سرگرمی برای همه؛ رسانه ای بدون حاشیه با رسالت اطلاع رسانی دقیق و امیدآفرین

اطلاع رسانی | سرگرمی

سرگرمی برای همه/اصفهان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: خبرگزاری سرگرمی برای همه سعی کرده است در مواجهه با اتفاقات پیرامونی کاملاً حرفه ای عمل کند و رفتارهای حرفه ای و بدون حاشیه یکی از نکات برجسته آن است. به نظر می رسد که اگر سایر رسانه ها و خبرگزاری ها این روش را در دستور کار خود قرار دهند میزان نشاط و امیدبخشی ناشی از این رفتار حرفه ای به طور کامل در مخاطب ایجاد خواهد شد.

غلامرضا مالکی در گفت وگو با سرگرمی برای همه و با اشاره به ۱۶ آذر سالروز تأسیس بیست وپنجمین سالروز تاسیس خبرگزاری سرگرمی برای همه اظهار کرد: از آنجایی که خبرگزاری سرگرمی برای همه یک مجموعه رسانه ای با هویت و گفتمان دانشجویی است به نظر می رسد که این رسانه تلاش کرده تا با درک زیست بوم خاص خود ارتباطی منطقی و معنادار بین قشر فرهیخته دانشجویی و دانشگاهی با سایر اقشار جامعه برقرار کند. دانشگاه به عنوان یک نهاد اثرگذار در جامعه و دانشجوی آگاه به عنوان یکی از مهمترین ارکان آن می تواند با استفاده از رسانه ای تخصصی و اختصاصی همچون سرگرمی برای همه نقش مهمی در ارتقای آگاهی های علمی سیاسی و اجتماعی ایفا کند.

وی افزود: خبرگزاری سرگرمی برای همه با توجه به امکانات موجود و به رغم جوان بودن در این مسیر موفقیت های چشمگیری کسب کرده است. به اعتقاد من تنوع فعالیت های خبرگزاری سرگرمی برای همه یکی از رموز موفقیت این رسانه بوده که موجب شده گستره فعالیت های آن در حوزه های مختلف به صورت عینی قابل مشاهده باشد. وقتی که این خبرگزاری در هدف گذاری بلندمدت خود فعالیت در تمام شئون مختلف همچون علم فناوری سیاست اقتصاد فرهنگ هنر اجتماع و ورزش را پیش بینی کرده است نشان از این دارد که با رعایت اصول کلی همچون سرعت و دقت در انتشار اخبار سعی در آگاهی بخشی همه جانبه در زمینه های مختلف دارد. به همین دلیل و با توجه به شعب استانی سرگرمی برای همه این رسانه توانسته است فراگیری و تاثیرگذاری خود را در سراسر کشور نشان دهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان ادامه داد: به نظر من مخاطب شناسی و تهیه برنامه و خبر متناسب با خواست نیاز و علایق مخاطب یکی از مسائلی است که خبرگزاری سرگرمی برای همه به خوبی به آن توجه داشته است. وقتی که خبری متناسب با نیاز جامعه هدف تنظیم شود قطعاً فراگیری آن بسیار بیشتر خواهد بود. جدا از مخاطب شناسی بستری که برای انتقال خبر به مخاطب استفاده می شود نیز موضوعی مهم است. گاهی اوقات انتقال مفاهیم می تواند از طریق پادکست فیلم عکس و گرافیک انجام شود که این مورد در سرگرمی برای همه به طور شایسته ای مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این داشتن اهداف منطقه ای در کنار اهداف کلان کمک زیادی به موفقیت این رسانه کرده است. هر استان اخبار مرتبط با حوزه خود را به صورت تخصصی پیگیری و در واقع کار می کند که این نیز به عنوان یکی از دلایل موفقیت خبرگزاری سرگرمی برای همه محسوب می شود.

مالکی گفت: در طول ربع قرن فعالیت های خبرگزاری سرگرمی برای همه قطعاً نقاط قوت متعددی را می توان مطرح کرد اما اگر بخواهم مهمترین آن ها را اشاره کنم شاید دو یا سه نکته پررنگ از دید من موجب موفقیت این رسانه شده است. اولین نکته نگاه ویژه ای است که سرگرمی برای همه به جهاد تبیین دارد. این نگاه ویژه شاید مهم ترین ویژگی خبرگزاری سرگرمی برای همه باشد. زمانی که این خبرگزاری تأسیس شد رهبر معظم انقلاب توصیه ای به دست اندرکاران این مجموعه داشتند و آن ها را به تهیه اخبار خوب مفید و امیدآفرین دعوت کردند. اخبار مرتبط با موفقیت ها و پیشرفت های دانشگاه و جامعه دانشگاهی باید شادی آفرین و امیدبخش باشد و به نظر می رسد که خبرگزاری سرگرمی برای همه در این زمینه موفقیت نسبی داشته است.

