عوامل تاثیرگذار بر کپک زدن فرش

یکی از مهم ترین آسیب هایی که ممکن است فرش را تحت تاثیر قرار دهد، کپک زدن آن است. کپک از رطوبت است و به مرور اثرات بدی بر روی فرش می گذارد. وجود کپک به ما نشان می دهد که قارچ های رطوبتی بر روی فرش ایجاد شده است. این قارچ ها مجموعه ای میکروارگانیسم هستند. رشد آن ها در محیط های مرطوب اتفاق می افتد. در صورتی که هوای کافی برای فرش وجود نداشته باشد می تواند بر سلامت و طول عمر آن تاثیرات منفی بگذارد. برای حل این مشکل باید مواردی که باعث کپک زدن فرش می شود را بررسی کنیم.

فرش | قالیشویی

عوامل تاثیرگذار بر کپک زدن فرش

آسیب هایی که از سوی کپک ها ممکن است برای فرش ها به وجود بیاید، یک مسئله جدی و بااهمیتی است که عدم رعایت و عدم توجه  به آن ها باعث بروز خطرات جدی بر سلامتی ما می شود. حساسیت های پوستی، مشکلات تنفسی از جمله مشکلاتی است که ممکن است از قارچ های موجود در فرش به بدن منتقل شود. این مسئله می تواند برای کودکان و افراد مسن خطرناک باشد. قارچ هایی که بر روی فرش پدید می آیند با نام هایی مانند، موس، قارچ ریشه ای شناخته می شوند.

  • هوازی: قارچ هایی که ناشی از کپک می باشد، از هوا به سطح فرش منتقل می گردد. بنابراین هوای محیط داخلی آلوده می شود و کپک بر روی فرش ایجاد می شود.
  • دما: دما هم می تواند بر رشد کپک تاثیرگذار باشد. بنابراین باید یک محیط مناسب برای نگه داری از فرش انتخاب کرد. درواقع دمای معتدل و معمولی یک دمای مناسب برای نگه داری از فرش می باشد. دما یکی از مهم ترین عللی است که باعث رشد کپک می شود و باید به آن توجه داشت.
  • تهویه نامناسب: اگر هوای اتاق در جریان نباشد، باعث بروز کپک می شود. بنابراین سعی کنید که در جایی زندگی کنید که هوای دائم در گردش باشد.

کپک روی فرش را چگونه از بین ببریم؟

بهترین توصیه برای از بین بردن کپک ها، استفاده از خدمات قالیشویی است. تکنیک هایی که به صورت خانگی اجرا می شود ممکن است کار را سخت تر و حتی بدتر کند. از هرگونه اقدام خودسرانه برای تعمیر فرش جلوگیری کنید. اما روش هایی وجود دارد که می تواند تا حدودی پاک کردن کپک را آسان تر سازد. پاکسازی کپک از روی فرش باعث می شود که جلوی بوی نامطبوع آن را بگیرد. در ابتدا سعی کنید هوای خانه را عوض کنید برای اینکار در و پنجره را باز کنید. از شوینده های مناسب برای پاک کردن کپک ها استفاده کنید. استفاده از آن ها باعث می شود که جلوی آسیب دیدن بیش از حد فرش را بگیرد. یکی دیگر از روش هایی که می تواند در این زمینه موثر باشد، قرار دادن فرش در معرض نور خورشید در مدت زمان کوتاه است. این کار باعث می شود که رطوبت کاهش پیدا کند و کپک موجود از روی تار و پود فرش پاک شود. اسپری هایی در بازار وجود دارد به اسم اسپری ضد قارچ که آن هم برای پاکسازی بسیار موثر و کاربردی است.

خدمات قالیشویی آرکا برای پاک کردن کپک فرش

قالیشویی آرکا تهران یکی از به روز ترین قالیشویی های تهران است که می تواند برای پاکسازی و تعمیرات انواع فرش ها خدمات بسیار متنوعی را از خود ارائه کند. در صورتی که مشکلاتی در این زمینه دارید و یا می خواهید خدمات شستشو انواع فرش را دریافت کنید با قالیشویی آرکا در ارتباط باشید.