علمی و پزشکی

فیلم | دنا پلاس عجیب دورگه چیست؟

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه، دنا پلاس که بر اساس آخرین بازرسی کیفی خودروهای تولید و مونتاژ داخلی در شهریور ماه بهترین خودروی ساخت ایران است، یکی از خودروهای متنوعی است که در نمایشگاه دستاوردهای خودروهای برقی ارائه شده است. . نمونه اولیه این خودرو که در رده خودروهای تحقیقاتی جدید این شرکت قرار می گیرد در نمایشگاه تهران به نمایش درآمد و اگرچه مشخصات فنی این موتور اعلام نشده است، اما به نظر می رسد بر اساس قدرت موتور; موتور، این همان باتری 30 کیلوواتی است که برای تغذیه رانرهای الکتریکی یا پایه آن استفاده می شود.

ایران خودرو در محصولات برقی خود از باتری های 30 کیلووات ساعتی استفاده می کند که با شارژ کامل می تواند خودرو را تا 220 کیلومتر حرکت دهد. این باتری ها در قسمت پایینی خودرو قرار می گیرند و حجم صندوق عقب را اشغال نمی کنند. با توجه به اضافه شدن باتری، خودروها حداقل 100 کیلوگرم سنگین تر از مدل های بنزینی هستند.

موتور برق ایران خودرو 90 کیلووات ظرفیت دارد که حداکثر قدرت آن حدود 122 اسب بخار است. همچنین گشتاور تولیدی آن برابر با 220 نیوتن متر است که به چرخ های جلو منتقل می شود. باتری های ژنراتور برق تنها در 45 دقیقه با شارژ سریع شارژ می شوند. اما اگر از ولتاژ معمولی استفاده کنید حدود 8 ساعت طول می کشد تا باتری های آن شارژ شود.

4141