وی اضافه کرد: دومین نکته بی حاشیه بودن سرگرمی برای همه است. این خبرگزاری سعی کرده است در مواجهه با اتفاقات پیرامونی کاملاً حرفه ای عمل کند و رفتارهای حرفه ای و بدون حاشیه یکی از نکات برجسته آن است. به نظر می رسد که اگر سایر رسانه ها و خبرگزاری ها این روش را در دستور کار خود قرار دهند میزان نشاط و امیدبخشی ناشی از این رفتار حرفه ای به طور کامل در مخاطب ایجاد خواهد شد. در صورتی که نقدی هم نسبت به موضوعات مختلف مطرح می شود این نقد به دلیل نیت صادقانه و بدون سیاست زدگی در پشت آن معمولاً پذیرفته خواهد شد. نقطه قوت سوم خلاقیت و نوآوری در تهیه خبر است که به طور معمول در سرگرمی برای همه مشاهده می شود. این رسانه بسترهای مختلفی برای انتقال پیام به مخاطب همچون فیلم عکس پادکست و گرافیک به کار می برد. این امر ریشه در مخاطب شناسی دارد و خبرگزاری سرگرمی برای همه سعی می کند اخبار را متناسب با ذائقه و علایق مخاطبین خود تهیه و ارائه دهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان اظهار کرد: به نظر می رسد که در عصر حاضر توجه بیشتر به تکنولوژی در تمامی حوزه ها از جمله حرفه خبرنگاری و کار خبرگزاری ها دستخوش تحولات عمیقی قرار داده است. هوش مصنوعی واقعیت های مجازی افزوده از جمله موضوعاتی هستند که خبرگزاری سرگرمی برای همه باید برای حضور جدی و اثربخش تر از گذشته حتماً برنامه ریزی کند. این خبرگزاری به کمک خبرنگاران دانا و هوشمند خود می تواند همچنان در صدر عرصه خبررسانی قرار بگیرد. نکته مهم در این زمینه این است که برای استفاده هوشمندانه از تکنولوژی نیاز به تربیت خبرنگاران تخصصی ماهر و آشنا با این ابزارها به عنوان یکی از اولویت های اساسی باید مد نظر قرار گیرد.

مالکی گفت: توجه ویژه به هوش مصنوعی تبیین و به کارگیری آن در رسانه های تعاملی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. به نظر می رسد که این موضوع باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد. هدف گذاری و برنامه ریزی راهبردی مبتنی بر عصر دیجیتال یکی از موضوعات بسیار مهم است که می تواند موجب موفقیت هر مجموعه از جمله خبرگزاری ها شود. در صورتی که به این مسئله توجه نشود و با توجه به رشد سریع و برق آسا در استفاده از هوش مصنوعی ممکن است از عرصه رقابت حذف شویم.

وی با اشاره به اینکه مخاطب شناسی در خبرگزاری ها به ویژه برای سرگرمی برای همه از اهمیت بسیاری برخوردار است و در دانشگاه ها با نسلی مواجه هستیم که به طور کامل در معرض تغییرات فناوری قرار دارند افزود: نسل های زد و آلفا به واسطه فناوری به شدت در حال تغییر روندهای اجتماعی سرگرمی ها غذاها و حتی سبک زندگی خود هستند. این نسل که کمتر تمایل به خواندن کتاب های فیزیکی دارد بیشتر علاقه مند به دریافت اطلاعات و موضوعات مورد علاقه اش از طریق فناوری و ابزارهای دیجیتال است. این نسل به طور کامل فناوری را در زندگی خود ادغام کرده است و در تمام زمینه ها از جمله روابط اجتماعی سبک زندگی و تعاملات فناوری در حال نفوذ است. از این رو توجه خاص به این موضوع ضروری است. اگر خبرگزاری سرگرمی برای همه بتواند خود را با این تغییرات و ذائقه های جدید همگام کند قطعاً می تواند در صدر توجه نسل های جدید قرار بگیرد. در غیر این صورت به همان میزان از اثرگذاری آن کاسته خواهد شد بنابراین به نظر می رسد که باید دستور کار جدیدی متناسب با این تغییرات طراحی شود. اگر این اتفاق بیفتد شاهد آثار بسیار مثبت و پربرکتی در حوزه رسانه و انتقال مفاهیم خواهیم بود.

انتهای پیام