مدارک مورد نیاز برای سفر به دبی

دبی بزرگ ‌‌ترین شهر امارات متحده عربی است که به عروس خلیج فارس معروف می باشد. این شهر هر ساله به دلایل بسیاری از قبیل هتل های لوکس و مراکز خرید پر زرق و برق به مقصد مهاجرتی بسیاری از علاقه مندان تبدیل می شود. سفر به دبی مستلزم دریافت ویزای توریستی کشور امارات است و سهولت بیشتری نسبت به مهاجرت های تحصیلی و کاری به این کشور دارد.

ارزانترین ویزای دبی | برای رفتن به دبی پاسپورت لازم است | شرایط ویزای دبی برای دختر

کشور امارات جاذبه ها گردشگری و تفریحی بسیاری دارد، از این رو شناخت این جاذبه ها می تواند در داشتن سفر هدفمند و لذت بخش موثر باشد. بنابراین در این مقاله جهت آشنایی بیشتر علاقه مندان سفر به دبی به معرفی انواع تورهای دبی، مدارک لازم و هزینه سفر به دبی، نحوه خرید بلیت سفر، نحوه دریافت ویزای توریستی، جاذبه های دیدنی دبی، بهترین زمان برای این سفر و همچنین سفر دریایی به دبی پرداخته شده است

تورهای دبی

سفر به کشور امارات و شهر دبی به روش های مختلف هوایی، دریایی و زمینی صورت می گیرد. محبوب ترین روش سفر به دبی، تهیه بلیت هواپیما، دریافت ویزای توریستی و اقدام برای سفر هوایی به این شهر می باشد. لازم به ذکر است که بیشتر پروازهای ایران به دبی به وسیله شرکت ‌های هواپیمایی ماهان، ایران ‌ایر و امارات انجام می ‌شود.

هر تور (tour) یک سفر است که توسط یک گروه گردشگری برگزار می شود. این طور می توان گفت که بیشتر متقاضیان سفر به دبی علاقه مند به شرکت در انواع می باشند. به دلیل امکانات تفریحی و گردشگری موجود در شهر دبی، بیشترین درخواست تور امارات مربوط به این شهر می باشد. لازم به ذکر است که اکثر امور مرتبط با انگشت نگاری ویزای سفر کشورهای مختلف نیز در دبی انجام می‌ شود.

در نتیجه متقاضیان برای ورود به کشور امارات مستلزم دریافت ویزا با مدت اعتبار 14 روز می باشند. در رابطه با خدمات تورهای دبی می توان این طور گفت که در هر پکیج، خدماتی متناسب با قیمت تور و درخواست مسافر، ارائه می شود. بخشی از این خدمات شامل موارد زیر می باشند:

اخذ ویزای دبی

ارائه بلیت رفت و برگشت هواپیما

رزرو اقامت در هتل ‌های 3، 4 و 5 ستاره

ترانسفور رفت و برگشت فرودگاهی

ارائه بیمه نامه مسافرتی

راهنمای محلی

تور لیدر فارسی زبان

در انتها باید گفت که تصمیم ‌گیری در رابطه با بهترین مسیر هوایی برای سفر به دبی، به عهده مسافر است و بسته به موقعیت جغرافیایی متفاوت خواهد بود.

مدارک لازم برای سفر به دبی

به مانند دیگر سفر های خارجی، متقاضیان برای سفر به کشور امارات نیز مستلزم ارائه مدارک مورد نیاز می باشند. سفر به این شهر می تواند مقدمه نیز باشد. مدارک لازم برای سفر به دبی شامل موارد زیر می باشد:

ارائه بلیت رفت و برگشت

ارائه ویزا

ارائه بیمه نامه معتبر مسافرتی

ارائه کارت یا مدرک واکسیناسیون ترجمه شده به زبان انگلیسی برای مسافران بالای 12 سال

همان طور که اشاره شد، یکی از مدارک الزامی برای ورود به دبی، ارائه ویزا می باشد که متناسب با نوع ورود (کاری، تحصیلی، توریستی و…) صادر می شود. به طور کلی برای دریافت ویزای دبی، مدارک زیر مورد نیاز می باشد:

ارائه اسکن رنگی پاسپورت با مدت اعتیار 7 ماهه

ارائه اسکن عکس رنگی پرسنلی با زمینه سفید

ارائه اسکن کارت ملی

ارائه اسکن شناسنامه

ارائه آزمایش های مورد نیاز معتبر

هزینه سفر به دبی

هزینه سفر به دبی شامل هزینه خرید بلیت هواپیما، هزینه اقامت در هتل، هزینه خورد و خوراک و هزینه دریافت ویزای توریستی و تفریحاتی مانند شرکت در  می باشد که در ادامه به هر یک به صورت مجزا خواهیم پرداخت. شرکت ‌های هواپیمایی مختلفی، به ارائه بلیت هواپیما برای پروازهای مستقیم ایران به دبی می پردازند.

