بین الملل

سازمان ملل: گفت‌وگو با طالبان تنها راه پیشرو برای افغان‌ها و امنیت بین‌الملل است

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان گفت که مذاکرات با طالبان در افغانستان کلیدی است زیرا وضعیت انسانی و اقتصادی در افغانستان همچنان رو به وخامت است.

به گزارش سرگرمی برای همه، رامس الکبروف، نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان نیز در شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که حقوق اولیه بشر در کنار آزادی بیان زنان، دختران از سوی دولت افغانستان، طالبان در افغانستان است. به شدت محدود شده است.

به گفته این مقام که ریاست هیأت سازمان ملل متحد در افغانستان را نیز بر عهده دارد، مردم افغانستان با «بحران انسانی» اقتصادی مواجه هستند، «همکاری مستمر با مقامات عملی کشور امکان پذیر است».

وی افزود: ما قویاً معتقدیم که راهبرد ادامه همکاری و گفتگو تنها راه برای مردم رنج‌دیده افغانستان و همچنین امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان همچنین گفت که هیئت سازمان ملل متحد در حال همکاری با طالبان برای جلب “مشاوره سیاسی” و “مشارکت” در روابط آنها است.

به گفته این نماینده، اقتصاد افغانستان از ماه اوت سال جاری 30 تا 40 درصد کوچک شده است و ممکن است نرخ بیکاری در سال جاری به 40 درصد برسد. فقر می تواند به 97 درصد نیز برسد.

این دیپلمات افزود. چالش‌های پیش رو مهم هستند و به صبر بیشتری نیاز دارند. اما باید تحمل کنی

انتهای پیام: