حوادث

مرگ سالیانه 1000 کارگر در ایران به خاطر حوادث ناشی از کار

آزادی:

مصطفی پویاکیان ، عضو دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، در مصاحبه با سرگرمی برای همه اظهار داشت که بیست سال پیش ، در سال 2000 ، 28 اکتبر به عنوان روز امنیت ملی روز آتش نشانی نامگذاری شد. در آغاز جنگ اجباری ، کشتار جمعی آتش نشانان برای خاموش کردن آتش کارخانه فرآوری آبادان با هدف افزایش ایمنی و جلوگیری از حوادث صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله حوادث زیادی در کشور رخ می دهد که منجر به کشته ها ، جراحات و معلولیت های زیادی می شود. او اضافه کرد: “علاوه بر این ، از بین رفتن تجهیزات ، ساختمانها ، مصالح و کالاها همچنین آسیب های مادی زیادی به جامعه وارد می کند.”

وی آتش سوزی را که در یک کلینیک تشخیصی پزشکی در شمال تهران در ژوئیه سال 1999 رخ داد به عنوان یکی از آخرین حوادث این سطح عنوان کرد. حوادث کار در ایران کشته شده است. این تعداد در کنار 16000 مرگ ناشی از تصادفات رانندگی ، تلفات جانی مانند آتش سوزی ، آتش سوزی در فصل سرما و برخی دیگر از حوادث شهری قابل توجه است.

وی ادامه داد ، با اشاره به اینکه آمار ذکر شده جدا از تعداد افرادی است که به دلیل چنین مواردی از آسیب های موقتی و دائمی و از کارافتادگی رنج می برند. علاوه بر این ، بیشتر تولید ثروت ، رنج و ثروت ناشی از قربانیان حوادث ناگوار. تولید ناخالص ملی این کشور به دلیل عدم امنیت از بین می رود. در نتیجه ، مفهوم ایمنی در سالهای اخیر به عنوان کاربرد ایمنی و دانش در زمینه مدیریت مسکن و محل کار به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است: مهندسی از حوادث جلوگیری می کند و آنها را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه سابقه ورود به این حوزه در کشور وجود دارد ، خاطرنشان کرد: کشور ما یکی از کشورهایی است که به دلیل سطح بالای کار ، ترافیک ، منازل و حوادث صنعتی ، باید تا حد امکان از دانش ایمنی بهره مند شود. دانش امنیتی در جهان عنوان علمی رسمی دانشگاهی در اوایل قرن بیستم و با پیشرفت تکنولوژی و صنعت ایجاد شد.

او ادامه داد! “ورود رسمی دانش ایمنی به ایران در سال 1351 با تأسیس دانشکده صنعتی ایمنی و بهداشت شغلی در ایران صورت گرفت که هر دو اکنون بخشی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشت ​​هستند.” در همین راستا ، فارغ التحصیلان این مراکز در زمینه های مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی شغلی و همچنین تکنسین های صنعتی ، در سال های اخیر نقش مهمی در تأمین امنیت محل کار در دوره های تاریخی کشور مانند جنگ اجباری داشته اند.

این متخصص ایمنی و بهداشت شغلی به بهانه روز ملی آتش سوزی و ایمنی در ادامه به مرور مهمترین رویدادهای اجتماعی ، صنعتی و علمی مربوط به دانش ایمنی جمهوری پرداخت. “این لیست ، اگرچه جامع نیست ، اما ممکن است برخی از آن را منعکس کند.” تلاش محققان و صنعتگران کشور برای توسعه و توسعه دانش امنیتی در کشور.