قیمت هر بلیت متناسب با کلاس ‌های پروازی انتخاب شده توسط مسافر خواهد بود. به عنوان مثال قیمت بلیت رفت ‌و برگشت دبی در کلاس فرست کلاس به طور متوسط 40 میلیون تومان و قیمت بلیت رفت‌ و برگشت دبی در کلاس اکونومی به طور متوسط 9 میلیون تومان می باشد.

از دیگر موارد موثر در هزینه سفر به دبی، هزینه اقامت هتل‌ می باشد که بسته به نوع اقامتگاه متفاوت خواهد بود. در رابطه با هزینه اقامت در هتل‌ های دبی می توان گفت که به طور میانگین، هتل هایی با قیمت های 1 میلیون تا بیش از ۷ میلیون تومان به ازای هر شبانه روز موجود هستند.

بخش دیگری از هزینه های سفر به دبی مربوط به خورد و خوراک افراد است که به طور متوسط هر وعده غذایی در رستوران های لوکس دبی 3 میلیون و نیم، در رستوان های معمولی 750 هزار تومان و در رستوران های اقتصادی، 350 هزار تومان می باشد. بخش آخر از هزینه های سفر دبی، هزینه های مربوط به تفریح است که میزان آن به نوع تفریح بستگی دارد.

نحوه خرید بلیت سفر به دبی

برای سفر به کشور امارات پس از دریافت ویزای توریستی این کشور، می بایست نسبت به خرید بلیت اقدام نمود. نحوه خرید بلیت سفر به دبی بسته به سایت فروش متفاوت است، اما به طور کلی مسافران برای خرید آنلاین بلیت هواپیمای دبی، باید نسبت به برنامه پروازهای دبی اطمینان داشته باشند. افراد می توانند با مراجه به ، از زمان پروازهای دبی و فرودگاه های مبدا در ایران اطلاع پیدا کنند.

متقاضیان پس از ورود به سایت فروش بلیت هواپیما در قسمت پروازهای خارجی، باید نوع بلیت خود را (بلیت رفت، بلیت رفت و برگشت به دبی) را انتخاب نمایند. در ادامه سایر جزئیات اعم از مبدا، مقصد، تاریخ رفت و برگشت، کلاس پرواز، تعداد مسافران را مشخص کرده و بر روی دکمه جستجوی پرواز کلیک نمایند. در ادامه، نتایج پرواز دبی برای مسافر نمایش داده خواهد شد.

در نتیجه، لیست قیمت پرواز به دبی به ترتیب قیمت شامل اطلاعات ایرلاین، تاریخ و شماره پرواز، ساعت حرکت، مدت زمان پرواز، کلاس پروازی قابل مشاهده خواهد بود. نکته قابل توجه این است که در قسمت ” جزئیات بیشتر این پرواز ” می توان اطلاعات تکمیلی دیگر مانند قوانین بلیت و حمل بار، فرودگاه ‌ها و نوع ایرلاین و… را مشاهده نمود.

نحوه دریافت ویزای توریستی دبی

متقاضیان برای سفر به کشور امارات می بایست نسبت به دریافت ویزای توریستی این کشور اقدام نمایند. به طور کلی این طور می توان گفت که نحوه دریافت ویزای توریستی و تجاری دبی به یک شکل است و تمام مراحل آن غیر حضوری انجام می شود.

کشور امارات یکی از کشورهایی است که متقاضیان برای دریافت ویزای آن مستلزم انتخاب کفیل و کارگزاری ویزای دبی خواهند بود، از این رو نیازی به مراجعه حضوری به سفارت این کشور نمی باشد. نحوه دریافت ویزای توریستی دبی به این صورت است که متقاضیان پس از انتخاب کارگزاری مورد نظر خود، باید فرم ویزای دبی را به ‌صورت آنلاین دریافت نمایند.

سپس نسبت به تکمیل فرم مورد نظر اقدام نموده و آن را پرینت نمایند. در نهایت فرم تکمیل شده را امضا کرده و به همراه سایر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی دبی که پیش تر شرح داده شدند، به کارگزاری ویزا ارائه نمایند. به طور معمول، ویزاهای توریستی دبی بسته به شرایط سیاسی و توریستی، 1 الی 7 روز کاری بعد به متقاضیان اعطا می شوند.

در رابطه با اعتبار ویزای توریستی دبی نیز می توان این طور گفت که انواع ویزاهای توریستی بسته به سینگل یا مولتیپل بودن، ۴۸ ساعت الی ۹۰ روز اعتبار خواهند داشت. این در صورتی است که ویزاهای بلند مدتی نظیر ویزای تحصیلی و کاری تا مدت ۵ سال نیز اعتبار دارند.

شرایط بیمه خودروها برای شرکت‌های مختلف اجاره خودرو لوکس در دبی مختلف است. در زمان رزرو خودرو هر چه بیمه بهتری انتخاب کنید، مسئولیت مالی شما در تصادفات کمتر می‌شود.