اجتماعی

ضریب بالای افسردگی و اضطراب در جامعه

در طول هفته سلامت روان ، معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی و سازمان مشاوره کشور ، با بیان اینکه ضریب افسردگی و اضطراب در جامعه بالا است ، گفت: این امر باعث افراد مبتلا به اختلالات مانند افسردگی ، اضطراب ، خشونت خانگی و … شده است.

امین رفیعی پور در مصاحبه با سرگرمی برای همه ، وی با اشاره به اینکه سلامتی از راه های مختلف شناخته می شود ، گفت: به طور کلی ، سازمان بهداشت جهانی بهداشت و سلامت را به جنبه های روانشناختی ، اجتماعی و جسمی و همچنین مراقبت از سلامتی در مرزهای خود تقسیم کرده است.

این روانشناس بهداشت ادامه داد. یکی از مهمترین ارکان سلامت ، سلامت روان است. علاوه بر این ، ما نمی توانیم سلامت روان را از سلامت جسمی و بهداشت اجتماعی جدا کنیم ، بنابراین همه عناصر بهداشت جسمی و بهداشت اجتماعی به طور کلی سلامت روان را تعریف می کنند ، بنابراین یک فرد سالم ، جسمی ، روانی و اجتماعی در سلامت کامل و روحیه خوب است : لذت بردن!

او اضافه کرد. “فردی که از سلامت روانی خوبی برخوردار است می تواند مشکلات را بهتر حل کند – با تاب آوری ، مدیریت استرس ، کنترل خشم ، مهارت های زندگی می تواند با مردم بهتر برخورد کند.”

به گفته رفیعی پور ، هر منطقه از سلامتی تحت تأثیر قرار گیرد ، می تواند بر خلق و خوی افراد نیز تأثیر بگذارد ، بنابراین وقتی سلامت جسمی ما درگیر باشد ، ابعاد ذهنی ما نیز درگیر می شود ؛ همه عوامل اجتماعی مانند شرایط اقتصادی جامعه از نظر اجتماعی دچار چالش می شوند. نداشتن سبک زندگی سالم ، کمبود مهارت های زندگی و … می تواند بر سلامت روان افراد تأثیر بگذارد.

این روانشناس معتقد است وقتی می توانیم مهارت های زندگی دانش آموزان را در مدرسه بیاموزیم ، از نظر روانشناسی می توانیم جامعه سالم تری داشته باشیم.

وی در پایان گفت: “ما باید مقاومت افراد جامعه را افزایش دهیم تا آنها بتوانند مسائل را با اصول بهتر مانند افرادی كه مدیریت خشم ، مدیریت استرس و مهارت دارند ، مدیریت كنند.” آموزش های آنلاین را برای حل بهتر مشکلات ارائه دهید.

انتهای پیام: