عمومیکسب و کار ایرانیان

علت خاموش شدن یهویی جاروبرقی

علت خاموش شدن جاروبرقی چیست؟

شاید برای شما نیز شرایطی بوجود آمده باشد که در حین تمیز کردن منزل، جاروبرقی در حین کار کاملا ناگهانی خاموش شود! بدون شک تجربه این شرایط اصلا خوب نیست، مخصوصا اگر عجله داشته باشید. اما چیزی که در این شرایط اهمیت دارد این است که علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی در حین کار چیست؟ آیا خاموش شدن ناگهانی آن نشان دهنده سوختگی موتور و قطعات مهم است یا با تعمیر جزئی می توان مشکل را برطرف کرد؟ آیا این مشکل را می توان بدون مهارت در انجام داد یا تخصص لازم دارد؟ با توجه به دلایل متعددی که در رخ دادن این مشکل وجود دارد، لذا نمی توان جواب قطعه و ثابت برای تمام این سوالات ارائه داد.

با توجه به دقت و دانش فنی کارشناسان ما، هدف ما این است که دستگاه شما پس از تعمیرات بهترین عملکرد و کارایی را ارائه دهد. ما به استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت اعتماد داریم و با ارائه خدمات تعمیراتی در محل، اطمینان می‌دهیم که مشکلات دستگاه شما به سرعت و به بهترین شکل ممکن رفع خواهند شد. همچنین، با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای و ارائه خدمات پس از فروش، ما به دنبال ارضای کامل نیازها و تامین رضایت مشتریان محترم خود هستیم. به ما اعتماد کنید تا بهترین خدمات تعمیر جاروبرقی ال جی در اصفهان  را به شما ارائه دهیم و دستگاه شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حالت ایده‌آل بازگردد.

1- روشن بودن طولانی مدت جاروبرقی : روشن بودن طولانی مدت جاروبرقی و استفاده مداوم و بدون وقفه آن، باعث میشود تا به موتور فشار زیادی وارد شود و بدنه و سایر قطعات داخلی آن داغ شوند. برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به دستگاه و قطعات داخلی آن، در صورت داغ شدن بیش از اندازه بدنه ممکن است جاروبرقی در حین کار خاموش شود. به همین علت به صورت استاندارد باید هر 15 دقیقه یک مرتبه جاروبرقی را برای چند دقیقه خاموش کنید تا استراحت کند.

2- خاموش شدن جاروبرقی به علت خرابی ترموستات : همان طور که اشاره شد، در صورت گرم شدن بیش از اندازه بدنه جاروبرقی، به صورت ناگهانی خاموش میشود. ترموستات قطعه ای بسیار مهم و کاربردی در جاروبرقی می باشد که در صورت تشخیص افزایش دمای بدنه و سایر قطعات درون دستگاه به برد اطلاع رسانی نموده و باعث خاموش شدن ناگهانی آن میشوند. در برخی از مواقع ممکن است دمای درون دستگاه بالا نباشد، اما ترموستات به اشتباه تشخیص داده و به همین علت خاموش شدن جاروبرقی در حین کار رخ می دهد. برای رفع این مشکل ابتدا باید ترموستات بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

3- پر بودن کیسه جاروبرقی : پر بودن کیسه جاروبرقی مشکلات بسیار زیادی را به همراه دارد. به عنوان مثال و خاک دادن آن و حتی خاموش شدن ناگهانی دستگاه می تواند به دلیل پر بودن کیسه آن رخ دهد. بعد از پر شدن کیسه جاروبرقی فشار بسیار زیادی به موتور وارد شده و داغ میشود و به همین دلیل دستگاه خاموش خواهد شد. به صورت مرتب باید کیسه را تعویض کنید تا طول عمر جاروبرقی نیز افزایش پیدا کند و با مکش بالا نظافت را انجام دهد و خیالتان بابت خاموش شدن های ناگهانی آن نیز راحت شود.

4- قطع بودن جریان برق : از رایج ترین مواردی که می توان به عنوان علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار در نظر گرفت، قطع شدن برق است. قطع و وصل شدن برق متاسفانه آسیب های زیادی به وسایل الکتریکی وارد می کند، اما در روزهای گرم سال به وفور با این موضوع مواجه میشویم. اگر جاروبرقی ناگهانی خاموش شد، قبل از هر اقدام دیگری ابتدا بررسی کنید که آیا برق ساختمان وصل است؟ فیوز نپریده است؟

5- مسدود شدن لوله جاروبرقی : متاسفانه در بسیاری از مواقع به استانداردها در استفاده از وسایل توجه نمی کنیم و به عنوان مثال ممکن است هر نوع زباله و کثیفی را بخواهیم با جاروبرقی تمیز کنیم. ورود تکه های بزرگ نایلون، کاغذ و پارچه و موارد مشابه باعث انسداد لوله جاروبرقی میشود و هوا براحتی در دستگاه جریان نخواهد داشت. مسدود شدن لوله جاروبرقی برای مدت طولانی فشار زیادی را به موتور وارد نموده و بدنه دستگاه داغ شده و در نهایت خاموش میشود. لوله خرطومی و سایر قسمت ها را به صورت مرتب تمیز کنید تا مسیر عبور زباله ها دچار گرفتگی نشود.

6- کثیف شدن فیلتر جاروبرقی : دیگر دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی، کثیف بودن سطح فیلتر آن است. با گذشت زمان و استفاده از جاروبرقی برای طولانی مدت، سطح فیلتر با گرد و غبار زیادی انباشته شده و مسدود میشود. در حالت استاندارد باید هر شش ماه یک مرتبه فیلتر جاروبرقی تعویض شود تا لایه های گرد و غبار از روی آن پاک شده و هوا به خوبی درون دستگاه جریان داشته باشد.

3- خراب بودن سیم جمع کن جاروبرقی : مانند سایر وسایل الکتریکی، در جاروبرقی نیز ممکن است با مشکل قطع شدن سیم برق آن مواجه شویم. قسمت انتهایی کابل برق جاروبرقی به دلایل مختلف ممکن است از جای خود خارج شده و برق به موتور انتقال پیدا نکند و دستگاه خاموش شود. بدنه جاروبرقی را باز و سیم جمع کن را بررسی کنید تا از وصل یا قطع بودن قسمت انتهایی کابل مطمئن شوید.

8- خرابی برد جاروبرقی : در جاروبرقی های نسل جدید تمام فرمان ها از طریق برد به سایر قطعات داخلی ارسال میشود. به همین دلیل اگر برد دچار اختلال و خرابی شود، سایر بخش ها نیز با مشکل مواجه خواهند شد. لذا می توان خرابی برد را یکی از دلایل مهم خاموش شدن جاروبرقی در حین کار در نظر گرفت که رفع آن نیاز به تخصص دارد.

9- کوچک شدن زغال جاروبرقی : درون جاروبرقی چند قطعه زغال وجود دارد که نقش مهمی در روشن و خاموش شدن موتور و فعالیت آن دارند. در صورت کوچک شدن یا شکستگی هر یک از این تکه زغال ها، عملکرد دستگاه با اختلال مواجه میشود. توجه داشته باشید که در صورت کوچک شدن این زغال ها، ممکن است برق به درستی به موتور انتقال پیدا نکند و جاروبرقی به طور ناگهانی خاموش شود.

10- خاموش شدن جاروبرقی به علت تنظیمات اشتباه : اگر جاروبرقی دارای تنظیمات تایمر می باشد، به محض خاموش شدن دستگاه بهتر است بررسی کنید که اشتباهی در آن رخ نداده است؟ اشتباه در تنظیمات تایمر باعث میشود جاروبرقی به طور ناگهانی خاموش شود و براحتی می توان این مشکل را با تنظیم مجدد حل کرد.

11- خراب شدن دکمه خاموش و روشن : با گذشت زمان و طولانی شدن عمر جاروبرقی یا وارد شدن ضربه های سنگین به بدنه آن، ممکن است دکمه های خاموش و روشن آسیب ببینند. لذا اگر جاروبرقی در حین کار خاموش میشود، بررسی کنید که آیا دکمه ها سالم هستند یا خیر؟ علاوه بر موارد فوق، بررسی کنید که آیا پریز برق سالم است؟ کابل برق جاروبرقی اتصالی ندارد؟ نوسانات برق ساختمان ایده آل است؟ سایر قطعات داخلی جاروبرقی سالمند؟

علت خاموش شدن جاروبرقی ال جی

ال جی از برندهای معروف در زمینه تولید لوازم خانگی بوده و جاروبرقی از جمله محصولات آن محسوب میشود. علت خاموش شدن جاروبرقی ال جی ناگهانی و در حین کار می تواند قطع شدن برق ساختمان، مشکل در کابل و سیم جمع کن، خرابی برد و دکمه های روشن خاموش و همچنین پر بودن کیسه آن باشد. در شرایطی که قطعاتی مانند برد دستگاه خراب است و به همین دلیل خاموش میشود، بهترین کار تماس با تیم های می باشد. چون این قطعات بسیار پیچیده بوده و با دانش بالا باید عیب یابی و تعمیر شوند.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بوش

جاروبرقی های بوش دارای قابلیت های بسیار زیادی بوده و بر اساس شرایط می توان تنظیمات آن را انجام داد. یکی از رایج ترین علت های خاموش شدن جاروبرقی بوش حین کار، تنظیم اشتباه تایمر آن است. علاوه براین، بررسی کنید که آیا کیسه جاروبرقی پر است یا خیر؟ در صورت خرابی قطعات داخلی دستگاه بهترین کار توسط تعمیرکار متخصص می باشد.

علت خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ

مانند سایر برندها، علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ می تواند هر یک از موارد زیر باشد:

  • قطع شدن برق ساختمان
  • خرابی سیم جمع کن
  • اتصالی داشتن کابل برق
  • پر بودن کیسه جاروبرقی
  • مسدود بودن فیلتر
  • مسدود بودن لوله های جاروبرقی
  • روشن بودن بیش از اندازه آن
  • خرابی برد

اگر با بررسی موارد بالا موفق مشکل برطرف نشد، کافیست با تعمیرکاران تکنوپشتیبان تماس بگیرید تا را با قطعات اصلی در محل انجام دهند.

علت خاموش شدن جاروبرقی پاناسونیک

اگر در حین استفاده از جاروبرقی پاناسونیک به طور ناگهانی خاموش شود، در مرحله اول بررسی کنید که آیا برق ساختمان وصل است یا خیر؟ در صورت وصل بودن برق سایر موارد از قبیل پر بودن کیسه جاروبرقی، کثیف بودن فیلتر، گرفتگی لوله و غیره را بررسی کنید. نکته بسیار مهم اینکه، بررسی کنید که آیا جاروبرقی برای مدت طولانی روشن بوده است و بدنه دستگاه گرم است؟ در صورت روشن بودن طولانی مدت دستگاه، کافیست به آن فرصت دهید تا مجدد سرد شود تا بتوانید آن را روشن کنید. برای بررسی وضعیت قطعات داخلی می توانید با افراد متخصص در زمینه تماس بگیرید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.