فرهنگ و هنر

عشق اسلامی ندوشن به ایران بسیار آموزنده بود

مدیر خانه کتاب و ادبیات ایران درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن را تسلیت گفت.

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در متن پیام علی رمضانی آمده است: ادبیات. استاد محمدعلی اسلامی ندوشن در عمر طولانی و پربرکت خود آثار ارزشمند فراوانی خلق کرده است، مطالعه شرح حال و سفر، نثر ادبی، ترجمه، مقاله، مقاله، تحقیق در همه زمینه های ادبی، بهترین بود.

نثری شیرین و پرشور داشت که آن را به نسل جوان می آموخت، آثارش درباره شاهنامه و مثنوی راه را به علاقه مندان نشان می داد. در کنار این همه لطف و غرور، عشق او به ایران و سرنوشت ایران بسیار آموزنده بود. تسلیت واقعی درگذشت بزرگانی چون دکتر اسلام ندوشن ادامه این راه است، آن عشق به ادبیات ایران و ایران.»

محمدعلی اسلامی ندوشن در سال 1304 در شهر ندوشن یزد به دنیا آمد و در 25 اردیبهشت 1401 در کانادا درگذشت. وی فارغ التحصیل رشته حقوق بین الملل از فرانسه، استاد سابق دانشگاه تهران بود و در آنجا علاوه بر دروس حقوق، به تدریس نقد ادبی، سخنرانی و ادبیات تطبیقی ​​نیز پرداخت. اسلامی ندوشن سال ها به تحقیق در آثار علمی و ادبی ایران، ترجمه آثار نویسندگان جهان پرداخته است و آثار او به صورت کتاب در بیش از 50 جلد در زمینه های مختلف اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.

از جمله کتاب های محمدعلی اسلامی ندوشن می توان به «داستان بی پایان حافظ»، «چهار گوینده صادق ایران»، «تأملی در حافظ»، «زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه»، «قصه های داستان»، «سایه» اشاره کرد. «جهان ایران از منظر شاهنامه»، «نامه به نامه»، «ایران را فراموش نکنیم»، «به دنبال سایه هما»، «ذکر بحث حقوق بشر در جهان سوم». “بیا به سخنرانی ها گوش کنیم” ایران و تنهایی اش “ایران” چه حرفی برای گفتن دارد؟ “دیدن دیگران”، “گوش دادن به دیگران”، “لباس های جهان بینی” و “صداها و تصاویر”.

انتهای پیام: