استان ها

مراسم تودیع سرپرست سابق و معارفه سرپرست جدید اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه استان سمنان، در این مراسم که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان و کارکنان اداره کل و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد از زحمات محمدمهدی زینتی سرپرست سابق، قدردانی و محمود فیض به عنوان سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، معرفی شد.

محمد مهدی زینتی سرپرست سابق آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در این مراسم به بیان گزارش عملکرد این اداره کل و اقدامات و فعالیت‌های مرتبط با حوزه مهارت‌آموزی در سطح استان سمنان پرداخت .

محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی و سرپرست معاونت مدیریت و توسعه منابع استانداری سمنان نیز در این مراسم بر ضرورت گسترش و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور و استان تاکید کرد و گفت: تخصیص اعتبار در راستای گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، به عنوان یک سرمایه‌گذاری مؤثر در کشور و استان به شمار می آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی و سرپرست معاونت مدیریت و توسعه منابع استانداری سمنان در ادامه افزود: باید به سمتی برویم که آموزش فنی و حرفه‌ای به موضوع تولی‌گری و سیاست‌گذاری آموزشی تمرکز کند و برای برگزاری دوره‌های آموزشی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نماید .

امیر میمنت‌آبادی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم، با ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان با تشکر از تلاش‌های محمد مهدی زینتی سرپرست سابق این اداره کل گفت: شناخت بسیار مطلوب استاندار و مدیران استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نیز نگاه مطلوب معاون عمرانی استاندار سمنان به حوزه مهارت‌آموزی که آن را سرمایه‌گذاری می‌داند، قطعا حاصل اقدامات و عملکرد بسیار موثر مدیران سابق و اسبق این اداره‌کل است که جای قدردانی دارد.

میمنت‌آبادی افزود: امیدواریم با تصویب نهایی اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن تقویت منابع انسانی و مالی با حفظ و ارتقاء جایگاه سازمان در حوزه سیاست‌گذاری‌های کلان ملی، شاهد توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه اختصاص اعتبار در راستای تجهیز مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای استان سمنان در دور اول سفر ریاست جمهور تاثیر بسزایی در گسترش آموزش‌های مهارتی در سطح استان داشته است گفت: امیدواریم در دور دوم سفر نیز، اعتباراتی جهت رفع نیازهای این حوزه به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان اختصاص یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همچنین خاطرنشان ساخت: درصد قابل توجهی از ورودی کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح کشور، خروجی دانشگاه‌هاست و این حاکی از نیاز این بخش جامعه به تکمیل و ارتقای مهارت جهت جذب در بازار کار است.

محمود فیض، سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این مراسم اظهار داشت: توانمندسازی نیروی انسانی سبب رشد و پیشرفت کشور خواهدشد و در این راستا به همکاری کارکنان ومربیان این اداره‌کل و با بهره‌گیری از تجارب مدیران گذشته و برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های نوین در راستای سیاست‌های سازمانی، تمام تلاش خود را در راستای توسعه کشور به کار خواهیم بست.

شایان ذکر است محمود فیض سرپرست جدید اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، متولد 1351 شهرستان سرخه و دارای کارشناسی ارشد حسابداری است که پیش از این معاون اداری پشتیبانی و فرمانده پایگاه مقاومت کوثر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان بوده است.