اجتماعی

شهردار تهران زودتر لایحه احیای بافت فرسوده با رویکرد جنوب شهر تهران را ارائه کند

رئیس کمیته بهداشت محیط و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بافت فرسوده بحرانی جدی برای پایتخت است، گفت: شهردار تهران باید در اسرع وقت لایحه احیای بافت فرسوده را ارائه کند. نزدیکترین فاصله ممکن به جنوب تهران.

به گزارش سرگرمی برای همه، مهدی پیرهادی وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و ارتقای سلامت جسمی و روانی باید به احیای بافت فرسوده توجه جدی شود، گفت.

او ادامه داد. قطعاً باید برنامه‌ریزان، شهردار تهران، پیشگیری از بحران را جدی بگیرند، زیرا هرچه خسارات احتمالی ناشی از بحران‌هایی مانند سیل و زلزله را کاهش دهیم، مدیریت آن در زمان بحران آسان‌تر می‌شود. برنامه ریزی برای جلوگیری از این گونه بحران ها بدون کاهش خسارات مالی، تلفات انسانی را کاهش می دهد که مهم ترین آن است.

پیرهادی بیان کرد: شهردار تهران هر چه سریعتر لایحه احیای بافت فرسوده را به شورای شهر ارائه کند.

رئیس کمیته بهداشت محیط و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه احیای بافت فرسوده در محور جنوبی خیابان انقلاب اسلامی باید در دستور کار شهردار تهران قرار گیرد، تصریح کرد. این موضوع باید چندین بار به ساختمان های محدوده زیر محور خیابان انقلاب ارسال شود تا برای تصویب به شورای بزرگان ارائه شود تا مرحله جدیدی از مرمت بافت فرسوده پایتخت انجام شود.

پیرهادی درباره لزوم توجه به بافت فرسوده در نقاط مختلف پایتخت گفت. سرمایه گذاران مسکن در پایتخت عمدتا علاقه مند به سرمایه گذاری در شمال تهران هستند، ضمن توجه به مناطق جنوبی تهران با در نظر گرفتن اینکه: در این مناطق عمدتاً بافت فرسوده وجود دارد، نیاز بیشتری دارد، اما متأسفانه به دلیل عدم جذابیت برای سرمایه گذاران، با بی رغبتی آنها مواجه شده ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه بافت فرسوده یک بحران جدی برای پایتخت است، تصریح کرد: «برنامه ریزی با رویکرد پیشگیرانه ضروری است، در غیر این صورت بروز بحران های احتمالی در تهران آسیب های جبران ناپذیری به شهر وارد می کند. و شهروندانش ..

وی با تاکید بر فرسودگی محور جنوبی خیابان انقلاب گفت. «شهردار تهران باید تسهیلات مناسب، بسته های تشویقی، تغییراتی در قوانین مربوط به شهرسازی را از طریق دستگاه های ذی صلاح در اسرع وقت انجام دهد تا شهروندان بتوانند. بافت فرسوده این منطقه را احیا کنیم.» تشویق شوید: اقدام کنید.

پیرهاد نتیجه گرفت. تجربه چند سال گذشته نشان داده است که بی توجهی به بافت های فرسوده و عدم نصب بسته های تشویقی در حوزه بافت های فرسوده موجب تحرک و نوسازی آن بافت ها نمی شود.

انتهای پیام: