عمومی

قاضی و وکیل، دو بال فرشته عدالت

قضات عزیز ،

او مدتی به عنوان یک شهروند در LM تحصیل کرده است ، به مدت دو دهه به عنوان وکیل بعد از خانه صنفی خود ، دومین شخص می داند که من نکات زیر را دارم.

بیشتر همکاران من که در دهه 1970 دانشجوی حقوق بودند ، تصویری زنده را به خاطر می آورند که بدون شک تأثیرگذارترین نماد دادگاه برای آنها است. و شما اجازه پخش مستقیم جلسات دادرسی شهردار در تهران را داده اید تا ما ، که می خواهیم لباس وکیل بپوشیم ، بیشتر و بیشتر تشنه تبدیل شدن به وکیل مدافع شویم. حکم جنابعالی با استاد بهمن کشاورز عنوان قاضی محسن اژه ای و عنوان افتخاری آقای وکیل بر اساس همین دانش: تجربه ارزشمند: وی حضور شما به عنوان عالی ترین مقام قضایی کشور است و برای جنابعالی آرزوی موفقیت می کند . قبل از اینکه در مورد چالش ها و چالش های این روزها صحبت کنم. جامعه حقوقی ، من می خواهم چند نکته را بر اساس وظیفه معمول یک وکیل ، یعنی جستجوی حقوق شهروندان و حمایت از آنها ارائه دهم.

خانمها و آقایان ، مدتی است که موضوع ارایه پرونده های مختومه توسط دادگاه ها ، با در نظر گرفتن بازخورد مثبت و منفی از تعداد پرونده های مختومه در هر ماه ، راهی برای هشدار درباره شروع بحران ایجاد کرده است محراب ، علیرغم تلاش قضات افتخاری. گواه این شرط مقایسه قرارهای رسمی با احکام (عدم رسیدگی ، رد دعوی و غیره) است. با تجهیز دادگستری به یک سیستم الکترونیکی ، ثبت پرونده هایی که با انتصابات انجام می شود آسان است. قضات عزیز بیشتر افراد در دستگاه قضایی معتقدند که دادن دستورات رسمی به این دلیل است ، گرچه تعمیم امکان پذیر نیست ، اما با توجه به تعداد پرونده های قضایی صادر شده در روزهای آخر هر ماه. اثبات چنین ادعایی.

قابل ذکر است که علاوه بر شاکیان ، همکاران اداری – قضایی شما نیز علیرغم تمایل باطنی به عبور از ضمیر وجدان منفی ، به دلیل آمار کم پرونده های بسته شده در نتیجه رقابت ناخواسته برای افزایش آمار ، از این موضوع ناراضی هستند . پرونده های مختومه آغاز شده است ، بنابراین برای روشن شدن این موضوع ، توصیه می شود که به کارشناسانی که به شما سپرده شده اند ، دستور دهید کیفیت دعاوی مربوط به دهه گذشته ، از جمله کیفیت حکم را بررسی کنند. در عوض ، کیفیت را در نظر بگیرید یا بپرسید یک شریک قضایی – اداری در مورد این موضوع. در یک مطالعه میدانی بدون نیاز به شناسایی مخاطب.

مشکل دیگر ارسال پرونده ها به شورای حل اختلاف در صلاحیت دادگاه بهانه ای برای سازش است که گاه داده می شود معنای نادر و ویژه تحت عنوان خواستار سازش بیشتر پرونده هایی که از دفاتر خدمات قضایی به نماینده محترم مجلس ارجاع می شوند با چنین سرنوشتی روبرو می شوند یا پس از یک یا دو جلسه دادرسی در دادگاه ، به دستور رئیس شعبه ، پرونده از آمار خارج می شود. با ارسال دستور مشخص شده به هیئت حل اختلاف ارسال شد.

از پیامدهای منفی مسئله آماریمشتریان موظفند با پرداخت هزینه ای در موسسات ویژه داوری شرکت کنندقبل از ارسال دادخواست ، دفاتر خدمات قضایی مطابق با دستورالعمل های داده شده آنها شاکیان را مجبور به شکایت می کنند برای حضور در داوری ، و موسسه باید دعوت یا پیام متنی را به شاکی ارسال کند تا داوری را بپذیرد. فساد. این فرض که برخی از افراد اطلاعاتی در مورد پرونده ندارند ، غیر از احتمال نقض حقوق افراد ، به دلایل به تعویق انداختن دادرسی ، ترحم و تمایل مردم به تورم پرونده ها و و غیره ، نیز از عواقب چنین تصمیمی است.زیرا بدون استثنا می توان ادعا کرد که کلیه احکام صادره از سوی مراکز داوری در قالب دادخواست ابطال رای داوری به دادگاه ها ارسال می شود که با بررسی سوالات ارسالی و آمار داوری نیز فاقد اعتبار است. که به مرحله اعدام رسیده اند. قابل بررسی است

قضات گرامی ، اکثر شهروندان درگیر در ساخت قراردادهای پیش فروش این سال را می پرسند.کدام مقام مجاز به شرکت های تجاری ، آژانس های املاک و مستغلات اجازه داده است که از اتحادیه املاک و مستغلات به عنوان داور و بدون اطلاع طرفین قرارداد ، اطلاع و شارژ چندین برابر هزینه های دادرسی به نمایندگان ، استفاده کنند؟

