامیک می شود، بنابراین لازم است با کیفیت و کارایی طراحی و انتخاب مناسب، قطعات الکترونیکی داخلی و خارجی را از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی محافظت کرد. مواد در ساخت و ساز .

مطمئن شوید که ترکیب مورد استفاده در ساختار فرستنده فشار انتخاب شده برای فرآیند شما مناسب است.

فضا استرس زا است

فشار بارومتریک که فشار اتمسفر نیز نامیده می شود، نیرویی است که اتمسفر بر یک نقطه معین وارد می کند. این به عنوان فشار هوا شناخته می شود.

نوسانات فشار هوا معمولاً نشانه ای از شرایط آب و هوایی است و همچنین با تغییر ارتفاع و رطوبت تغییر می کند.

فشار اتمسفر تأثیر منحصر به فردی بر حسگرهای چاپ از جمله سنسورهای مطلق و چاپ دارد. اما فشار گیج و فشار خلاء را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

اثر فشار اتمسفر متناسب با فشار سنسور است، به این معنی که می تواند بر دقت فشار پایین تأثیر زیادی بگذارد.

غیرقابل پیش بینی بودن تغییرات فشار اتمسفر می تواند برای تکنسین ها هنگام کالیبره کردن تجهیزات خود بسیار خسته کننده باشد. اگر تغییرات فشار اتمسفر باعث خوانش فشار نادرست شود، در صورت امکان، سیستم باید با یک سنسور انتشار هوا بررسی شود. یک روش مناسب استفاده از سوئیچ فشار دیفرانسیل است. اندازه‌گیری‌ها به‌عنوان تفاوت بین دو مقدار پایه نرمال شده تا فشار بارومتریک ثبت می‌شوند.

فرستنده فشار خارج از کالیبراسیون:

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا ترانسمیتر فشار شما ابتدا خوب کار می کرد اما به تدریج کارایی خود را از دست داد؟

این مشکلی است که به عنوان سرریز شناخته می شود. استرس سنسور تخریب تدریجی حسگرها و سایر اجزا است که می تواند باعث انحراف داده ها از کالیبراسیون اولیه شود.

دلایل این موضوع سال ها تحقیق شده است، اما هیچ دلیل قانع کننده ای برای این خطا پیدا نشده است.

کالیبراسیون مجدد منظم معمولاً راه خوبی برای تحت کنترل نگه داشتن رانش است و “خوانش میدان صفر” به کاهش اثرات رانش بر خواندن فرستنده فشار کمک می کند.