عمومیکسب و کار ایرانیان

اکانت پلاس پلی استیشن ps5 و ps4 چیست؟

در دنیای امروز بازی با کامپیوتر، لپ تاپ یا کنسول بازی سن و سال نمی شناسد و در بین گیمرهای حرفه ای می توان از بچه های کوچک گرفته تا پیرمردها و پیرزن ها را پیدا کرد. PlayStation Plus یک اشتراک ماهیانه سونی پلی استیشن است که به شما امکان می دهد بازی های آنلاین و چند نفره را با PS4 و PS5 انجام دهید. خرید اکانت پلاس یک راه امن، مقرون به صرفه و راحت برای لذت بردن از بازی های رایانه ای بیشتر است.

اکانت پلی استیشن پلاس چیست؟

بد نیست اشاره کنیم که گروهی از کاربران با کد پلی استیشن پلاس، کارت پلی استیشن پلاس و گیفت کارت پلی استیشن پلاس، اکانت پلی استیشن پلاس نیز تماس می گیرند. از طرفی وقتی اشتراک پلی استیشن پلاس را در حساب کاربری شبکه پلی استیشن خود فعال می کنید، می توان گفت که ساخت اکانت پلی استیشن پلاس اکنون انجام شده است.

پلی استیشن پلاس چیست و چه کاربردی دارد؟

اشتراک پلی استیشن پلاس سرویسی است که با پرداخت هزینه می توانید آن را برای حساب کاربری خود فعال کنید. این سرویس برای هر دو کنسول PS4 و PS5 در دسترس است. مزیت اصلی این اشتراک امکان انجام بازی های آنلاین است. هر بازی ای که برای کنسول خود خریداری می کنید که بخش آنلاین دارد، ابتدا باید اشتراک PS Plus داشته باشید تا بخش آنلاین را تجربه کنید.

به عنوان مثال، بازی هایی مانند FIFA، It Takes Two یا Uncharted 4 همگی برای حالت چند نفره خود نیاز به یک حساب PS Plus دارند. اما علاوه بر امکان تجربه بازی ها به صورت آنلاین، با خرید یا ساخت اکانت PS Plus، هر ماه 3 بازی رایگان نیز دریافت خواهید کرد و می توانید آن ها را در کنسول خود دانلود کنید. تا زمانی که اشتراک پلی استیشن پلاس دارید، می توانید از این بازی ها لذت ببرید.

علاوه بر این، با پلی استیشن پلاس می توانید از تخفیف های انحصاری که برای مشترکین این سرویس در فروشگاه پلی استیشن در نظر گرفته شده است استفاده کنید و نسخه دیجیتالی بازی ها را با تخفیف بیشتری خریداری کنید.

موارد فوق از مهم ترین ویژگی های اکانت پلی استیشن پلاس بودند که علاوه بر آن ها امکانات دیگری نیز برای مشترکین این سرویس در نظر گرفته شده است:

  • محتوای انحصاری: برخی بازی ها دارای محتوای انحصاری مانند پوسته، اسلحه و لباس های خاص برای مشترکین پلاس هستند.
  • فضای ذخیره‌سازی ابری: با خرید یک حساب پلاس، ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان نیز دریافت می‌کنید که می‌توانید ذخیره‌های خود را روی آن ذخیره کنید و زمانی که به کنسول خود دسترسی ندارید یا کنسول خود را تغییر می‌دهید، فقط وارد حساب کاربری خود شوید و بازی کنید از ذخیره قبلی و اصلی خود بارگیری کنید.
  • اشتراک‌گذاری بازی: کاربرانی که اکانت PS Plus دارند نیز می‌توانند از عملکرد Share Play استفاده کنند. با کمک این قابلیت می توانید صفحه بازی خود را با دوست خود به اشتراک بگذارید، کنترلر را به او بدهید و به او اجازه دهید به جای شما بازی کند یا حتی اگر آن بازی حالت چندنفره آنلاین نداشته باشد، با هم بازی کنید. دوست شما حتی نیازی به خرید آن بازی ندارد.

تخفیف ها و پیشنهاد های ویژه برای خرید اکانت پلاس

شاید منطقی نباشد که یک عنوان بزرگ و پرفروش رایگان باشد، اما این دلیل نمی شود که انتظار تخفیف نداشته باشیم. سونی هر هفته تخفیف های مختلفی را برای بازی های پلی استیشن 4 در نظر می گیرد و این پیشنهادات ویژه فقط برای کاربران پلاس است.

شاید خرید دیجیتالی بازی برای بسیاری از ما مطلوب نباشد، اما زمانی که بازی مورد علاقه ما بین 10 تا 80 درصد تخفیف داده می شود، مقاومت در برابر چنین معامله خوبی آسان نیست.

از تخفیف های هفتگی که بگذریم، تعطیلات مختلف مانند کریسمس، تابستان یا هالووین از دیگر ایام سال است که احتمالا با سیل تخفیف های ویژه بهترین بازی های سال مواجه خواهید شد.

برای مشاهده تمامی تخفیف های فعلی بازی های پلی استیشن 4 می توانید به این لینک مراجعه کنید. همچنین امکان انتخاب محدوده قیمت یا پلتفرم مورد نظر از منوی سمت چپ سایت وجود دارد. به عنوان مثال، اگر هنوز موفق به تجربه بازی ترسناک Resident Evil 7 نشده اید، خرید دیجیتالی بازی با 40 درصد تخفیف ممکن است به صرفه تر از خرید نسخه فیزیکی باشد.

پلی استیشن پلاس چه قیمتی دارد؟

سونی برای آن دسته از گیمرهایی که PS5 و یک حساب پلاس داشته باشند قابلیت‌های بیشتر و اضافه‌تری درنظر گرفته است. اگر شما هر دو این‌ها را دارید اولین قابلیتی که می‌توانید از آن استفاده کنید ویژگی Game Help است. به کمک این ویژگی هروقت که در یک مرحله یا محیط خاص در بازی گیر کرده باشید می‌توانید با فشار دادن دکمه پی اس روی کنترلر، از کنسول کمک بخواهید و به بخش راهنمای آن مرحله دسترسی پیدا کنید.

می‌توانید ببینید باید برای گذراندن مرحله باید چه تاکتیکی اتخاذ کنید، یک شی مخفی را چگونه پیدا کنید و یا چگونه یک باس که مدت زیادی گرفتارش هستید را شکست دهید.

امکانات پلی استیشن پلاس برای دارندگان PS5

سونی برای آن دسته از گیمرهایی که دارای اکانت PS5 و Plus هستند، امکانات بیشتری و اضافی در نظر گرفته است. اگر هر دوی این ها را دارید، اولین ویژگی که می توانید استفاده کنید، ویژگی Game Help است. به کمک این قابلیت هر زمان که در مرحله یا محیط خاصی از بازی گیر کردید می توانید با فشردن دکمه PS روی کنترلر از کنسول کمک بخواهید و به قسمت کمک آن مرحله دسترسی پیدا کنید.

می توانید ببینید که برای عبور از سطح چه تاکتیک هایی را باید اتخاذ کنید، چگونه یک شی پنهان را پیدا کنید یا چگونه رئیسی را که مدت هاست در آن گیر کرده اید شکست دهید.

نکات پایانی

اگر اکانت پلی استیشن پلاس شما در کنسولی فعال است و حساب شما روی حالت اصلی تنظیم شده است، سایر کاربران آن کنسول نیز می توانند از برخی مزایای حساب شما مانند بازی آنلاین یا تجربه بازی های ماهانه رایگان در حساب خود استفاده کنند. .

تخفیف برای اعضای پلی استیشن پلاس در کشورهای مختلف تا حدودی متفاوت است.

قبل از خرید اشتراک پلی استیشن پلاس، باید به کشور حساب کاربری خود توجه کنید. اگر کشور حساب شما آمریکا است، باید پلی استیشن پلاس را برای این کشور (ایالات متحده آمریکا) خریداری کنید و اگر اکانت شما انگلستان است، باید برای این کشور (بریتانیا) اکانت بخرید. البته با توجه به قیمت دلار و یورو در کشور، ایجاد حساب کاربری آمریکایی و خرید اشتراک برای این کشور کمی مقرون به صرفه به نظر می رسد.