اگرچه فلسفه هیئت داوری و حل اختلاف بر اساس اصل تسریع در پرونده استوار است ، اما اصل جابجایی اختلافات خصوصی نشانه توسعه قضایی است ، بپذیرید که برای اجرای این ایده ها به ابزارها و فرصت های ویژه ای نیاز است. امنیت قضایی نیاز به اجرا دارد. برای اهداف مندرج در آن سند ، حداقل موارد ضروری را در این موارد ارائه دهید. تمرکز بر منابع انسانی و سپس فراهم آوردن محیطی مناسب برای دادگستری جمهوری اسلامی ایران. دو دهه تجربه من در دادگستری نشان می دهد که هر یک از شرکای اداری – قضایی شما با سایر ارگانهای دولتی برابر است. آنها تلاش های صادقانه ای انجام می دهند ، گاهی اوقات در شرایط نامساعد ، که هیچ ارتباطی با موقعیت دادگستری آنها ندارد.عالیجناب ، شما یکی از ارگان های دادگستری هستید ؛ شما بهتر می دانید که نمی توان تلاش برای کار در پرونده های مختلف یا مشابه را به صورت کمی تعریف کرد ، شاید دو پرونده در یک پرونده از نظر تلاش و زمان . حقیقت این است که ، از نظر زمان و تلاش ، چند کیلومتر دورتر است که تأکید بر آمار غیرمنصفانه به نظر می رسد.

با توجه به نیاز به جمع بندی سایر موارد بحث برانگیز از زمان محدود جنابعالی ، من زمان مربوطه را ارائه می دهم ، اما موارد تحمیل شده به دفتر حقوقی ،

قاضی عزیز ، این روزها کافی است روزنامه ها و مجلات را مرور کنید تا در برابر حملات گسترده به این نهاد قانونی مقاومت کنید. در واقع ، میزان به چالش کشیده شدن نهاد حقوقی خدمات حقوقی جامعه ایران مورد حمله قرار گرفته است. طرحی برای اصلاح برخی مقررات طرفداری ، برنامه تسهیل تجارت ، تصویب شورای تنظیم مقررات و غیره. که چندین ماه است که یک چالش جدی برای این نوار به وجود آورده است.

عالیجناب ، شما بخوبی می دانید که بیش از یک قرن است که نهاد حقوقی این کشور خدمات ارائه داده ، وظایف حرفه ای خود را بدون فساد جزئی ، بدون یک دولت مستقل انجام داده و یک ریال به دستگاه قضایی تحمیل کرده است. . عدالت وجود دارد احیای حقوق عمومی است. در طول مکالمه اخیر خود ، شما در مورد هموطنان عزیز خود صحبت کرده اید که قادر به بحث در مورد حق وکیل برای وکیل نیستند ، باید توجه داشته باشید هزاران پرونده هر ساله به صورت مشاوره رایگان ، کمک حقوقی ، زیرمجموعه ای پذیرفته می شود ، نه تنها به دلیل تعهد قانونی ، بلکه به دلیل وظیفه اخلاقی ، بدون کوچکترین انتظار. این تعداد خدمات رایگان از همکاران افتخاری من مواردی را که وکلا از قوانین آگاهی دارند مستثنی می کند. و خارج از رویه حمایت از تبعیت – سازش ، وکالت فقط بر اساس روحیه نوع دوستی خدمات را می پذیرد ، حتی گاهی هزینه های دادرسی را نیز به دوش می کشد و غیره.

اغراق نیست اگر بگوییم نمی توان شهروندی را یافت که به دلیل مشکلات مالی و عدم توانایی مالی ، به کانون وکلا مراجعه کرده و از خدمات همکاران من محروم شده باشد.،

گواه این ادعا ، آمار پرونده های قضایی ثبت شده در قوه قضاییه ، حلقه مددکاری ، انجمن حمایت از محکومان ، بهزیستی و سایر م institutionsسسات کمکی است. مدافعان انجمن های مدافعان که با حوادث غیرمترقبه ای مانند سیل و زلزله سرو کار دارند. و همین مسئله در کرونا ، با همراهی هموطنان ، از ارائه خدمات حرفه ای خود دریغ نمی کنند ، اگرچه مشکل رسانه ها با این نهاد مدنی مانع از بروز این اقدامات در رسانه ملی می شود.

این واقعیت که همکاران من در تعطیلات نوروز همراه با اسب های مختلف و با حمایت هموطنان خود در مناطق تحت تأثیر سیل حضور داشتند و دوربین رسانه ملی از ضبط دومین رویداد خودداری کرد. البته رسانه ملی علیه نهاد حقوقی به گونه ای است که هرگز اطلاعاتی در مورد خدمات وکلا کم نمی شود.

با قبول این اعتقاد که وکلا و قضات دو فرشته عدالت هستند ، وکلا و ر headsسای م lawسسات حقوقی قوه قضاییه را حافظ عدالت می دانند ، که تحقق عدالت منوط به احیای حقوق است غیر قابل باور است ، اینکه یکی از این دو مخالف است دیگری. با این حال ، اعلامیه اخیر آیین نامه اجرایی منجر به سو abuse استفاده برخی از رسانه ها به عنوان مبنای حقیقت شده است. از اعمال مقررات اعلام شده در دادگستری خودداری کرد ، در حالی که شما این موضوع را بهتر از دیگران می دانید.

اطاعت از قانون ، حمایت از حق ، اصل اصلی م instسسه حقوقی است ، بدون این دو باور ، معنا و مفهوم وکالت باقی نخواهد ماند ، بنابراین روسای جمعی چنین نهادی همیشه با قانون مغایرت دارند – در هیچ راه در برابر نقض قانون سکوت می کند. ، توصیف موسسه قانون نیست طبیعت باقی نمی ماند. موضوع آیین نامه تصویب اخیر ، مسئله قابل توجهی است که در صورت لزوم توسط همکاران محترم شما مطرح شده است و امیدوارم که شما برای پیگیری وکالت در جهت منافع کانون وکلا ، به روح همکاری و خرد جمعی اعتماد کنید. لایحه استقلال انجمن.

وکیل: