علمی و پزشکی

مهمترین نکات بهداشتی نوروز برای بچه ها

برخی از خانواده ها خاطره تلخی از بچه هایشان دارند که در هنگام خرید تعطیلات در خیابان یا بازارهای شلوغ کنار گذاشته شده اند، گم شده اند یا مشکلات دیگری دارند. ضمناً در شب چهارشنبه سوری یا چهارشنبه آخر سال، والدین باید بسیار مراقب باشند که فرزندان خود را به خطر نیندازند.

* مراقبت از کودکان در خانه تکان دادن. از تمیز کردن شیشه و پنجره تا ظروف شیشه ای خطرناک

یکی از وظایف والدین در روزهای پایانی سال نقل مکان به خانه است.

خطرناک ترین چیز این است که درب تخت را باز کنید، در، پنجره های خانه را تمیز کنید که بچه های سنین مختلف می توانند وارد این مکان ها شوند و خدای ناکرده مشکل دارند، پس هرگز. مطمئن شوید که فرزندتان قد بلندی دارد، به ارتفاع پنجره یا بالکن نرسید، همیشه مراقب حرکات و نظافت فرزندتان باشید، زیرا کودکان همیشه می توانند خود را بزرگ کنند.

جابجایی ظروف شیشه ای از کمد یا کمد برای تمیز کردن به کودکان اجازه می دهد تا خود را لمس کنند، بشکنند و آسیب ببینند. مراقب این وسایل باشید تا به راحتی به دست کودکان نرسد و در صورت بریدگی در دست یا پای کودک، حتماً سریعاً محل آسیب دیده را با یک پارچه تمیز پاک کنید تا خونریزی بند بیاید. به آرامی فشار دهید: سپس او را به کلینیک نزدیک ببرید.

نکته دیگر استفاده از مواد شوینده است که در دسترس بودن آن برای کودکان بسیار خطرناک است، زیرا بسیاری از این پروتئین های قوی، شوینده ها دارای سمومی هستند که از ظاهر تا بوی آن، ظاهر جذاب آنها می تواند کودکان را به استفاده از آنها ترغیب کند. اگر چنین شد بنوشید. فوراً با آمبولانس تماس بگیرید.

برای والدینی که می دانند فرزندشان آلرژی دارد، بهتر است از مواد شوینده مانند وایتکس استفاده نکنند زیرا باعث خس خس، تنگی نفس و سپس حساسیت پوستی می شود. اگر چنین علائم شدیدی را در کودک مشاهده کردید، با آمبولانس تماس بگیرید. اتاق بلافاصله..

* موقع خرید عید مراقب بچه ها باشید

یکی دیگر از مشاغلی که این روزهای قبل از عید نوروز همه دارند خرید و به روز کردن وسایل، خرید غذای نوروزی و آماده شدن برای سفر است. این روزها والدین به قدری مشغول خریدهای ضروری یا غیرضروری هستند که مراقبت از فرزندان ممکن است آنها را غرق کند و آنها را مجبور کند خرید در مراکز خرید شلوغ را فراموش کنند.

اولین نکته این است که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از کودکان تا حد امکان خرید نکنید، اما در صورت مراجعه حتما برای کودکان بالای دو سال ماسک بزنید، مراقب باشید با موسسات دولتی تماس نگیرید. شلوغی نباید باعث غفلت یا از دست دادن فرزندتان شود.

سعی کنید این روزها جواهرات را به فرزندتان آویزان نکنید چرا که افراد سودجو همیشه از کودک آزاری پنهان می شوند. همچنین برای سلامتی کودکان این روزها که سرما و گرما چندان واضح نیست، بهتر است همیشه لباس گرم همراه خود داشته باشید، زیرا هوا قابل اطمینان نیست.

* تعطیلات چشمگیر با کودکان

مهم ترین نکته در بازدید از مکان های دیدنی به خصوص در این روزهای کرونا این است که از بوسیدن نوزاد برای دیدن یا بازدید خودداری کنید. از آنجایی که سیستم ایمنی کودکان ضعیف است، آنها می توانند در هر خطر یا ناقلی آلوده شوند.

علاوه بر بوسیدن، دست دادن در چند سال اخیر کاهش یافته است، و این چیزی است که بزرگسالان باید به آن نگاه کنند، به خصوص در مورد کودکان، به خصوص نوزادانی که بدن آنها بسیار حساس تر است.

همه ما ممکن است با این تغییر عادات غذایی به دلیل تغییرات ناخواسته در خواب، بیداری و تغذیه در نوروز دچار مشکل شویم. بنابراین محدود کنید: خوردن آجیل، شیرینی و میوه برای آنها، از پرخوری کودک خودداری کنید، تنقلات را در خانه در دسترس قرار ندهید.

* نکات ایمنی برای سفر با کودکان

اخیراً گزارشی در مورد نکات کلیدی سفر در سال سوم شیوع ویروس کرونا وجود دارد که می توانید آن را اینجا بخوانید، اما در مورد سفر کودکان و همچنین باید توجه داشت که اگر فرزند شما بیماری خاصی دارد، مطمئن شوید. : قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنید. اطلاعاتی در مورد جایی که می خواهید برای رفع نیازهای فرزندانتان سفر کنید، دریافت کنید.

اگر فرزندتان داروی خاصی مصرف می‌کند، حتماً بیش از مقدار مورد نیازتان دارو همراه داشته باشید، اما نام دارو و مارک آن را نیز بدانید یا آن را روی کاغذ بنویسید تا بتوانید دارو را در داروخانه گم کنید. خدای نکرده عنایت کن

برای شما که فرزند دارید بهتر است به مکان های نزدیک به مراکز درمانی سفر کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید کودک را به مرکز درمانی ببرید. اگر کودک شما مشکل گوارشی یا متابولیک دارد و شما در حال خوردن غذای خاصی هستید، باید آن را به اندازه نیاز همراه خود داشته باشید تا مجبور نباشید غذا را بیرون بیاورید.

غذای فاسد شدنی را با خود نبرید و در رستوران هایی که امتحان کرده اید قبل از اینکه از غذای آنها مطمئن هستید غذا بخورید و در صورت تهیه هر نوع غذا و غذا به مدت استفاده از آن توجه کنید.

اگر در جاده توقف کردید، سعی کنید کودکان را در طبیعت تنها نگذارید، زیرا از خطرات موجود در آنجا، مانند گیاهان یا حیوانات، بی اطلاع هستید؛ رودخانه است یا کانال؟ این به معنای فاجعه و ترس از محیط نیست، بلکه به معنای مراقبت بیشتر از کودکان خارج از خانه است.

اگر با ماشین سفر می کنید، تا زمانی که بچه های 10 ساله در صندلی عقب و کودکان زیر 4 سال روی صندلی ماشین کودک ننشینند، به هیچ وجه کودک خود را روی صندلی جلو قرار ندهید. شیشه ها و قفل های ماشین را بررسی کنید تا کودکان نتوانند آنها را باز کنند.

منبع: فارس