اقتصادی

سفر باهواپیما نباید به یک سفر لوکس تبدیل شود/ ایرلاین ها حقوق مردم را زیر پا گذاشته‌اند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تصمیم گیری در خصوص تعیین نرخ بلیت هواپیما باید توسط یک گروه کارشناسی صورت گیرد تا هم حقوق مصرف کننده رعایت شود و هم حقوق ایرلاین‌ها در نظر گرفته شود.

کمال حسین پور در گفت وگو با سرگرمی برای همه، با اشاره به تلاش ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، بیان کرد: در هر حوزه ای برای تعیین قیمت باید یکسری قوانین مشخصی حاکم باشد. متاسفانه آنچه که خیلی مورد گلایه است، تصمیمات یکباره ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیت ها است. این تصمیمات یکباره و در زمان های دلخواه است که جای اعتراض دارد. اگر یک گروه خاص کارشناسی نشسته و متناسب با حقوق ایرلاین ها و حقوق مصرف کننده قیمت تعیین کنند هیچ اشکالی ندارد.

نمی شود هر ماه قیمت بلیت هواپیما را تغییر داد

وی در ادامه اظهار کرد: اینکه هر ماه ایرلاین‌ها قیمت بلیت را افزایش دهند و بعد دادستانی وارد شود، سپس نماینده ایرلاین ها اعتراض کند در شان وزارت راه و شهرسازی و مردم ما نیست. تصمیم گیری برای افزایش قیمت هر کالایی نیز معمولا سالی یکبار صورت می گیرد. اینگونه نیست که هر روز یک قیمت برای بلیت هوایپما تعیین شود. هر گونه تغییر در قیمت ها باید با کار کارشناسی صورت گیرد.

دولت باید در طول یک سال قیمت بلیت هوایپما را ثابت نگهدارد

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید شرایط اقتصادی مردم نیز در نظر گرفته شود. نباید سفر با هواپیما را به یک سفر لوکس تبدیل کرد. باید به نحوی قیمت گذاری کرد که یک کارمند یا یک دانشجو یا یک فرد بیمار نیز بتواند از هواپیما استفاده کند. حداقل این دست دولت است که قیمت بلیت هواپیما را در طول یکسال ثابت نگهدارد.

انتهای پیام